به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۱:۲۵
 
۱۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۲۹ ساعت ۱۴:۴۰
کد مطلب : ۶۶۸۰۶
پیروزی تیم ملی فوتبال ایران برابر امارات؛

گل دقيقه 90 «گوچی»، ایران را صدرنشین کرد

گروه ورزشي: تیم ملی فوتبال ایران با برتری یک بر صفر برابر امارات به عنوان صدرنشین راهی دور یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا شد.
گل دقيقه 90 «گوچی»، ایران را صدرنشین کرد
دیدار تیم‌های ملی ایران و امارات از گروه سوم رقابت‌های جام ملت‌های آسیا با برتری یک بر صفر شاگردان کی‌روش به پایان رسید. تک گل ایران را رضا قوچان‌نژاد در دقیقه 1+90 روی ارسال کوتاه آندرانیک تیموریان به ثمر رساند.در این دیدار شاگردان کی‌روش بیشتر به ضد حملات و توپ‌های بلند چشم داشتند و اماراتی‌ها هم تلاش کردند تا با پاسکاری و حرکات انفرادی در عمق دفاع ایران صاحب فرصت گلزنی شوند.

گزارش نیمه اول:
نیمه نخست این دیدار را اماراتی‌ها کمی بهتر آغاز کردند و در دقیقه پنجم با شوتی که اسماعیل به سمت دروازه ایران زد نشان دادند که حریف دست و پا بسته‌ای نیستند. با این‌حال با گذشت 10 دقیقه از بازی این ایرانی‌ها بودند که بازی را در دست گرفتند. در دقیقه 14 روی پاس پولادی، سردار آزمون در موقعیتی تک به تک با دروازه‌بان امارات قرار گرفت اما ضربه او به اوت رفت. در ادامه این دیدار باز هم ایران فرصت گلزنی داشت و این بار حرکت خوب امیری و پاس او به آزمون می‌توانست تبدیل به گل شود که ضربه خوب این بازیکن با اختلافی اندک راهی اوت شد.

در دقیقه 18 این دیدار سانتر خوبی که از جناح چپ ایران برای جهانبخش ارسال شده بود، با ضربه سر او همراه شد اما ناصر، دروازه‌بان امارات با جاگیری مناسب مانع از فروریختن دروازه تیمش شد.در اواسط نیمه اول بازی متعادل شد و اماراتی‌ها که چیزی حدود 20 دقیقه در زمین خودی به دفاع می‌پرداختند، به حملاتی پراکنده به سمت دروازه ایران مشغول شدند اما ساختار مناسب دفاعی ایران مانع از حادثه‌ای جدی روی دروازه ایران شد تا این که در دقیقه 36 روی یک ضربه ایستگاهی که به سود اماراتی‌ها پشت محوطه جریمه ایران اعلام شد که این توپ را احمد خلیل تلاش کرد با یک ضربه فنی به گل تبدیل کند اما دیواره دفاعی تیم ملی مانع از این اتفاق شد. در ادامه نیز شوت علی مبخوت در دقیقه 42 می‌توانست خطرساز شود اما توپ او با اختلاف راهی اوت شد.

در اواخر نیمه اول شاگردان کی‌روش روی یک کرنر ارسالی در دقیقه 44 می‌توانستند به گل برسند اما ضربه سر آزمون با برخورد به مدافع قطر به کرنر تبدیل شد تا نیمه نخست با تساوی بدون گل مساوی به پایان برسد. با این تساوی امارات به عنوان صدرنشین گروه سوم راهی دور یک چهارم نهایی می‌شد.

گزارش نیمه دوم:
با آغاز نیمه دوم این شاگردان کی‌روش بودند که بر بازی سوار شدند و در دقیقه 52 ارسال خوب امیری برای جهانخبش، این بازیکن را در موقعیت شوت‌زنی قرار داد اما ضربه او با اختلاف راهی اوت شد. بعد از این فرصت باز هم بازیکنان ایران بر بازی سوار بودند و فرصت‌های خوبی برای گلزنی به دست می‌آوردند اما مدافعان اماراتی موفق می‌شدند تا این توپ‌ها را دور کنند.

