به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۲۰ ساعت ۱۰:۰۸
کد مطلب : ۴۷۹۹۸
تهرانی‌ها «۵۳ درصد» مالیات کشور را می‌پردازند

دليل اصلي عمران و آبادانی بيشتر در تهران

گروه جامعه: یک نماینده تهران در مجلس می‌گوید که ۵۳ درصد درآمدهای مالیاتی بودجه سال ۹۳ را مردم استان تهران تامین می‌کنند و این در حالی است که فقط حدود 4 درصد از این درآمد‌ها به مردم این استان اختصاص می‌یابد و از طرف ديگر سهم استانداری تهران از کل درآمدهای دو درصد نفتی یک و هفت دهم میلیارد تومان است اما۳۰ استان دیگر کشور، همه با هم تنها ۴۷ درصد بودجه مالیاتی را تامین می‌کنند اما بودجه به مراتب بیشتری می‌گیرند.
دليل اصلي عمران و آبادانی بيشتر در تهران
حسين طلا در مجلس در گفتگو با سايت پارسینه گفت: بودجه کل کشور از دو محل تأمین می‌شود؛ یکی بودجه نفتی و یکی بودجه مالیاتی، 53درصد درآمدهای مالیاتی بودجه سال 93 را مردم استان تهران تأمین می‌کنند و این در حالی است که 3.7 درصد از این درآمدها به مردم این استان اختصاص می‌یابد و سهم استانداری تهران از کل درآمدهای 2 درصد نفتی 1.7 دهم میلیارد تومان است.

طلا افزود: سی استان دیگر کشور، همه با هم تنها ۴۷ درصد بودجه مالیاتی را تأمین می‌کنند؛ اما بودجه به مراتب بیشتری می‌گیرند. اگر در تهران عمران و آبادانی می‌بنیم، یا به کمک مالیات و عوارض‌های دریافتی از مردم است و تمام ف آن از جیب مردم تهران تامین می‌شود.

طلا در ادامه با اشاره به بودجه تهران‌ می‌گوید: کل پولی که برای ‌سال گذشته بابت عمران ۴۱ شهر و 780 روستاهای استان تهران به استانداری تهران داده‌اند، روی هم رفته، ۷۸ میلیارد تومان بود، در حالی که بودجه شهرداری تهران در سال گذشته، ۱۶ هزار میلیارد تومان بوده که از پول مردم شهر تهران تامین می‌شود، یعنی اگر ما تونل نیایش و پل طبقاتی صدر، تونل رسالت، بزرگراه امام علی و همه این فعالیت‌ها را در نظر بگیریم تماما با پول مردم تهران است.

وی افزود وقتی این درآمدهای ناشی از پرداخت‌های مردم جمع شده و صرف ساخت و ساز شهر می‌شود، شاید برخی به اشتباه گمان کنند که بودجه اختصاص یافته به این شهر زیاد است. دبیر مجمع نمایندگان تهران در مجلس با اشاره به اثرات این نوع نگاه نا‌درست به تهران، به ویژه از سوی مسئولان‌ می‌گوید: در حالی که نمی‌توانیم تصفیه خانه‌های مورد نیاز را بسازیم یا می‌بینیم که در این بحران آب، 30 درصد آب تصفیه شده تهران بر اثر فرسودگی شبکه از دست می‌رود و کاری از دستمان ساخته نیست، می‌بینیم ‌از بودجه اختصاص داده شده به محرومیت زدایی بر پایه ‌قانون برنامه پنجم توسعه، مبلغی ناچیز به تهران می‌رسد که حتی قابل مقایسه با شهرستانی کوچک نیست.

فرماندار سابق تهران گفت: از ‌۳۷۵۰ میلیارد تومان اختصاص داده شده به محرومیت زدایی، استان تهران تنها ۱۲۱ میلیارد تومان سهم گرفته که این سهم برای شهر تهران ۱۰ میلیارد تومان است؛ در حالی که پرس و جو از همکاران در مجلس، نشان می‌دهد برای جمعیت ۶۰۰ هزاری، ۵۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است. مگر می‌شود سهم جمعیت دوازده و نیم میلیونی استان تهران تا این اندازه ناچیز شود؟ مگر می‌توان این جمعیت را نادیده گرفت و مشکلاتشان را ندید؟ 
طلا در انتها افزود: عده ای فقط شهر تهران را می‌بینند اما در صورتی که 4 تا 5/5 ملیون نفر نیز در 14 شهرستان دیگر در اطراف شهر تهران زندگی می‌کنند و امکانات برای آنها به مراتب از برخی از شهرستانهای دور دست نیز کمتر است.

