به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۰۹:۰۴
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۰۴ ساعت ۰۸:۰۳
کد مطلب : ۵۸۹۰۵

پیشمرگه‌ها، منطقه زُمار را از داعش گرفتند

گروه بين‌الملل: نیروهای نظامی اقلیم کردستان عراق موسوم به پیشمرگه، شبه نظامیان گروه دولت اسلامی موسوم به داعش را از منطقه زُِمار بیرون راندند و کنترل کامل این منطقه را در دست گرفتند.
پیشمرگه‌ها، منطقه زُمار را از داعش گرفتند
حدود سه ماه پیش، همزمان با حمله شبه نظامیان داعش به مناطق تحت کنترل نیروهای پیشمرگه، منطقه زمار و توابع آن، به تصرف شبه نظامیان تندرو درآمد. ساعاتی پیش از آن‌که خبرگزاری فرانسه، از بازپس گیری کنترل منطقه زمار توسط نیروهای پیشمرگه خبر بدهد، سرهنگ شیرزاد نایف از فرماندهان واحد ۴۱ فرماندهی نظامی دهوک اعلام کرده بود که نیروهای پیشمرگه، وارد شماری از محله‌های مرکز منطقه زمار شده و شبه نظامیان داعش را از آن‌ها بیرون راندند.

نایف با بیان این‌که شبه نظامیان داعش از محله های عین الحلوه، سفلا، لعلیه، تل موسی و ناحیه کاریز از محور سد موصل بیرون رانده شدند گفت: «نیروهای پیشمرگه در حال پیشروی هستند و موفق شدند خسارت‌های شدیدی به صفوف نیروهای داعش وارد آوردند.» در همین حال شاهدان عینی به شبکه «السومریه نیوز» گفتند که مقاومت شبه‌نظامیان داعش در مرکز منطقه زمار ضعیف است. پیش از ورود به زمان، نیروهای پیشمرگه، کنترل سه روستا در حومه زمار را از شبه نظامیان داعش باز پس گرفته بودند. گروه داعش، مناطق وسیعی از شمال عراق و سوریه را تصرف کرده و در این مناطق، برپایی خلافت اسلامی اعلام کرده است.