به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۴:۵۶
 
۷۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۵/۱۲ ساعت ۱۶:۰۷
کد مطلب : ۸۶۶۱۶
شجاعت ایستادن مقابل تخلف‌دوستانشان‌را‌ ندارند

کنایه سید حسن خمینی به احمدی نژاد

گروه سیاسی: حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در دیدار با مدیران و رؤسای آموزش و پرورش سراسر کشور در حرم امام خمینی با اشاره به اهمیت پرسشگری در محیط علمی از نگاه امام راحل، اظهار کرد: یکی از اموری که در درس فقه و اصول امام همه شاگردان ایشان بر آن متفق القول هستند این است که وقتی صحبتهای امام طولانی می شد و کسی سخن نمی گفت، ایشان می گفتند مگر اینجا مجلس وعظ است؟ اینجا درس است؛ چرا کسی اشکال نمی کند و حرف نمی زند؟
کنایه سید حسن خمینی به احمدی نژاد
وی افزود: احتمالا امام این خصلت را از استاد بزرگوارشان آیت الله العظمی شیخ عبدالکریم حائری یزدی گرفته اند، زیرا مشهور است که می گویند یکی از شاگردان مرحوم حائری درس ایشان را تقریر کرده و خدمتشان برده بود؛ آیت الله حائری به او گفته خیلی خوب نوشته ای، اما آیا هیچ نکته ای به ذهن خودت نرسید که در جایی اشکال، ان قلت یا حاشیه ای را مطرح کنی؟ سید حسن خمینی با تأکید بر آموزش شجاعت در کلاس درس، گفت: دانش آموز، دانشجو و طلبه باید از استاد خود در مرحله اول آزاد اندیشی را فرا گیرد؛ زیرا درسی که در آن آزاد اندیشی، توانمندی طرح سؤال و پرسشگری وجود نداشته باشد، درس نیست، بلکه صرفا حفظ کردن مطالب است.

وی تأکید کرد: در حوزه علوم امر مقدس وجود ندارد و ما باید با سؤال و پیگیری مجدانه هم طلبه، هم دانشجو و خصوصا دانش آموز -که اصول اساسی را در آن دوران فرا می گیرد- را به گونه ای تربیت کنیم که بتواند در مسیر خود پرسشگری کند، لذا فضای آموزش و پرورش و خصوصا فضای کلاس های درس باید آمیخته به شجاعت باشد.

یادگار امام یادآور شد: یکی از بزرگترین درس هایی که در دوره دبیرستان فرا گرفتم بُعد شجاعت و اجازه شجاعتی بود که بعضی معلم ها به دانش آموز می دادند؛ دانش آموز حتی اگر در موضوعی فکر می کند به درستی و بر خلاف نظم مقرر شده می اندیشد باید بتواند کار خود را در چارچوب ضوابط پیش ببرد، این امر البته مقدماتی لازم دارد و اولین مقدمه آن است که شجاعت در میان معلمان بیش از همه وجود داشته باشد.

سید حسن خمینی تصریح کرد: از نقاط مثبت آموزش و پرورش ما در طول تاریخ شجاعت معلمان در مقابل دستگاه مدیریتی بوده است، زیرا شاید در قیاس با سایر نهادهای دولتی معلم ها از استغناء و شجاعت بیشتری در بیان عقاید و بیان مطالبی که صحیح می پندازند، برخوردار بوده اند. وی با ارزشمند خواندن روحیه شجاعت در معلمان گفت: اگر فضای مدیریتی آموزش و پرورش این روحیه را بارور کند تا معلمان بتوانند شجاعانه آنچه در حوزه اداری، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی می اندیشند را بیان کنند، آنگاه یک معلم شجاع توان تربیت نسل شجاع را دارد؛ نسلی که وقتی شجاع باشد در مقابل استکبار، استعمار و استحمار می ایستد و اتکاء امام بزرگوار ما نیز به همین عامل بود.

یادگار امام افزود: امام عزیز و بزرگوار ما یک معلم شجاع بود که توانست نسلی را شجاع پرورش دهد و با اتکاء به شجاعت آن نسل تصمیم بگیرد. امام شجاعت ایستادگی مقابل شاه، استبداد، استعمار و آمریکا، صدام و شجاعت ایستادگی مقابل حرف متحجرین را داشت؛ بعضی از ما شجاعت ایستادن مقابل خارجی را داریم اما ممکن است در مقابل تخلف دوستانمان آن شجاعت را نداشته باشیم.

