به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۲۱:۰۴
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۰۵ ساعت ۰۱:۲۱
کد مطلب : ۳۹۳۴۸

خیابانی در کابل "آزادی بیان" نام‌گذاري شد

گروه بين‌الملل: به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی مطبوعات، جاده ای در شهر کابل به نام " خیابان آزادی بیان" از سوی وزارت فرهنگ نامگذاری گردید.

به گزارش سایت افغانی "جمهورنیوز"، وزیر فرهنگ در مراسم پرده برداری از نامگذاری این جاده تاکید نمود که آزادی بیان در افغانستان هرگز به گذشته باز نخواهد گشت. رهین علت نامگذاری این جاده‌ها را فعالیت‌هاي موثر رسانه‌ها، حمایت از آزادی بیان و حقوق اساسی شهروندان کشور عنوان نمود.

این وزارتخانه، چهار خیابان دیگر را در «شهرنو» کابل نیز به نام‎های «خیابان استقلال»، «خیابان مشروطیت»، «خیابان حقوق بشر» و «خیابان قانون اساسی» نامگذاری کرد. «سیدمخدوم رهین» وزیر اطلاعات و فرهنگ این کشور علت نام‎گذاری این خیابان‌ها را تقدیر از فعالیت‎های موثر رسانه‎های این کشور در راستای بیان واقعیت‎ها و آشکار کردن کاستی‎های موجود در کارکرد ادارات دولتی این کشور بیان کرد.

وی همچنین از تشکیل کمیته‎ای مشترک از وزارتخانه‎های کشور و اطلاعات و فرهنگ و سایر نهادهای مدافع رسانه‎های افغانستان، برای حمایت از خبرنگاران و رسانه‌ها خبر داد. دولت فعلی افغانستان «آزادی بیان» و رشد فعالیت‎های رسانه‎ای در این کشور را یکی از دست‎آوردهای مهم دوره حکومتداری خود می‌داند و به آن مباهات می‎کند.

ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۵ ۰۱:۳۴
امیدوارم روزی نرسه که ما بریم افغانستان پناهنده بشیم و از افغان ها هم عقب بیفتیم. که البته با این روند رو به رشدمون متاسفانه این اتفاق دور نیست.
آزادی بیان هم آرزوست! (221052)
سینا از شیراز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۵ ۰۷:۴۴
دارن از ما جلو میزنن!! نمیدونم اونا تند میرن یا ما درجا زده ایم؟؟ (221067)
ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۵ ۱۱:۴۸
ما پسگرد داریم داداش. (221154)
شفیعی محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۵ ۰۷:۵۲
بلکه انشاء الله این ملت خسته و دل شکسته و مغموم و مغبون یک روزی از خود زنی های چند قرنه رها شوند و به دولت و ملتی در شان یک جامعه اسلامی در معنای واقعی کلمه و نه دروغین آنگونه که تا به امروز بوده است، دست یابند. (221068)
الهام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۵ ۰۸:۲۴
اونجا اسمشو گذاشتن در ایران اجراش میکنن!!!!!!!!!! (221073)
صحرا
United States
۱۳۹۳/۰۲/۰۵ ۰۹:۲۰
دوصدگفته چون نیم کردار نیست! (221095)
فرامرز فرهمندمهر
United States
۱۳۹۳/۰۲/۰۵ ۰۹:۱۳
مرید پیر مغانم ؛ ز من مرنج، ای شیخ
چرا که وعده تو کردیّ و او به جا آورد! (221090)
جمشيد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۵ ۲۳:۱۶
ما هم قراره با كمك مجلسي ها، لغت آزادي بيان را از فرهنگ لغت بر داريم، تا بيخودي بهانه گير نشيم. بعد فرزندانمان ميروند افغانستان خودشان ياد مي گيرند. (221406)