به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۲:۰۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۰۵ ساعت ۱۶:۳۵
کد مطلب : ۴۹۶۲۵
هدف تبدیل غزه به منطقه عاری از سلاح است

حماس با آتش بس 24 ساعته موافقت كرد

گروه بين الملل: در پي عدم موافقت حماس با آتش بس 24 ساعته با اسراييل، رژیم اسراييل با حمله به شرق رفح و منطقه البریج در صبح روز یکشنبه به آتش‌بس یک‌ طرفه 24 خود پايان داد اما ساعاتي بعد، جنبش حماس با آتش‌بس جدیدی به مدت 24 ساعت از ساعت 2 بعد از ظهر روز يكشنبه تا 2 بعداز ظهر فردا (دوشنبه) موافقت کرد.
حماس با آتش بس 24 ساعته موافقت كرد
پس از يك آتش‌بس 24 ساعته بين اسرائیل و حماس، رژیم صهیونیستی با حمله به شرق رفح و منطقه البریج حملات خود به غزه را از سر گرفت. تانک‌های اسرائیلی اراضی شرق رفح و البریج را مورد هدف خود قرار دادند و هشت فلسطینی در این حملات شهید شدند. پیش‌تر كابينه امنيتي رژيم اسراييل اعلام كرده بود كه به درخواست سازمان ملل متحد با تمدید 24 ساعته آتش بس موافقت كرده اما حماس تمديد آتش بس را رد کرده و گردان‌های عزالدین قسام بلافاصله پس از پايان آتش بس 12 ساعته با شلیک دو موشک ام 75 تل‌آویو را هدف قرار دادند.

یکی از سخنگویان حماس با اشاره به اينكه اين گروه به چند علت درخواست برای تمدید زمان آتش بس را رد کرده و گفت: حماس خواهان توقف کامل درگیری‌ها به همراه پایان بخشیدن به محاصره غزه است. به گفته این سخنگوی حماس، اسرائیل از آتش بس برای تدارک حملات بیشتر استفاده می‌کند.  با اين حال ساعتي بعد جنبش حماس با آتش‌بس 24 ساعته با رژیم صهیونیستی موافقت کرده است که این آتش‌بس موقت از ساعت دو بعد از ظهر روز يكشنبه به وقت محلی (ساعت سه و نیم بعد از ظهر به وقت تهران)‌ آغاز ‌شد.

در همین حال، سامی ابوزهری، سخنگوی حماس تاکید کرد که این تصمیم درخصوص برقراری آتش‌بس با توافق با تمامی گروه‌های فلسطینی اتخاذ شد. وی اعلام کرد: تصمیم برای این آتش‌بس 24 ساعته بنا به مداخله سازمان ملل و با در نظر گرفتن اوضاع مردممان و فرارسیدن عید فطر اتخاذ شد. در همین حال،دبیرکل سازمان ملل متحد از اسراييل و حماس خواسته است برای اعلام آتش‌بسی هفت روزه با هدف ارسال کمک برای غیرنظامیان در نوار غزه اقدام کنند.

هدف تبدیل غزه به منطقه عاری از سلاح است

وزیر امور استراتژیک و اطلاعاتی اسراييل اعلام کرد: موافقت اسرائیل با آتش بس در واقع یک گام تاکتیکی آن هم با هدف اجرای عملیات نابودسازی تونل‌های حماس و کسب مشروعیت برای عملیات‌ نظامی خود در سطح بین المللی است. یووال اشتاینتس، اظهار کرد: ارتش اسرائیل تاکنون توانسته است که بیشتر تونل‌هایی را که به مرزهای اسرائیل ختم می‌شوند، نابود کند. وی افزود: هدف از این عملیات در طولانی مدت تبدیل کردن نوار غزه به یک منطقه خالی از سلاح است.