به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۰۴ ساعت ۱۱:۰۲
کد مطلب : ۵۸۹۴۰
آرمان در یک نگاه

سرگیجه از موج بورسیه‌ها

گروه سیاسی: روزنامه آرمان در شماره روز یک شنبه عنوان‌های اصولگرایان با مردم آشتی کنند و پیام آیت ا... هاشمی به پادشاه عربستان را برای چاپ برگزید.
سرگیجه از موج بورسیه‌ها
این روزنامه تیتر یک را به موضوع اصولگرایان با مردم آشتی کنند، اختصاص داد و در این زمینه به گفتگو با عبدالواحد موسوی لاری عضو مجمع روحانیون مبارز پرداخت. موسوی لاری با اشاره به مشکلات دولت گذشته گفت: اصولگرایان میانه رو هم تا زمانی که با صدای رسا تکلیف خودشان را با جریان تندرو اعلام نکنند، همین مشکل را دارند و آن هم مشکل تعامل با مردم است. این افراد زمانی می‌توانند با مردم همراه شوند و مردم به آنها روی خوش نشان بدهند که رسما بتوانند بگویند که ما حمایت خود را از دولت‌های نهم و دهم که با مشکلاتی رو به رو بوده‌اند، می‌پذیریم که این ضعف در کارنامه ما هست. در نهایت جریان اصولگراها بگوید که ما از این جریان حمایت کردیم ولی ناکام ماندیم و با مردم روراست تر صحبت کنند و به مردم قول بدهند که دوباره بنا نیست اینها را روی صحنه بیاورند و همین مجموعه گرداننده باشد. اصولگراهای معتدل و اصولگراهای غیر معتدل این کار را بتوانند انجام بدهند یعنی با مردم آشتی کنند چون مردم همان مردم خرداد 92 هستند که این مشی و رفتار را نمی‌پذیرند.

روزنامه آرمان با انعکاس عنوان پیام آیت ا... هاشمی به پادشاه عربستان، نوشت: آیت ا... هاشمی رفسنجانی نامه نوشت؛ نامه‌ای که گیرنده آن پادشاه عربستان بود و محتوا اینکه نباید شیخ نمر اعدام شود. اما چرا آیت ا... هاشمی در این امر پیشقدم شد. رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با ارسال پیامی به ملک عبدا...، پادشاه عربستان سعودی، جلوگیری از اجرای حکم اعدام آیت ا... شیخ نمر باقر النمر را باعث یاس تفرقه افکنان و تقویت وحدت شیعه و سنی در جهان اسلام خواند.

این روزنامه با انعکاس عنوان برگزاری مراسم یادبود آیت ا... مهدوی کنی، نوشت: مراسم ترحیم و بزرگداشت عالم مجاهد و پارسا آیت ا... مهدوی کنی عصر دیروز از سوی حضرت آیت ا... خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد. این مراسم با حضور مقام معظم رهبری، اعضای خانواده و بستگان و شاگردان آیت ا... مهدوی کنی، روسای قوا، علما و روحانیون، شخصیت‌ها و مسئولان کشوری و لشکری و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

سرگیجه از موج بورسیه‌ها، تیتر دیگر روزنامه آرمان است. کلید واژه عدالت بخش عمده‌ای از ادبیات آنان را شامل شده و رد و نشان آن همه جا مشهود است اما به هنگامه‌ای که باید و شاید نه گفتارها نشانی از آن دارد و نه رفتارها سنخیتی. تخلف محرز بوقوع پیوسته و حقی ناحق شده است و افرادی بدور از شایستگی و توانایی‌های لازم و الزامات قانونی و اخلاقی بر کرسی‌هایی تکیه زده و بودجه‌هایی را دریافت داشته‌اند که از افراد شایسته و متخصص دریغ ورزیده شده و حال به جای پاسخگویی، به جای پذیرش خطا و جبران مافات حتی اگر حق یک جوان ایرانی نیز در این میان ضایع شده باشد، زمین و زمان را به هم می‌دوزند و در سیاسی کاری محض و غیر قابل انکار می‌خواهند همطیفان و همقطاران دیروز خود را که در این میانه مسبب چنین تخلفات آشکار و عیانی بوده‌اند از اتهامات مبری دارند.

این روزنامه با بازتاب موضوع دستور رییس قوه قضاییه درباره حادثه اسید پاشی ، نوشت: آیت الله آملی لاریجانی با صدور حکمی به معاون اول قوه قضاییه دستور داد در اسرع وقت با حضور در استان اصفهان و بررسی مجدانه موضوع اسیدپاشی و دستورات اکید به نیروهای امنیتی و انتظامی و دادگستری، مساله را پیگیری و نسبت به کلیه مراحل شناسایی، تعقیب و رسیدگی، نظارت لازمه را مبذول و نتیجه را گزارش کنند.