به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۸:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۲۶ ساعت ۱۶:۳۴
کد مطلب : ۶۳۷۳۸

جان 230 میلیون کودک درجهان در خطر است

گروه بين الملل: صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد، حملات اخیر علیه کودکان در پاکستان و یمن بیانگر یک روز تراژیک دیگر در سال است که در آن کودکان سراسر جهان رنج می‌کشند.
جان 230 میلیون کودک درجهان در خطر است
یونیسف در این بیانیه افزود: قتل‌عام بیش از 100 کودک در یک حمله به مدرسه‌ای در پاکستان و هم‌زمان مرگ 15 دختر در انفجار یک ماشین در یمن روز سیاهی را در هفته‌های پایانی سال برای کودکان جهان رقم زد. شورای امنیت سازمان ملل انفجار مدرسه‌ای در پاکستان را محکوم کرد و به خانواده‌های قربانیان این حادثه تسلیت گفت. به گفته شورای امنیت بیش از 140 غیرنظامی بی‌گناه از جمله 132 کودک در این حمله که در پیشاور رخ داد، کشته شدند.

یونیسف نیز تاکید کرد، سال 2014 سال بسیار سختی برای کودکان و معلمان آنها بود که مکرراً هدف خشونت‌ها واقع شدند. گروه حقوق بشر سازمان ملل نیز این مساله را تایید کرد که در سال 2014 با وجود 230 میلیون کودک در کشورهای درگیر جنگ و نزاع، کودکان بیش از همیشه تحت تاثیر خشونت و افراطی‌گری قرار گرفتند.

هم‌زمان یونیسف با اشاره به وقایع آینده از جهانیان خواست تا برای تغییر اولویت‌ها دست به اقدام بزنند. این نهاد بین‌المللی در پایان بیانیه خود آورده است: این تراژدی‌ها ثابت می‌کنند که چرا سال 2015 باید سال حمایت از کودکان در مقابل هرگونه خشونت چه در صلح چه در جنگ، چه در مدرسه چه در خانه و تحت هر شرایطی باشد. علاوه بر پیشاور در یمن نیز بر اثر انفجار دو ماشین در مرکز شهر رداع 25 تن شامل 15 کودک کشته شدند.
مرجع : ايسنا