به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۳:۵۲
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۰۵ ساعت ۱۳:۵۶
کد مطلب : ۵۲۶۶۸

گسترش دامنه عمليات آمريكا بر ضد داعش

گروه بين الملل: سخنگوی وزارت دفاع آمریکا پیشرفت در روند مبارزه علیه تروريست هاي داعشرا تشریح کرد و گفت انتظار می‌رود که در روزهای آتی دامنه این عملیات با پیوستن کشورهای دیگر گسترش یابد.
گسترش دامنه عمليات آمريكا بر ضد داعش
دریادار جان کربی همچنین درباره میزان اطلاعات و آگاهی آمریکا از توانایی‌های گروه دولت اسلامی گفت: ما از ماه ها قبل این گروه را زیر نظر داشته ایم و می دانیم که یک شبه به وجود نیامده است اما از زمان آغاز عملیات هوایی و پروازهای شناسایی آمریکا بر فراز مواضع دولت اسلامی در خاک عراق میزان آگاهی درباره توانایی‌های این گروه افزایش یافته است.

وی درباره منابع مالی، تسلیحات، تجهیزات و آموزش‌های نظامی گروه دولت اسلامی گفت این شبه نظامیان منابع مالی متنوعی دارند که شامل بنیادهای خیریه و باج‌هایی می شود که از کشورها و گروه‌های دیگر می گیرند: آنها در پی در اختیار گرفتن منابع درآمدزای خودشان هستند. به همین دلیل تاسیسات مختلف را تصرف می کنند یا خواهان کنترل سد هستند. آنها بازار سیاهی به وجود آورده اند که با فروش نفت کسب درآمد می کنند.

پيوستن هفت کشوربه آمریکا برای تجهیز کردها
وزیر دفاع آمریکا با صدور بیانیه ای از هفت کشوری که در عملیات علیه شبه نظامیان دولت اسلامی و به قصد یاری رسانی به نیروهای کرد عراقی با ایالات متحده همراه شده‌اند قدردانی کرد. چاک هیگل گفت: علاوه بر ایالات متحده و دولت مرکزی عراق، هفت کشور دیگر شامل آلبانی، کانادا، کرواسی، دانمارک، ایتالیا، فرانسه و بریتانیا متعهد شده‌اند که از نیروهای کرد پشتیبانی کنند و نیازهای تسلیحاتی و تجهیزاتی فوری آنها را برآورده سازند. در همین حال حملات هوایی آمریکا علیه شبه نظامیان دولت اسلامی در نزدیکی اربیل ادامه یافت و طي آن دو خودرو مسلح گروه دولت اسلامی منهدم شد و یکی دیگر خسارت دیده است.
مرجع : بي بي سي