به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ساعت ۱۸:۲۳
کد مطلب : ۵۲۹۶۵

واکنش روانچی به تحریم‌ جدید واشنگتن

گروه سیاسی: معاون اروپا و امریکای وزیر امور خارجه با بیان اینکه تحریم‌های بین‌المللی به‌ویژه تحریم‌های امریکا غیرعادلانه و ظالمانه است گفت: عملکرد دوگانه امریکایی‌ها به هیچ وجه قابل قبول نیست.
واکنش روانچی به تحریم‌ جدید واشنگتن
مجید تخت روانچی به اقدام دیشب امریکایی‌ها در اعمال تحریم‌های جدید به‌شدت اعتراض کرد و گفت: ما پیشتر خیلی به ‌صراحت نظرمان را درباره این گونه اقدامات اعلام کرده‌ و در جلسات خصوصی و عمومی انتقادهای شدیدی از مواضع و اقدامات امریکایی‌ها در این باره داشته‌ایم. وی با تأکید بر اینکه این اقدام امریکایی‌ها کاملاً مردود است افزود: نمی‌شود از یک سو ادعا کنند که می‌خواهند با حسن نیت وارد مذاکره شوند و مذاکرات را پیش ببرند و از طرفی به چنین اهرم‌هایی متوسل شوند که از دید ما نه‌فقط مردود، بلکه اصولاً ناکارآمد است.

معاون وزیر امور خارجه گفت: از دید ما تحریم‌های بین‌المللی به‌ویژه تحریم‌های امریکا غیرعادلانه و ظالمانه است و مردم ما نیز تحت تأثیر چنین اقداماتی قرار نمی‌گیرند. تخت‌روانچی تصریح کرد: عملکرد دوگانه امریکایی‌ها به هیچ وجه قابل قبول نیست که از یک طرف ادعای علاقه و حل قضیه کنند و از طرفی به چنین اقداماتی متوسل شوند که از دید ما و حتی از دید خیلی از کشورها مردود و عملاً مخالف ادعایی است که در مذاکرات مطرح می کنند. وزارت خزانه‌داری آمریکا روز گذشته (جمعه) لیست افراد و شرکت‌های ایرانی تحت تحریم‌ را بروز رسانی کرده و اسامی جدیدی را به این لیست افزود. وزارت خزانه‌داری آمریکا این افراد و شرکت‌ها را به دلیل نقض تحریم‌های ایران و یا ارتباط با شرکت‌ها، نهادها، و افرادی که تحت تحریم‌های ضد ایرانی قرار دارند به لیست تحریم‌ها افزوده است.

در میان اسامی جدیدی که به این لیست افزوده شده‌اند نام افراد و شرکت‌های فعال در حوزه هوانوردی، حمل و نقل دریایی، تحقیقات هسته‌ای، صنایع دفاعی، انرژی و نیز چندین بانک داخلی و خارجی دیده می‌شوند.  بر اساس توافقنامه موقتی ژنو با عنوان برنامه مشترک اقدام آمریکا و شورای امنیت متعهد شده‌اند که از وضع تحریم‌های بیشتر علیه ایران خودداری کنند.
مرجع : واحد مرکزی خبر