به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۰۰
 
۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۲۹ ساعت ۱۵:۲۵
کد مطلب : ۵۵۲۸۶
حسن روشن:

استقلال و پرسپولیس، شانسی ندارند

گروه ورزشی: پیشکسوت تیم فوتبال استقلال معتقد است در این فصل تیم‌هایی مثل سپاهان، فولاد و تراکتورسازی که بازیکنان جوان و قدرتمندی دارند مدعیان اصلی قهرمانی محسوب می‌شوند و استقلال و پرسپولیس شانس قهرمانی و حتی دوم شدن در لیگ را هم ندارند. گفت‌وگوی حسن روشن با ایلنا را در زیر می‌خوانید:
استقلال و پرسپولیس، شانسی ندارند
* استقلال 2 بازی متوالی را در تهران باخت، در این رابطه چه صحبتی دارید؟

خوشبختانه هیچ‌کدام از این 2 بازی را ندیدم. ما اگر حرفی می‌زنیم، دوستان و مسئولان فکر می‌کنند خودمان می‌خواهیم سر کار بیاییم. در این سن و سال ما بازنشسته شده‌ایم و نمی‌توانیم کار مربیگری کنیم، اما باید بگویم مشکل استقلال و پرسپولیس آکادمی است و وقتی آکادمی ندارند باید به این مسائل تن دهند.

* اما قلعه‌نویی مدعی شده امسال تیمش را جوان کرده؟
امسال هر 2 تیم استقلال و پرسپولیس جوانگرایی کرده‌اند، اما این بازیکنان جوان مال خودشان نیستند و از تیم‌های دیگر آمده‌اند. قلعه‌نویی می‌گوید این استقلال همان تیم سال 83 است، در حالیکه این تیم با تیم سال 83 خیلی فرق می‌کند، چون بازیکنان تیم 83 مال خود استقلال بودند و از تیم‌های پایه استقلال به تیم بزرگسالان آمده بودند، اما بازیکنان جوانی که امسال در تیم هستند پسر خوانده‌های استقلال هستند.

* یعنی بازیکنی که محصول خود باشگاه باشد تا این حد تاثیر دارد؟
بله. سپاهان، نفت‌تهران و فولاد که استقلال را بردند بازیکنان جوان‌ مال خودشان است. شما ببینید سپاهان چقدر بازیکن دارد که یعقوب کریمی را فروختند. آنها آنقدر بازیکن خوب و جوان دارند که نیازی به بازیکنان تیم‌های دیگر ندارند. پایه و اساس کار آکادمی است که استقلال ندارد. البته یکسری مسائل هم مربوط به خود قلعه‌نویی است و یکسری افراد که قبلا در آکادمی بودند و کارهای ناشایستی کردند که الان نباید کنارش باشند چون مردم می‌گویند اگر اینطوری باشد قلعه‌نویی هم مثل همان آدم‌هاست. من از اول فصل گفتم امسال استقلال و پرسپولیس جزو 3 تیم اول جدول هم نمی‌شوند، چون نه تنها خودشان قوی نشده‌اند بلکه حریفان جوان و قدرتمندی دارند.

* قلعه‌نویی پس از شکست مقابل فولاد اعلام کرد آنها حتی یک کرنر هم روی دروازه ما نزدند...
فولاد بازی را برده و 3 امتیاز را گرفته و دوره این حرف‌ها دیگر قدیمی شده است. ما هم 3 بازی اول را با خوش‌شانسی و در دقایق آخر گل زدیم و بردیم. خاک بر سر تیمی کنند که حریفش حتی یک کرنر هم نزده، اما بازی را برده است.

* فکر نمی‌کنید حرف‌های قلعه‌نویی توجیه و بهانه باشد؟
ما بازی را باختیم و 3 امتیاز را دادیم، حالا کرنر زده یا نه، هیچ جای بحثی نیست و توجیه است. ما 100 تا کرنر هم زده باشیم چه فایده‌ای دارد؟ فوتبال قانون دارد و باید گل بزنی تا ببری. ما همانقدر که در دقایق 91 و 92 گل می‌زنیم و می‌بریم و خدا را شاکر هستیم باید در زمان باخت هم خدا را شاکر باشیم. باید در زمان باخت خدا را شکر کرد، چون وقتی می‌بری همه خدا را شاکرند.

* استقلال امسال هیچ شانسی برای قهرمانی ندارد؟
من شانسی برای استقلال و البته پرسپولیس نمی‌بینم. من فقط جلوی پایم را نگاه نمی‌کنم و زمانی که فوتبال هم بازی می‌کردم همینطور بود و آینده‌نگر بودم. اگر سپاهان، فولاد و تراکتور نبودند، می‌توانستیم دنبال قهرمانی باشیم، اما اینها با جوان‌هایی که دارند مدعی شماره یک هستند و ما اصلا نمی‌توانیم دنبال قهرمانی و حتی نایب قهرمانی باشیم چون زورمان به آنها نمی‌رسد. اگر این تیم‌ها نبودند با ترفندهای قلعه‌نویی قهرمان می‌شدیم همانطور که در گذشته می‌شدیم، اما الان تیم‌های مدعی قدرتمندی داریم که نمی‌گذارند قهرمان شویم.