به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۲:۴۲
 
۵۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۲۹ ساعت ۱۴:۱۳
کد مطلب : ۷۰۰۵۵
در جلسه امروز و پس از ادعاي عجيب الياس نادران!

مخالفت مجلس با بودجه مبارزه با ریزگردها

گروه جامعه: نمایندگان مجلس با اختصاص 600 میلیارد ریال (60 میلیارد تومان) از درآمد وصولی ناشی از عوارض آلایندگی به سازمان محیط زیست مخالفت کردند و الياس نادران نماينده دلواپس اصولگرايان و از حلقه اوليه ياران احمدي‌نژاد دليل مخالفت را اينگونه بيان كرد كه « اگر این 600 میلیارد ریال به سازمان محیط زیست داده شود شائبه به وجود خواهد آمد که آن را برای کارهای خاص سیاسی هزینه خواهد کرد!»
مخالفت مجلس با بودجه مبارزه با ریزگردها
به گزارش ایرنا، محمدرضا تابش نماينده اصلاح‌طلب اردكان در جلسه امروز چهارشنبه و در جریان بررسی بخش درآمدی جزئیات لایحه بودجه سال 94 کل کشور پیشنهاد داد که بند (ل) تبصره 9 بازگشت به دولت داده شود چون کمیسیون تلفیق آن را حذف کرده بود. در بند (ل) تبصره 9 لایحه ارائه شده دولت به مجلس آمده بود: سازمان امور مالیاتی کشور مکلف است مبلغ 600 میلیارد ریال از درآمد وصولی ناشی از عوارض الایندگی موضوع تبصره 1 ماده 38 قانون مالیات بر ارزش افزوده را به حساب درآمد عمومی نزد خزانه داری کل کشور واریز نماید.

معادل مبلغ یاد شده در قالب ردیف 137-530000 جدول شماره 9 این قانون به سازمان حفاظت محیط زیست اختصاص یابد تا پس از مبادله موافقت نامه با سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور بابت اجرای عملیات کنترل آلودگی محیط زیست، آموزش و توانمندسازی جوامع محلی و سازمان های مردم نهاد برای مشارکت در اجرای حفظ محیط زیست، احیای تالاب ها و رودخانه های کشور و تقویت امر نظارت و پایش محیط زیست هزینه شود. محمدرضا تابش در توضیح پیشنهاد خود گفت: این میزان مبلغ برای مبارزه با آلایندگی از جمله ریزگردها در 25 استان کشور هزینه خواهد شد تا مشکلات زیست محیطی در این استان ها کاهش یابد.

وی گفت: متاسفانه کمیسیون تلفیق این بند را حذف کرده و ما خواهان بازگشت به لایحه دولت و احیای آن در گزارش کمیسیون تلفیق هستیم. الیاس نادران که به عنوان مخالف پیشنهاد محمدرضا تابش سخنرانی می کرد گفت: در سال 93 استان های غربی و جنوبی بر اثر بی مبالاتی مسوولین زیست محیطی و اجرایی دچار پدیده ریزگرد شده اند اما خانم ابتکار مصاحبه می کند و می گوید وقتی بودجه ما را مجلس حذف می کند کم تر از این نباید توقع داشت. من نمی فهمم اگر پولی حذف شده برای سال 94 است چه ربطی دارد به پدیده ریزگردی که در سال 93 رخ داده است؟

وی خاطرنشان کرد: سازمان های مردم نهاد در محیط زیست باید از پول های تخصیص داده شده به این سازمان برای مقابله با آلایندگی های زیست محیطی استفاده کنند اما خانم ابتکار به جای ایفای مسوولیت صحیح یا به دنبال سیاسی کردن بنزین وارداتی است یا کار سیاسی می کند یا به دنبال سیاسی مصوبه مجلس است. نماینده تهران در مجلس اظهارداشت: وی اگر معاون سیاسی رییس جمهور می شد اثرگذاری آن بیشتر بود تا این که معاونت ریاست جمهوری و رییس سازمان محیط زیست را برعهده داشت و آن زمان ما خیالمان راحت بود که به جای وی مسوولی واقعی که به مشکلات مردم رسیدگی کند در این پست قرار می گرفت.