در اوسط نیمه دوم بازی متعادلی از سوی دو تیم ارائه شد و در اکثر دقایق توپ در میانه‌های میدان در جریان بود تا این که در دقیقه 77 یک ضربه ایستگاهی به سود امارات اعلام شد و اسماعیل تلاش کرد تا با یک شوت یک ضرب دروازه ایران را باز کند اما توپ او با اختلاف راهی اوت شد و تنها یک دقیقه بعد بود که عمر عبدالرحمان با یک پاس خوب علی مبخوت را صاحب توپ کرد و این بازیکن در داخل محوطه جریمه با یک شوت تلاش کرد اولین گل این دیدار را به ثمر برساند اما توپ او راهی اوت شد تا کار همچنان بدون گل مساوی باقی بماند.

در دقیقه 81 این دیدار ارسال یک کرنر از سوی دژآگه با ضربه سر پورعلی‌گنجی همراه شد اما ضربه او را دروازه‌بان امارات با واکنشی به موقع راهی کرنر کرد.در دقیقه 87 هم شوت اشکان دژآگه از پشت محوطه جریمه امارات آن قدر قدرتمند نبود تا دروازه اماراتی‌ها را با تهدید روبه‌رو کند و دروازه‌بان این تیم به راحتی توپ را در آغوش گرفت.با این‌ حال این پایان کار نبود و شاگردان کی‌روش در دقیقه 1+90 روی ارسال کوتاه تیموریان از توپ برگشتی یک کرنر که به سود ایران اعلام شده بود، به گل رسیدند. این توپ را رضا قوچان‌نژاد با یک ضربه سر دقیق به ثمر رساند.

در این دیدار جواد نکونام، مهرداد پولادی و سردار آزمون با کارت زرد داور روبه‌رو شدند.ترکیب ایران: علیرضا حقیقی، سیدجلال حسینی، مرتضی پورعلی‌گنجی، خسرو حیدری (اشکان دژآگه 63)، مهرداد پولادی، جواد نکونام، آندرانیک تیموریان، وحید امیری، سروش رفیعی، علیرضا جهانبخش (وریا غفوری 57) و سردار آزمون (رضا قوچان‌نژاد 71).

