به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۴:۰۱
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۰۷ ساعت ۰۹:۳۸
کد مطلب : ۵۲۷۶۶
پس از حملات جدید پیشمرگه‌های کرد

داعش چند چاه نفت عراق را به آتش كشيد

گروه بين‌الملل: پس از حملات جدید پیشمرگه‌های کرد در شمال عراق علیه تروریست‌های داعش، این گروه چند چاه نفت را به آتش کشیدند.
داعش چند چاه نفت عراق را به آتش كشيد
نیروهای گروه تروریستی داعش "خلافت اسلامی" و واحدهای پیشمرگه کرد در شمال عراق در حال جنگ علیه یکدیگرند. به گزارش خبرگزاری فرانسه به نقل از شرکت نفتی عراق "کمپانی نفت شمال"، روز پنج‌شنبه شبه‌نظامیان داعش سه چاه نفتی در منطقه "عین زاله" در نینوا را آتش زدند. این گروه پیش از ترک این منطقه اقدام به آتش زدن چاه‌های نفتی کرده است.

طبق گزارش رسانه‌ها، تروريستها  نفت میدان‌های نفتی تحت کنترل خود را می‌فروشند. "دولت اسلامی" چند بار تلاش کرده‌است پالایشگاه نفت بیجی عراق را تصرف کند که زمانی حدود ۵۰ درصد تولیدات نفتی تصفیه شده عراق را تامین می‌کرد. به گزارش سایت خبری "المدی نیوز"، واحدهای پیشمرگه کرد صبح پنج‌شنبه حملاتی را علیه تروریست‌ها آغاز کرده بودند. حین این حملات هواپیماهای جنگی عراق و آمریکا از پیشمرگه‌ها حمایت می‌کردند.

واحدهای پیشمرگه درصدد تسخیر "زمار" هستند که در ۷۰ کیلومتری شمال غربی شهر موصل واقع شده است. شبه‌نظامیان "داعش" در آغاز ماه اوت این منطقه را تصرف کردند. "زمار" در نزدیکی دو میدان نفتی واقع شده که در دست کنترل نیروهای "داعش" هستند. پیشمرگه‌های کرد حدود ۱۰ روز پیش سد موصل در شرق زمار را از نیروهای "دولت اسلامی" باز پس گرفتند. یک فرمانده پیشمرگه‌های کرد به خبرگزاری فرانسه گفت که پیشمرگه ‌ها توانسته‌اند با حملاتی اساسی نیروهای "داعش" را وادار به عقب نشینی از چند روستا کنند که اطراف میدان‌های نفتی واقع هستند.