وی خاطرنشان کرد: اگر این 600 میلیارد ریال به سازمان محیط زیست داده شود شائبه به وجود خواهد آمد که آن را برای کارهای خاص سیاسی هزینه خواهد کرد! هادی قوامی نماینده مردم اسفراین در مجلس در موافقت با پیشنهاد محمدرضا تابش نیز گفت: براساس اصل 55 قانون اساسی حفاظت از محیط زیست وظیفه همه است و باید به دولت کمک کرد تا به محیط زیست توجه کند. وی خاطرنشان کرد: هر کاری را نباید سیاسی کرد و با آن سیاسی برخورد شود زیرا اگر با هر موضوعی سیاسی برخورد شود آن کار به درستی اجرا نخواهد شد.

نماینده مردم اسفراین در مجلس افزود: در تهران 2700 نفر به دلیل آلودگی هوا می میرند و در کلان شهرها مشکلات آلودگی هوا بسیار زیاد است و حق هر ایرانی است که از هوای سالم استفاده کند.

در نهایت محمدرضا باهنر که ریاست صحن علنی را برعهده داشت از نمایندگان خواست که درباره پیشنهاد تابش نظر خود را اعلام کنند که نمایندگان با این نظر مخالفت کردند.

هدهد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۹ ۱۴:۳۹
همه چي در ايران سياسي شده از جان و مال بگير تا ابرو امنيت ارامش سلامتي علم مدرك شغل و...اي كاش راد مرداني بودند كه سياست را در حيطه سياست بكار ميگرفتند و سياسيون دست از سر مردم و زندگي مردم بر ميداشتند.در حال حاضر كساني كه به نوعي با سياسيون در ارتباطند به همه چي رسيده اند پول شغل خانه ماشين رفاه وخلاصه ثروت و قدرت و...سر بقيه بي كلاه كه اكثريت هم هستند. (292799)
اهوازی
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۲۹ ۱۹:۴۳
چرا بعضی ها نمی خواهند یا نمیتوانند بفهمند که در خوزستان چیزی فراتر از فاجعه رخ داده است؟!!(گرد و خاکهای کشنده خوزستان)
کم کم دارم معنای گمراهان را میفهمم!... (292919)
قدقد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۹ ۲۲:۰۵
حتی هدهد هم سیاسی شده (293001)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۹ ۱۴:۴۲
جالبه که کمسیون تلفیق دارای سه نماینده از خوزستانه که هر سه تاشون با این بودجه مخالفت کردن.
این است پایبندی به اصولگرایی . (292802)
سینا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۹ ۲۲:۴۶
یادتون نره که حتما بهشون رای بدینا.!!!!!! (293026)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۹ ۱۴:۵۱
برای تندروها موضوع ریزگردها و سلامتی مردم اصلا مهم نیست فقط میخواهند دولت را نابود کنند (292806)
اعتدال گرا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۹ ۲۱:۱۰
لطفا دیگه این لفظ تندرو رو زیاد به کار نبرید . کم کم دارین حالمون رو به هم میزنین . هیچ کس با نظر شما مخالفت نکنه چون شما بهش میگین تند رو؟؟؟ این که رسم مردانگی نیست . شاید اونا مصالح دیگه ای که به نفع شماست رو مد نظر قرار دادن . اونا نماینده مجلسن و شما یک فرد عادی . پس یه کم قانون گرا و با ادب باش . با تشکر (292969)
محمد از اهواز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۹ ۱۴:۵۲
انشاالله آقای نادران مجبور شود (تبعید شود)به خوزستان تا 4 سالی مشکلات مردم اهواز وخوزستان را درک کند.اینطوری که پول نفت خوزستان را در تهران بریزند به جیب امثال نادران مملکت میشود همین که هست !!!!! (292807)
gtr
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۹ ۱۴:۵۲
هرچیزی که به نفع و سود مردم باشد مساوی است با مخالفت و هرچه به ضرر مردم باشد مساوی است با موافقت ااا (292809)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۹ ۱۵:۰۰
واقعا کار این به اصلاح نماینده ها شرم اوره. فقط به فکر منافع خودشونن یک ذره هم جون ملت براشون اهمیت نداره. اگه غیرت دارن اگه وجدان دارن یه کم به فکر مردم خوزستان باشه همخه چیز رو سیاسی میکنن نمیتوننن رک بگن عمدا این کارو میکنیم که دولت رو زمین بزنیم. (292813)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۹ ۱۵:۰۱