وی اظهار داشت: امام یک معلم شجاع بود که نسلی را شجاع پرورش داد، بارور کرد و با اتکاء به شجاعت آنان توانست مقابل سلطه داخلی و خارجی بایستد. لذا در فضای آموزش و پرورش، مدیریت این مجموعه از حیث اخلاقی و دینی موظف است این شجاعت را میان معلمان نهادینه کند؛ این ویژگی پیش از این هم میان معلمان بوده است و باید آن را پاس داشت و خود معلمان هم نسبت به این مسأله مسئولیت دارند. سید حسن خمینی در پایان تأکید کرد: یکی از اموری که دولت حتما باید کمک کند و واقعا در این حوزه نباید هیچ اجحافی صورت گیرد موضوع معیشت معلمان است، زیرا واقعا معلمی که از حیث معیشتی دچار مشکل باشد توان تعلیم و تربیت یک فضای سالم را ندارد.
مرجع : جماران

دوست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۱۲ ۱۶:۳۰
کنایه به احمدی نژاد در کجا ی صحبت های ایشان معلوم میشه ؟ (318770)
زهرا رهنواز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۱۲ ۲۰:۴۳
اينجا: "ممکن است در مقابل تخلفات دوستانمان آن شجاعت را نداشته باشيم"
البته به نظر من سکوت اون ربطی به نداشتن شجاعت نداشت ، بلکه حلقه نزدیکان اون آدم، انسانهایی معلم الحال بودند و او میخواست فقط با اونها کار کنه، نا گفته نماند که کمتر کسی هم حاضر بود با او کار کنه (318827)
حمید
Canada
۱۳۹۴/۰۵/۱۲ ۲۳:۳۴
ایشان اساسا اعتقادی به تخلف دوستانش ندارد. بلکه خیلی هم خوشحال است که دوستان دستوراتش را خوب انجام داده اند و برای فرقه خود و هم مسلک ها منابع مالی خوبی تامین کرده اند و رای جمع کرده اند. اتفاقا ایشان اگر می دید کسی از زیردستانش از دستور وی سرپیچی می کند به راحتی و یک شبه او را عزل می کرد و یا گوشمالی می داد و در این کار شجاعت هم داشت. به نظرمن ۱۱ روز خانه نشینی اش هم از روی تهور بود! (318848)
اس اس 4444
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۱۲ ۲۱:۲۸
بعضی از ما شجاعت ایستادن مقابل خارجی را داریم اما ممکن است در مقابل تخلف دوستانمان آن شجاعت را نداشته باشیم.
این قسمتش
رحیمی بقایی مشاعی وووووووو خلاف هایی که کردند (318836)
دو..ست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۱۲ ۲۲:۵۵
اینجا: "بعضی از ما شجاعت ایستادن مقابل خارجی را داریم اما ممکن است در مقابل تخلف دوستانمان آن شجاعت را نداشته باشیم." (318844)
بروجرد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۱۳ ۰۰:۵۰
جانا سخن از زبان ما میگویی. (318862)
بروجرد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۱۳ ۰۰:۵۲
دولت اقای احمدی تیشه به ریشه اقتصاد زد و رفت .گدا پروری دستور کارش بود و سر مردم ما رو اینجوری گرم کرد . پولهایی که اختلاس شد باد اورده نبود سرمایه ملی ما بود که به یغما رفت و برنگشت . (318863)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۱۳ ۰۴:۳۵
«دوست» عزیز
دراین دنیای تاریک فضای مجازی و رسانه ای از هر حرف وتعبیری برای نابود کردن مخالف سؤاستفاده میشه...
حالا یه عده ای اینجا مخالف آن مرد هستند ٬ از هیچ کاری برای نابودیش دریغ نمیکنند... (318870)
قربان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۱۲ ۱۶:۴۱
بعضی از ما شجاعت ایستادن مقابل خارجی را داریم اما ممکن است در مقابل تخلف دوستانمان آن شجاعت را نداشته باشیم.
اگر منظورتان این جمله است که فقط احمدی نژاد اینطور نبود.تقریبا بیشتر مسولان این طوریند.اگر این نبود که اصلا احمدی نژادی روی کار نمی آمد چنین ویرانگری کند.راحت میشود فهمید چه کسانی بیشترین شعار علیه امریکا و اسراییل می دهند و برابر فسادهای عظیم سکوت کرده و حتا دعوت به سکوت و رسیدگی اداری می کنند چون هزار راه فرار دارد رسیدگی اداری. (318775)
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۱۲ ۱۶:۴۶
آقا ما اگر بخواهیم از نزدیک این سید بزرگوار را ببینیم چی کار باید بکنیم؟ (318779)
ازپا افتاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۱۲ ۱۶:۵۰
روشنگری،پرسشگری،در حوزه علوم امر مقدس وجود ندارد؟!خوب این درس گفتارها واقعا بی نظیر است .اما پرسش اینجاست این حرفها برای چه کسی گفته شده است؟!واقعیت این است که گفتن و عمل به این سخنان حکیمانه هزینه بسیار دارد زیرا بنای قدرت را قلقلک می دهد (318780)
