به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۰:۲۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۳۰ ساعت ۱۷:۲۸
کد مطلب : ۵۲۰۳۶

ديدار سيد حسن خميني با کارگردان ها

گروه فرهنگ و هنر: کارگردان فیلم «تاج‌محل» جایزه فیلمش در جشنواره بین‌المللی فیلم جهان اسلام را به موزه حفظ و نشر آثار امام خمینی (ره) تقدیم کرد.
ديدار سيد حسن خميني با کارگردان ها
در مراسمی که روز پنج‌شنبه 30 مردادماه در دفتر یادگار امام خمینی (ره) با حضور حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی،مجتبی راعی، محمدهادی ناهیجی، ابراهیم فیاض و حاج‌آقا شاه‌مرادی رئیس شورای فرهنگ عمومی برگزار شد، دانش اقباشاوی جایزه طلایی بهترین فیلم جهان اسلام را که در سال 2013 کسب کرده بود به موزه حفظ و نشر آثار امام (ره) تقدیم کرد. در این مراسم، کارگردان فیلم «تاج محل» ضمن ادای توضیحاتی درباره فیلم‌اش،آنونس آن را برای حاضران پخش کرد و متنی را که برای حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی نوشته بود،قرائت کرد.

اقباشاوی از سیدحسن خمینی خواست تا برایش دعا کند و فیلمش که دو سال است پروانه نمایش دریافت نکرده است،اجازه اکران بگیرد. محمدهادی نائیجی،کارگردان فیلم «حق سکوت» که در این جلسه حضور داشت در پاسخ به سوال حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی مبنی بر اینکه چرا «تاج محل» تاکنون پروانه نمایش نگرفته است،علت آن را عدم حضور سوپراستار در فیلم عنوان کرد و ادامه داد: «تاج محل» از جنس سینمای لوکس نیست و به عمد هم از بازیگرانی که سوپراستار نبوده‌اند استفاده شده است. به عبارتی،جهان فیلم مربوط به طبقه فرودست جامعه و بسیار دوست‌داشتنی است.

مجتبی راعی کارگردان فیلم «ترنج» در پاسخ به حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی درباره ساخت فیلم جدیدش گفت: در حال حاضر در تدارک ساخت فیلمی با نام «مولانا» هستم که قرار است در ترکیه فیلمبرداری و در آن از بازیگران ترک نیز استفاده شود اما هنوز به دلایل مشکلات مالی، کلید زدن آن معلوم نیست. این کارگردان همچنین خطاب به حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی که از او درباره وضعیت تهیه فیلم در صداوسیما پرسید، پاسخ داد: متأسفانه وضعیت صداوسیما خوب نیست و به بسیاری از فیلمسازان بدهکار است. برخی از فیلمسازان با آنکه در فشار مالی هستند از صداوسیما طلب دارند و زندگی‌شان در حال فروپاشی است.

در انتها، یادگار امام (ره) ضمن خوشامدگویی به حاضران بیان کرد: ان‌شاءالله شاهد کارهای بهتر شما باشیم. حتما فیلم «تاج محل» کار خوبی بوده که مورد توجه بزرگان قرار گرفته است. امیدوارم در آینده شاهد پیشرفت شما عزیزانی که در این حوزه ثابت قدم هستید، باشیم.

متنی که دانش اقباشاوی کارگردان فیلم «تاج محل» همراه جایزه و لوح تقدیر آن تقدیم به موزه حفظ و نشر آثار امام (ره) کرد به شرح زیر است:

«برادر بزرگوار، حاج سید حسن آقا.
شما خود بهتر از هر کسی می‌دانید نسل ما که تاریخ تولدش مقارن با واقعه‌ی عظیم انفجار نور بود در 10 سالگی عزادار رحلت مردی شد که حسرت دیدار و درک محضرش تا همیشه همراهش خواهد ماند اما چه باک که روح،‌اندیشه و نگاه جهان شمول آن بزرگ مرد تاریخ، به خواست پروردگار و به تبع سعی و غور جویندگان راهش تا همان همیشه به جان دل تشنگان مکتبش می‌نشیند و چراغ راه و قطب نمای مسیرشان می‌گردد. انشاالله.
یادگار امام.

اثر کوچک ما «تاج محل» همه سعی، فهم و تلاش سازندگانش، در راستای درک صحیح، دقیق و عملی از آموزه‌های آن پیر سفر کرده است، که در روزگار ترکتازی اردوگاه اسلام آمریکایی در منطقه، به لطف پروردگار، حائز توفیق دریافت جایزه طلایی بهترین فیلم جهان اسلام در سال 2013 از جشنواره بین‌المللی فیلم جهان اسلام مالزی گردیده، اما توفیق بزرگتر برای ما آنست که در خط معنوی، مردمی و مترقی امام (ره) بمانیم و بیاموزیم؛ که درخت به ریشه‌اش زنده است و رود به سرچشمه‌اش.

از این رو بر آن شدیم تا لوح و تندیس را به یادگار به موزه نشر آثار و اندیشه‌های حضرت امام (ره) تقدیم کنیم تا خود و دیگران به یاد داشته باشیم که مکتب خمینی کبیر چگونه نسل اندر نسل، دل اندر دل و عقل اندر عقل، عاشق می‌آفریند. و بر هنرمندان جهان فخر بفروشیم که مراد ما همان کسی ست که فرمود: هنر در مدرسه عشق نشان دهنده نقاط کور و مبهم معضلات اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، نظامی است. و هنر در عرفان اسلامی ترسیم روشن عدالت و شرافت و تجسم تلخکامی گرسنگان معضوب قدرت و پول است. با درود به روح پرفتوح معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی سره الشریف و آرزوی توفیقات روزافزون برای جنابعالی و همه پیروان امام عزیزمان.
برادر کوچکتان دانش اقباشاوی».
مرجع : ایسنا