به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۵/۰۱ ساعت ۱۰:۱۸
کد مطلب : ۸۵۳۵۶

لومیا 950؛ محصولی مبتنی بر ویندوز 10

گروه فناوری: مایکروسافت در حوزه‌ی گوشی‌های هوشمند پرچمدار وضعیت چندان مناسبی ندارد؛ بطوریکه حتی ساتیا نادلا نیز به این موضوع اذعان کرده است. اما مشخصات فنی منتسب به لومیا 950 و 950XL نشان از این دارد که ردموندی‌ها یک پرچمدار قدرتمند مبتنی بر ویندوز 10 را روانه‌ی بازار خواهند کرد.
لومیا 950؛ محصولی مبتنی بر ویندوز 10
هرچند مایکروسافت در حال حاضر در حوزه‌ی گوشی‌های هوشمند پرچمدار وضعیت مطلوبی ندارد، اما به نظر می‌رسد پس از انتشار نسخه‌ی نهایی ویندوز 10 برای موبایل، محصولات قدرتمندی روانه‌ی بازار خواهند شد.
یکی از این محصولات لومیا 950 و 950XL است که اخیرا اخباری از آن به گوش رسیده است. انتشار مشخصات فنی منتسب به این محصول، یک گوشی هوشمند پرچمدار پرقدرت را نوید می‌دهد. براساس اطلاعات منتشر شده، لومیا 950 و 950XL بین ماه‌های اکتبر و نوامبر با بهره‌گیری از بدنه‌ی فلزی، حافظه‌ی قابل افزایش از طریق میکرو SD و باتری‌ قابل تعویض و البته مبتنی بر ویندوز ۱۰ روانه‌ی بازار خواهد شد. نسخه‌ی کوچک یا همان لومیا 950 که با نام Talkman شناخته می‌شود، از وجود صفحه‌ی نمایش ۵.۲ اینچی با رزولوشن 2K، تراشه‌ی اسنپدراگون 808، سه گیگابایت حافظه‌ی رم و ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی بهره خواهد برد.

همچنین باید به دوربین ۲۰ مگاپیکسلی در پشت و ۵ مگاپیکسلی در جلوی گوشی نیز اشاره کرد. انرژی مورد نیاز این محصول از طریق یک باتری ۳٫۰۰۰ میلی آمپر ساعتی که می‌توان آن را از طریق نسخه‌ی C پورت USB شارژ کرد، تامین خواهد شد. نسخه‌ی بزرگ‌تر یا همان لومیا 950XL از وجود صفحه‌ی نمایش ۵.۷ اینچی، تراشه‌ی اسنپدراگون 810 و باتری ۳٫۳۰۰ میلی آمپر ساعتی بهره خواهد برد.

ضمنا در کنار دوربین پشتی یک سیستم فلاش سه گانه پیش بینی شده است. مشخصات فنی این گوشی هوشمند گویای عرضه‌ی یک محصول پرقدرت از جانب مایکروسافت است که می‌تواند طرفداران مایکروسافت را بسیار خرسند کند.

مرجع : زومیت