تورانما
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۰ ۱۲:۲۶
بر هیچ کس پوشیده نیست که چه حجمی از اعتبارات و امکانات در تهران توزیع میشود وتبعیض فاحش بین تهران وسایر مناطق کشور وجود دارد.خوزستان پایتخت اقتصادی کشور با تولید عمده نفت وپتروشیمی و.......در محرومیت مطلق بسر میبرد انوقت اقایان برای تهران فریاد مظلومیت سر میدهندواقعا که رو نیست سنگ پاست (240898)
صالحی - بچه شهرستونی شهروند درجه دو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۰ ۱۲:۳۲
استدلال کاملا غلط و اساس آن تحلیل های غلط است . متاسفانه روال غلط تمرکزگرایی در تهران طوری است که داده های مالیاتی این زیاد می شود و ایجاد دور باطل می کند : وقتی اکثر سازمان ها و صنایع و سرمایه گذاری ها به جای آمایش سرزمین و گسترش متوازن در کل کشور ، در تهران متمرکز و مجتمع می شود و خیلی مناطق کشور محروم می شوند بدیهی است که مالیات هم به همان نسبت بیشتر می شود نکنه انتظار دارید درامد در تهران باشه ولی مالیاتش را سیستان یا ایلام بدهد !! مالیاتهایی هم دفتر مرکزی ها می دهند از جیب صنعت استان ها! (240900)
اکبری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۰ ۱۲:۳۹
معضلات عدیده ی تهران خودکرده و در اثر سیاست های غلط تمرکزگرایی و خلاصه کردن کشور پهناور در منطقه تهران است . درست سیاستگذاری متعادل توسعه و امکانات انجام دهید تا همه از شهرهای دیگر جمع نشوند توی تهران ...بعد بنالید که جمعیت زیاده ...تنها راه اصولی و اساسی رفع معضلات تهران و کشور تمرکز زدایی و درمان آفت بسیار مخرب تهران زدگی کشور است . تمرکز در تهران و تهران سالاری هم خود تهران را خراب و بیچاره کرده و هم سایر استان های کشور را عقب مانده و مهاجر فرست کرده . انتقال پایتخت از تهران بسیار ضروری است . (240902)
ali
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۰ ۱۳:۱۱
همانطور که می دانیم اقتصاد ایران وابستگی شدید به نفت داره، لطفا مکان چاه های نفت تهران را برای ما مشخص کنید؟ درضمن همانطور که میدانید 60 درصد تسهیلات بانکی هم در تهران داده میشود! بیشتر بودجه های دولتی هم یا به تهران اختصاص می یابد یا به دلیل عدم توسعه یافتگی شهرستان از طریق واگذاری پروژه ها به شرکت های تهرانی بازهم بر میگردد به جیب تهرانی ها. من که از یکی بهترین دانشگاههای اروپایی مدرک گرفته و چندسال نیز در آنجا تحقیق کرده ام ولی اینجا در شهرستان نتوانسته ام یک ریال طرح تحقیقاتی بگیرم ولی (240905)
بلوط
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۰ ۱۳:۲۹
شماازجیب مردم به زور پول میگیریدونام اون را میگذارید .............؟
سیستم مملکت ما یه جوری شده تاتهران هرروزمرفه تر وشهرستانها ضعیف وضعیف شوند.
شمبه همسایه غربی مان ترکیه یک نگاهی بیندازیدکه چگونه در.بودروم استانبول ومالاتیا ترابزون چطور پیشرفت کرده اند وانکارا پایتخت ترکیه چطور؟بعد بیایید امارتهران وتهرانی را به رخ شهرستانی های دستشان از همه جابریده بکشید.
الان سیستم حکومت درایران تهران را مثل چهاراهی قرارداده تامردم به هرکاری احتیاج داشتند بیایند از این گردنه ردبشوند وباج به این ها بپردازن (240906)
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۰ ۱۳:۳۰
ديگه اين اخر نظر كارشناسي بود. دفاتر اصلي اكثر كارخانجات شهرستان ها در تهران واقع شده يعني دودش براي ما ، ماليات و ساير در امدها جيب تهرانياي عزيز.
براي ساخت شهري كشوري نابود شده. (240907)
۱۳۹۳/۰۴/۲۰ ۱۴:۲۰
1.تیترتون برعکسه. درستش اینه به دلیل عمران و ابادانی بیشتر در تهران، تهرانی ها 53 درصد مالیات کشور را می پردازند.
2. کاش جناب اقای طلا میزان درامدهای نفتی صرف شده در تهران در مقایسه با استان هایی مانند بوشهر و خوزستان و هرمزگان که منبع این درامدها هستند را هم مقایسه می گردند.
3. مثل اینکه شهرستانی ها یک چیزی هم به لرد نشینان پایتخت بدهکار شدند. (240911)