پارسا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۹ ۱۴:۴۸
تیم کیروش بدترین تیم تاریخ ایران
واقعا این نوع بازی شرم آوره
جوری دربرابر امارات بازی میکردیم که انگار داریم برابر آلمان بازی میکنیم!
آخر سر هم شانسی یه گل زدیم
قطعا اگه تو مرحله ی بعد حذف نشیم تو چهار تیم حتما حذفیم. (280709)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۹ ۲۰:۰۸
منفی باف (280973)
یاشاسین اردبیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۳۰ ۰۶:۱۵
کیروش هر چی باشه جنسش خارجیه! جنس خارجی مگه بد میشه!! حتی اگر یک توپ جمع کن خارجی سر مربی تیم ملی ما بشه ما باید به به و چه چه بزنیم!!! بخصوص اگر این توپ جمع کن آمریکایی باشه که دیگه یه رویای طلایی هستش!!!! (281127)
۱۳۹۳/۱۰/۲۹ ۲۰:۲۷
كيروش هر كاري هم بكنه هميشه بعضي ها ميگن شانسي بود. (280986)
ساسان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۹ ۲۱:۴۱
جالبه که آنهایی که به کامنت های این شکلی منفی می دهند خودشان را به ندیدن واقعیت جلوی چشمشان می زنند من با شما موافقم ولی به نظر من این که تیم بدترین تیم تاریخ فوتباله کمی اغراقه، البته کاملا مشخصه که فوتبال ما با کیروش هم هیچ پیشرفتی نداشته (البته مشکل ریشه ای و ربطی به کیروش نداره فقط نباید خرج این فوتبال کرد و جیب های امثال کیروش را پر از پول) و واقعا در بازی امروز کاملا روشن بود که فوتبال ما با میلیارد ها میلیارد هزینه کردن حتی در سطح امارات هم نبود چه برسد آسیا و یا جایگاه قابل توجه در جهان. (281041)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۹ ۱۴:۴۹
امید وارم تو مرحله بعدی هم موفق بشن.بچه ها (280712)
بابک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۹ ۱۴:۵۰
تبریک به ملت شریف ایران ؛ انشا الله با تدبیر به همه آنچه شایسته اش هستیم خواهیم رسید . برای تمام افرادی که تا این مرحله برای تیم ملی زحمت کشیده و دل مردم را شاد کرده اند بهترین ها را آرزو میکنم . (280713)
الف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۹ ۱۴:۵۴
بچه ها...ممنون همگی خسته نباشید. (280717)
ميهن پرست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۹ ۱۵:۰۱
فقط برديم. همين (280725)
44
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۹ ۱۵:۰۱
درود بر کیروش (280726)
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۹ ۱۵:۱۱
خوشحال شدیم ولی بدون تعصب بگم اصلا خوب بازی نمیکنیم و با این شیوه بازی احتمال قهرمانی خیلی کمر رنگه (280739)
ناشاس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۹ ۱۸:۵۴
این بازی ها برای تیم ما هم بازی تداروکاتی است و هم بازی سرنوشت (280916)
سحر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۹ ۱۵:۱۶
انشالا میریم فینال مرسی از کی‌روش و بچه‌ها (280745)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۹ ۱۵:۲۲
احسنت به این میگند مربی (280753)
ارتا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۹ ۱۵:۴۵
حالا بعضی روزنامه ها تیتر بزن اجنبی ها دورگه ها بازم دم شون گرم غیرت اونا باز همه جا باعث افتخار ما میشن (280772)
بازرگانیسم
۱۳۹۳/۱۰/۲۹ ۲۰:۰۸
رضا دورگه نیست. به دنیا اومده ی مشهده و بزرگ شده ی بلژیک. (280971)
صلح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۹ ۱۵:۴۶
ای ول کی روش وبچه ها خسته نباشید (280773)
ارتا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۹ ۱۵:۴۷
این کی روش مربی خوبی وبا هوشی ست اما حیف فدراسیون باهاش همکاری نمی کنه (280775)
سیب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۹ ۲۰:۱۱
واقعا کی روش با فکره فوتبال یعنی نتیجه نه اینکه مثل سابق که دور مقدماتی بازیکنان مصرف میشدن وقتی میرسیدن مرحله بعد رمق نداشتن راه برن از واقعیتم نگذریم تیم الان با تیم های قبل خیلی فرق کرده اون زمان ها لژیونرهای خوبی داشتیم (280976)
رقابت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۹ ۲۰:۲۴
هموطنان عزیز توجه داشته باشند که مسابقه یک مبارزه استکه هر طرف سعی می کند پیروز شود، نمایش نیست که زیبا و غیر زیبا داشته باشد و هدف لذت بصری بیننده باشد، بلکه هدف پیروزی است و آن استراتژی مطلوب است که یک تیم را برنده کند.
استراتژی ها نیز با توجه به نقاط قوت و ضعف تیم خودی و فرصت و تهدیداتی که تیم روبرو ایجاد می کند تدوین می شوند. (280980)
saeed
United States
۱۳۹۳/۱۰/۲۹ ۲۰:۴۸
دستشون درد نکنه ...ولی با این نوع بازی فقط میتونیم تیم های عربی رو ببریم (281004)
محمد مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۹ ۲۱:۵۳
بچه ها مچکریم ......... (281046)
سرشیفت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۳۰ ۰۰:۲۸
عکس یوزپلنگ رو لباسمونه و دریغ از موش بودن
درصد مالکیت توپ یکی از شاخص های معتبر و اساسی فوتبال امروز دنیاست که متأسفانه در این دیدار واقعاً شرم آور بود
حق ترسوها مرگه
1 بار جستی ملخک 2 بار جستی ملخک
اگه بخوایم به همین روش بازی کردنمون ادامه بدیم قهرمانیمون جفا در حق فوتباله (281101)
a
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۳۰ ۰۱:۵۴
نمیدونم چرا این فوتبال ایران دیگه حال نمیده .مثل زمان مهدوی کیا علی دایی و کریمی باقری و... بازی نمی کنن اینا وقتی میخوان حمله کنن انگار دارن سربالایی میرن.استپ توپ رو هم به زور انجام میدن وقتی صاحب توپ میشن بیشتر از سه پاس نمیتونن بدهند (281118)
ali
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۳۰ ۰۲:۰۱
یه دریبل زن مثل کریمی نداریم یه شوت زن مثل کریم باقری نداریم بازی ساز نداریم. پاس ها بسیار ضعیف. با این بردهای موقتی و لرزان نمی تونیم خودمون رو گول بزنیم باید قبول کنیم که از قافله ی پیشرفت در فوتبال جا مونده ایم یه نگاهی به ژاپن و کره ی جنوبی بندازیم کاملا متوجه عمق ماجرا میشیم زمانی اینها پیش تیم ما سوسک بودن ولی الان هر تیمی حتی تیمهای بزرگ اروپایی رو هم قادرند شکست بدهند (281120)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۳۰ ۰۷:۴۸
امیدوارم تیم ملی هم با همین شیب ملایم موفق شود . !!!!!!!!!!!!!!!!!!! (281136)