میر حسین رهنورد
۱۳۹۴/۰۵/۱۲ ۱۷:۱۴
کاش این حرفها در زمان دولت متخلف زده می شد، و همان موقع آقایان جلوی تخلفات گسترده را می گرفتند. الان این کنایه ها هیچ سودی ندارد، هیچ. (318784)
یک ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۱۲ ۱۹:۲۹
آقا سید پرسش و انتقاد(برخلاف تملقّ ) حتی توی دانشگاه خیلی پر هزینه اند (318808)
مروج
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۱۲ ۱۹:۳۶
شما مثل اینکه از احمدی نژادی ها پول میگیرید برای آنان تبلیغ کنید
خودتان در مقوله ای دیگر نوشته بودی که آنان میخواهند در رسانه ها مطرح باشند. شما هم آنها را مطرح کنید.
خدا اجرتان بدهد.
اگر واقعا اصلاح طلب هستید باید از خوانندگان خوب خود عذر بخواهید. (318810)
غریبه
Romania
۱۳۹۴/۰۵/۱۲ ۱۹:۴۴
آقای دوست دوباره بخون میفهمی،البته شاید.
اگه شجاعت برخورد با تخلف دوستان رو داشته باشی (318815)
سامان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۱۲ ۲۰:۰۶
اتفاقا همه میدونن در عین تعجب رابطه سید عزیز با احمدی نژاد خوبه! بارها با هم دیدار دوستانه داشتن این چند سال. (318820)
رضا درودگر
Romania
۱۳۹۴/۰۵/۱۳ ۰۰:۲۰
درسته سید حسن با مدیریت جهانی مشکل و مساله شخصی نداشت; به عکس احمدی که با توهین به بیت امام سعی داشت محبوب دلواپسان باشه(مصداق حرفم زنده یاد ایت الله توسلی که بخاطر توهین و افترای احمدی و اطرافیانش از شدت ناراحتی سکته کرد...)
سید حسن صدای رسای امثال من شده و به دنبال دادخواهى براى ملت هست
و بعيد نيست دوباره سيل توهين دلواپسان شامل حال ایشان و بیت امام بشه (318855)
رضا درودگر
Romania
۱۳۹۴/۰۵/۱۳ ۰۰:۲۳
هروقت چهره ایشان رو میبینم یاد پدر بزرگوارش سید احمد اقای مرحوم میافتم. خداوند به ایشان سلامتی و عزت عنایت کنه و روح پدر بزرگوارش قرین رحمت الهی (318856)
خرداد 96
United States
۱۳۹۴/۰۵/۱۲ ۲۰:۰۷
از کجا فهمیدی کنایه به دکتر بود؟؟!! (318821)
داش کریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۱۲ ۲۰:۱۲
باسلام ودرودبر سیدجلیل القدر یادگارونوه بزرگوار امام راحل (ره):
معلمان سالهاست که پوکیده شده اند وفسیل وهیچ کس حاضرنیست صدای معلم رابشنود.آقاسید دولت قبل قدرت خرید معلمان را کاهش داد ویک معلم قادر به خرید مایحتاج یومیه خود نیست.آآیا کسی هست صدای ما معلمان رابشنود؟نمایندگان میلیاردی که ظاهر گوششان نمی شنود. (318822)
حسابی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۱۲ ۲۱:۱۵
سیدجان دوستت داریم (318834)
بابک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۱۲ ۲۲:۰۲
اینکه مصداق هاشمی هم می شود (318837)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۱۳ ۰۴:۴۰
«بابک»
اگه میخوای این مردم بی بصیرت حذفت نکنند ٬ دوباره این اسم را جز با نیکی یاد مکن... (318871)
مردمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۱۲ ۲۲:۱۷
سید جان زیاد ناراحت نشو !
آقای ! پاکدست کابینه !! همیشه کاتولیک تر از پاپ بوده .... ایشان خیلی چیزها می گویند ...که مردم میدانند نباید جدی گرفت .!! (318840)
آزادی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۱۳ ۰۰:۲۸
سید بهتر به جای در لفافه صحبت کردن خیلی شفاف اسم بیاری و انتقاد کنی تا در سایه انتقادهای شما بقیه هم بهتر حرف یزنند (318857)
اميد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۱۳ ۰۰:۴۳
منظور أصول گرايان هستند كه در دوران هشت سأله احمدي نژاد تمام خلاف كاري هاي او ودولتش را تأييد مي كردند و كوچكترين انتقادي نكرد ند و امروز دولت يازدهم را زير ذره بين قرار داده و به دنبال نقطه ضعف مي گردند تا در بوق صدا وسيما بر عليه اين دولت جنجال به پا كنند تا مردم را از فجايع خودشان در ان دوره سياه هشت سأله غافل نمايند در حالي كه مردم خوب اينان را شناخته أند وديگر فريب أنان را نمي خورند (318861)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۱۳ ۰۷:۵۱
بیشتر در مورد هاشمی بود بهار جان
دقت کن بهار
دقت کن بهار (318874)