نه اینکه جناب آقای نادران وطیفِ معروفشان خیلی خدمت به مملکت کردند!!!!اصلا در دولت مورد حمایت ایشان هیچ اختلاسی رخ نداد!!!! غارتگری هم که اصلا صورت نگرفت!!! معاون اول رئیس جمهورشان هم که در منزل دارند استراخت میکنند!!!! مملکت هم تا بخواهی در دولت مورد حمایت ایشان حسابی آباد شده!!!!دزدی و خیانت در امانت هم که اصلا وابدا!!!!! واقعا که......... (292814)
ایرانیم
Germany
۱۳۹۳/۱۱/۲۹ ۱۵:۲۴
خوب راست گفته از این دست برنامه ها از این خانم کم ندیدیم.
همایش جنگلها و مراتع برگزار میشه به جای اینکه از کارشناسان و محیط بانان دعوت شه میرن بازیگران رو دعوت میکنن که 4 تا حرفی که اونا دوست دارن رو بزنن. کنارشم شعارهای سیاسی ودر انتها تخریب دولت گذشته ... اونوقت موضوع همایش چیه جنگلها و مراتع... از این هزینه ها و همایش ها کم برگزار نکرده این سازمان که نتیجشو داریم داخل اهواز میبینیم... اگر این بودجه واقعا در راستای کمک برای از بین برن ریز گردها انجام میشد تازه این مبلغ کمشم است اما کجاست عمل (292829)
عزت الله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۹ ۱۹:۴۳
کجا عزیز من ؟ آدرس درست بده , کجا بازیگران بودند ؟نمیخوام از سرکار خانم ابتکار دفاع کنم اما اگر یاد بگیریم که مستدل حرفی بزنین همه سود میبریم . یه کپی لینک کنید تا بشه به شما مثبت داد و الا تو تاریکی سنگ انداختن را همه بلدند و نخ نما شده. بعدشم دولت گذشته رسما" تخریبچی بود !هم کشور را تخریب کرد و هم خودش را ,حالا شما از چی اون دولت حمایت میکنی معلوم نیست. (292918)
ايراني
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۹ ۱۵:۲۹
واقعا بعض اين نمايندگان كه حتي جان مردم بيگناه هم براي آنها وسيله امرار معاش سياسي شده. حالا اگر شخصي مثل خانم فاطمه رجبي رييس سازمان محيط زيست بود هم آقاي الياس نادران اين حرف را مي زد؟ (292831)
به خاک نشسته
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۹ ۱۵:۳۴
انوقت نمایندگان خوزستان کجا بودند و چه گفتند؟
نگفتند تقصیر ابتکار است؟ (292833)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۹ ۱۶:۳۰
این دست مسائل بیش از پیش روشن می‌سازد که انتخاب خط اعتدال از سوی ملت تا چه حد صحیح بوده است. اگر دولت چهار سال بیشتر در اختیار افراطیون باقی می‌ماند معلوم نبود چه بلاهای دیگری بر سر این مملکت می‌آمد. امیدوارم دولت اعتدال نیز در مقابله با افراطیون کمی بیشتر غیر محافظه‌کارانه عمل کند. (292846)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۹ ۱۶:۳۷
انشاالله مردم تهران در دور بعدی یک نماینده لایق انتخاب کنند وآقای الیاس نادران هم برگردد ولایت خودشان !!!!اونجا بیشتر بهش نیاز است !!!!بسلامت (292848)
gtr
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۹ ۱۹:۵۵
کی کار میده بهش ؟ شما به عنوان صاحب کار این اقا جرات داری مال یا مغازه یا دخلتو در اختیار این انسان بگذاری ؟ خخ (292927)
بلبل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۹ ۲۲:۱۶
اومد پیش تو ، بنده نوازی کن. خلخلخلخل (293010)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۹ ۱۶:۵۹
باسابقه ای که دولت آقای احمدی نژاد از هزینه کرد ردیفهای بودجه از خود بجا گذارده باید به آقای نادران و امثالهم که آشنایی نزدیکی با نوع عملکرد دارند حق داد (292857)
عزت الله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۹ ۱۹:۵۰
8سال خواب بودند الان 2ریالی محترم افتاده!
یعنی یه نقاشی رنگ ماشینم را خراب کرد دیگه پیش هیچ نقاشی نباید رفت!
یعنی اگر دکتری عارضه بیمار را تشخیص نداد پس دیگه پیش هیچ دکتری نریم! (292924)
ابراهیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۹ ۱۷:۰۲
به گزارش خرداد، معصومه ابتکار عصر روز گذشته و در پاسخ به سوال یک خبرنگار محلی درباره اهانت و تحقير نماینده اهواز در مجلس، گفت: «من اصلاً فکر نمی‌کنم آشپزی توهین باشد. اولاً آقایان بهترین آشپزها هستند. ثانیاً بهترین خدمت، اطعام است. آشپزی کار باعزتی است و من هم افتخار می‌کنم که آشپزی می‌کنم.»

