به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۱:۰۰
 
۴۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۰۷ ساعت ۱۵:۳۸
کد مطلب : ۵۶۲۹۵
درخواست حسین الله‌کرم از نمایندگان مجلس:

ظریف را برکنار و به روحانی اخطار بدهید!

گروه سياسي: محمد جواد ظریف هنوز به تهران بازنگشته اما افراطیون از چند روزی اعتراضات شدیدی را به او مطرح می‌کنند.
ظریف را برکنار و به روحانی اخطار بدهید!
حسن روحانی و تیم سیاست خارجی‌اش بر خلاف انتظار با اتفاقات متفاوتی در نیویورک مواجه شدند از اظهارات تند و تیز دیوید کامرون علیه ایران تا موضع گیری تند فیصل وزير خارجه عربستان علیه تهران‌. دو رویدادی که اندکی بعد از سنت شکنی مقامات دولت یازدهم با مسئولان این دو کشور رخ داد. حسن روحانی و تیم سیاست خارجی اش البته از همان آغار به کار دولت مورد نقد مخالفان قرار داشتند‌. مخالفان معتقد بودند تغییر رویکرد سیاست خارجی ایران تاثیر و نتیجه ای جز زیر سوال رفتن عزت و استقلال کشور نخواهد داشت.

با اتفاقات اخیر حالا دست منتقدان پر شده و آنها با وزن بیشتری می توانند به دولت اعتراض کنند. در تازه ترین اظهار نظر حسین الله کرم از مسئولان گروه انصار حزب الله با انتقاد از دیپلماسی دولت یازدهم با بیان اینکه دولت ایران برخی اشتباهات محاسباتی انجام می‌دهد، گفته است: اولین اشتباه ایران فرستادن نماینده به مراسم تحلیف رئیس جمهور مصر بود این در حالی بود که دولت روحانی با تاخیر به انتخاب بشار اسد، رئیس جمهور سوریه پیام تبریک ارسال کرد و باعث خوشحال شدن غرب از این اقدام ایران شد. زمانی که داعش در حال گرفتن شهر موصل بود، دولت در ترکیه با هم پیمانان داعش دست می‌داد؛ در اینجا این سوال مطرح می شود که آیا دولت ایران به دنبال تضعیف مقاومت در منطقه است؟!

این عضو انصار حزب الله، گفت: آخرین شاهکار دولت، اشتباه محاسباتی وزیر خارجه کشور برای دیدار روحانی با دیوید کامرون بود که باعث شد وی بعد از چند ساعت تغیر موضع دهد و ایران را حامی تروریسم معرفی کند. دیدار رئیس جمهور ایران با کامرون و گفتگوی تلفنی با اوباما باعث تضعیف مقاومت در ایران می‌شود و به همین دلیل است که مانگران شکسته شدن مقاومت در ایران و منطقه هستیم. وزیر خارجه باید در مجلس استیضاح شود و درصورت عدم ارائه‌ پاسخ قانع کننده لازم است که برکنار شود. وی خواستار تذکر مجلس به حسن روحانی شد و اظهار کرد: درصورت تکرار چنین اشتباهاتی طرح بی کفایتی رئیس جمهور مطرح شود.