به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۱۱۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۲/۲۶ ساعت ۱۰:۰۲
کد مطلب : ۷۲۴۶۸
ظهور پول‌های کثیف در عرصه بحران‌سازی

ارتباط پول‌های کثیف و حمله‌کنندگان به مطهری

حمله اخیر به علی مطهری در شیراز پرده از پیوند دیرین بین پول های کثیف و این گروه های اجیر شده برداشت و مردم بزرگ ایران با چشمان ژرف نگرشان دیدند که چگونه با پول های کثیف، مي‌توان چوب و چماق، اسپری فلفل و موتور و موتور سوار فراهم کرد
ارتباط پول‌های کثیف و حمله‌کنندگان به مطهری
اسماعیل حسین پور
گروه سياسي: پول های کثیف ممکن است از همه جا و در همه جا سر درآورند؛ حرف حقی که رحمانی فضلی وزیر کشور دولت تدبیر با تأیید و تأکید چند باره بر آن پای فشرد. بین پول های کثیف و آشوب طلبی و هرج و مرج خواهی ها، پیوندی عمیق وجود دارد؛ چیزی که عبدالرحمن عالم در کتاب بنیادهای علم سیاست در مورد ویژگی های عمده این گروه‌ها مي‌گوید:« نفع شخصی ریشه تکوین گروه فشار است. افراد دارای منافع مشترک گرد هم مي‌آیند تا گروهی را تشکیل دهند که برای منافع خود مبارزه کنند.» این گروه‌ها عاملان دست های پلید پشت پرده ای هستند که برای تأمین منافع شخصی خود، قانون را به قربانگاه مي‌برند.

حمله اخیر به علی مطهری در شیراز پرده از پیوند دیرین بین پول های کثیف و این گروه های اجیر شده برداشت و مردم بزرگ ایران با چشمان ژرف نگرشان دیدند که چگونه با پول های کثیف، مي‌توان چوب و چماق، اسپری فلفل و موتور و موتور سوار فراهم کرد و آنها را هدایت و حمایت کرد تا عده ای خیره سر، با به یغما بردن بسیاری از ارزشها، منافع شان را که در تضاد با منافع ملت بزرگ ملت ایران است تأمین کنند.

حمله به علی مطهری نماینده  جسور تهران در شیراز، نه تنها شیرازه حقوق شهروندی و امنیت شهروندان و حاکمیت قانون را از هم گسیخت بلکه این پیام روشن را برای دولت روحانی و ملت ایران داشت که گویا عده ای با تکیه بر پول‌های کثیف مأموریت دارند در روز روشن در خیابان و فرودگاه عده کشی و اردوکشی کنند و بر خلاف منویات رهبری و بزرگان نظام، با به سخره گرفتن قانون و با برخورداری از بسیاری از مصونیت‌ها هر آنچه مي‌خواهند بر سر ملت و مملکت بیاورند.

اگر مسؤولان مصمم باشند ماجرای حمله به علی مطهری نشانی روشنی برای دولت است که بداند پشت سر آن موتورها و موتورسواران و اسپری فلفل در دستان و آن آجر پرتاب کنندگان چه کسانی هستند! جز این است که این افراد اجیر شده ی افرادی هستند که علاوه بر غارت بیت المال، به غارت قانون و امید و امنیت جامعه آمده اند تا با موج آفرینی و بحران سازی، فضای جامعه را از فسادهای میلیاردی دور کنند و نورافکنی بر تاریک خانه ی خیانت شان تابیدن نگیرد؟

جز این است عده ای فرصت طلب که منافع شان در این روزها و روزگار به خطر افتاده است با این هجمه‌ها و هجوم های برنامه ریزی شده مي‌خواهند ذهن مردم را از پول های کثیف که چون موریانه به جان امید و عتماد مردم افتاده است دور کنند؟ حمله این آجر به دستان به علی مطهری و پا پس نکشیدن این موتور سواران سینه سپر کرده در برابر قانون، بیش از آن که نشانه شکستن مطهری باشد نشانه شکستن شکوه قانون در کشور و مثنوی بلند بی پناهی مردمی است که خوب مي‌دانند اگر پول کثیفی پشت سر این خیره سران نباشد آنها نمی توانند چوب و چماق و آجر و اسپری و موتور فراهم کنند.

وجود این چماق به دستان بیگانه با منطق، سند روشن رخنه و نفوذ پول های کثیف برای هرج و مرج آفرینی های هدفمند است. این هجوم هماهنگ چوب و چماق به دستان به مردم و به علی مطهری، نمود و نماد عینی ظهور پول‌های کثیف در عرصه ی آشوب آفرینی و بحران سازی است که با روی کار آمدن دولت دکتر روحانی اوج گرفته است که در صورت عدم برخورد با این خیره سران و خیره سری‌ها اعتماد مردم به کار به دستان به شدت آسیب خواهد دید.

دولت تدبیر و امید باید با هوشیاری و هوشمندی رد پای پول های کثیف را در این عرصه پیدا کند و نیک پیداست که تنها پول های کثیف مي‌تواند این همه آدم و امکانات را برای این به جنگ قانون آمدگان فراهم کند. بنابراین همه نهادهای نظام و دو قوه ی مقننه و قضائیه باید با این جریان که با تکیه بر پول های کثیف، حاکمیت قانون در کشور را با چالش جدی روبرو کرده است برخورد کنند تا این بندگانِ باندهای پلید جان گرفته با پول های کثیف که بر خلاف منویات بزرگان نظام موج آفرینی مي‌کنند و زمینه هجمه و هجوم بیگانگان به ملت بزرگ ایران را فراهم مي‌آورند نیک بدانند که این ملت انقلاب کرده که در برابر بیگانگان با شکوه ایستاده اند با تکیه بر قانون و قانونگرایی و با اقتدار، در برابر زیاده خواهی‌ها و خیره سری های آن غارتگران خواهند ایستاد.