به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۳:۴۰
 
۱۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۲/۰۶ ساعت ۱۷:۵۵
کد مطلب : ۷۰۸۰۱
فولاد پرتماشاگرترین ایرانی لیگ قهرمانان

شعارهای قومیتی در ورزشگاه غدیر اهواز!

گروه ورزشی: فولاد خوزستان در اولین بازی گروه C لیگ قهرمانان آسیا در سال 2015 به مصاف السد قطر رفت و به نتیجه 0-0 رضایت داد.
شعارهای قومیتی در ورزشگاه غدیر اهواز!
گروه C لیگ قهرمانان آسیا
ورزشگاه غدیر اهواز
تماشاگر: 33 هزار نفر
داور: کیم سانگ هو، کمک ها: چوی مین یونگ، یانگ بی یونگ
اخطار: مسلمان 43، بدرلو 60، چاگو 74 از فولاد
اخراج: مهدی بدرلو 69 از فولاد


نیمه اول این بازی با برتری مطلق فولادی ها آغاز شد، اهوازی ها که نمی خواستند امتیاز کامل این بازی را از دست بدهند، از ابتدای بازی با حملات مستمر خود روی دروازه السد خیمه زدند اما با بدشانسی راه به جایی نمی بردند و توپ هایشان راهی به دروازه السد پیدا نکرد، البته حاکمیت فولادی ها بر توپ و میدان تا اواخر نیمه اول ادامه داشت و آرام آرام السدی ها نیز خود را به دروازه فولاد نزدیک کردند اما تا پایان اول موقعیت خاصی نداشتند.

مهدی بدرلو هافبک دفاعی فولاد به دلیل خطایی بی دلیل روی بازیکن حریف در نیمه زمین کارت زرد دوم خود را گرفت و از بازی اخراج شد. این تصمیم داور کره ای با اعتراض شدید بازیکن فولاد همراه شد که اعتقاد داشتند قضاوت این دیدار جانب دارانه است. در عین حال، فولاد به دلیلاز دست دادن بسیاری از بازیكنان شاخص خود، در این دیدار نشان داد نسبت به دوره قبل، ضعیف‌تر است و مشكل است بتواند از گروهش صعود كند.

شعارهای قومیتی!

در حالی كه فولاد، پرتماشاگرترين تيم روز اول ليگ قهرمانان آسيا بين باشگاه هاي ايراني است، اما حركات تعدادی از این تماشاگران كه ظاهرا با اهداف دیگری به جز ورزش به ورزشگاه می‌آیند و در فصل گذشته رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا نیز از آنها سر زده بود، فضای ورزشگاه را غیرورزشی و در جهت افكار قومیتی و تفرقه‌افكنانه سوق داده است. در طول دیدار امروز نیز تعدادی از این افراد با شعارهایی خاص، فضای ورزشگاه را به سمت و سوی اهداف غیرورزشی سوق دادند.

فولاد خوزستان که در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا درسال گذشته برابر همین تیم السدقطر با حضور 50 هزار تماشاگر پر تماشاگرترین تیم ایرانی بود، برابر تیم السدقطر در بازی امروز 30 هزارتماشاگر داشت تا بین 4 تیم ایرانی باز هم صاحب رتبه اول باشد.

روز گذشته بازی پرسپولیس مقابل لخویا نزدیک به 15 هزار تماشاگر داشت. دو بازی دیگر تیم های ایرانی هم در ازبکستان انجام شد و تماشاچی چندانی نداشت. فولاد با آمار امروز حتی می‌ تواند پرهوادارترین تیم دور اول لیگ قهرمانان آسیا باشد. با این حال به نظر می‌ رسد با توجه به برد پرسپولیس در بازی اول و حضور تراکتورسازی در این بازی ها تعداد تماشاگران در هفته های آینده رشد قابل توجهی داشته باشد.