به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۴۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۲۸ ساعت ۲۳:۲۱
کد مطلب : ۶۶۷۲۶
در حمله رژیم صهیونیستی به بلندی‌های جولان؛

شهادت پسر عمادمغنیه و چند نیروی حزب‌الله

گروه بين‌الملل: حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای اعلام کرد که در حمله ارتش صهیونیستی به یک گروه از نیروهای این حزب در منطقه القنیطره سوریه تعدادی از این نیروها به شهادت رسیده اند.
شهادت پسر عمادمغنیه و چند نیروی حزب‌الله
در این بیانیه آمده است: در جریان سرکشی میدانی گروهی از نیروهای مجاهد حزب الله در شهرک مزرعه الامل در منطقه القنیطره سوریه، بالگردهای دشمن صهیونیستی با موشک به سوی آنان شلیک کردند. این حمله موشکی دشمن صهیونیستی به شهادت چند تن از نیروهای مجاهد حزب الله منجر شد که اسامی آنها به خانواده شریفشان اعلام خواهد شد. خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع امنیتی اسرائیلی گزارش داده که این افراد توسط یک هلی‌کوپتر نظامی هدف قرار گرفته‌اند.

جهاد مغنیه فرزند شهید عماد مغنیه و محمد عیسی از جمله نفرات به شهادت رسیده در این حمله هستند. عماد مغنیه در سال ۲۰۰۸ در اثر انفجاری در سوریه به شهادت رسید. محمد عیسی، یکی از فرماندهان و متخصصان عملیات میدانی حزب‌الله بود. منابع خبری از آماده باش رزمندگان حزب الله در مرزهای جنوبی لبنان خبر دادند. به گزارش باشگاه خبرنگاران، رویترز مدعی شده است که در این حمله تعدادی ایرانی نیز حضور داشته اند و در اثر این حمله به شهادت رسیده اند. الجزیره قطر اما مدعی است که یکی از فرماندهان ارشد نظامی ایران، از این حمله نجات یافته است.‎

شبکه العالم گزارش داد، محمد ابو عیسی، یکی از فرماندهان و متخصصان عملیات میدانی حزب‌الله در این بمباران رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده است. خبرنگار شبکه العالم نیز به نقل از منابع لبنانی از شهادت فرزند شهید عماد مغنیه در این حمله خبر داد و اعلام کرد: جهاد مغنیه در جریان حمله تجاوزکارانه صهیونیست‌ها به قنیطره در سوریه به شهادت رسید. این حمله تروریستی هنگامی روی داد که دو خودروی نیروهای مقاومت لبنان در حال بازدید از منطقه مرزی جولان اشغالی بودند.

شبکه الحدث گزارش داده است، مهدی الموسوی، علی فواد حسن، حسین حسن و علی ابو رضا از جمله فرماندهان و نیروهای حزب‌الله هستند که در بمباران اسرائیل در القنیطره سوریه شهید شدند. حزب‌الله اعلام کرده که این اقدام رژیم صهیونیستی همانند بازی با آتش و گذشتن از همه مرزها است.