اصلاح طلب واقعی (292858)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۹ ۱۷:۱۸
در حقیقت عده ای بنام نماینده و به خاطرمخالقت و دست بسته نمودن دولت با این بودجه مخالفت کردند، که خدا را شکر هر بیشتر لجبازی کنند بهتر است،،این آقایان مدعی ولایتمدار ی،رهبر دستور جلسه اضظراری برای مقابله با ریز گردها میدهد و اینها بودجه را حذف میکنند،ولایتمداران دروغین اینها هستند ،جالبه که مردم با دست . . . اینها راهی بیمارستان میشوند،بعد داد میزنند ای دزد،بجای ماسک گرد و غبار بر صورت، ماسک خجالت بزنید سنگین تر است. (292865)
---------
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۹ ۱۷:۲۹
پس معلوم شد کی باعث ریزگزد ها شده (292866)
هالو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۹ ۱۷:۴۰
آقای نادران!حدود یکماه دیگر سال 94 شروع میشود و برای مبارزه با ریزگردها باید از بودجه سال 94 استفاده کرد. دلبندم بودجه را که حذف کردی نمیشود استفاده کرد. دو دو تا چهار تا. خیلی فهمش مشکله؟!!! (292873)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۹ ۱۷:۵۶
بودجه سال 93 رو که ابتکار گرفت چکار کرد که حالا دوباره برای سال 94 بودجه میخواد مال پارسال که تصویب شده بود و دادند و ابتکار معلوم نیست 1100 میلیارد رو چکار کرد ؟ (292878)
مریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۹ ۱۹:۲۵
واقعا ما عجیب ملتی هستیم که با وجود همچین دلواپسانی!!! می ریم و رای میدیم!!!!!!!!!! به کی؟؟؟؟ ما فقط ابزارهایی هستیم که فدای سیاست بازی ها میشیم!!!!!!! امیدوارم که روز به روز از جمعیت دلواپسانمان کمتر بشه... (292912)
ناشناس
United States
۱۳۹۳/۱۱/۲۹ ۱۹:۴۵
تا زمانی که ملت نسبت به اینگونه برخوردها و حق کشیها واکنش اصولی نشون ندن همینه که همینه . وقتی من نوعی پشت اهوازی نیست و معترض نمیشم و حمایتش نمیکنم نمیتونم فردا انتظار حمایت و همدردی داشته باشم. پشت هم و خالی کردیم و انتظار کمک کسانی رو داریم که کوچکترین اهمیتی واسه مردم قایل نیستند. (292920)
عزت الله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۹ ۱۹:۵۷
اینا بده بستان دارند !
اسم 170 نماینده را میخواید اعلام کنید؟ عیبی نداره , ما هم بودجه ریزگردها را رو زمین میزاریم و تصویب نخواهیم کرد!! حالا شاید دقیقا" همین موضوع در میان نباشد اما مثل این بین دولت و مجلس کم نیست خصوصا" که مواضعشون با هم در یک راستا نباشد و کما فی السابق بی کلاه مردمند! (292928)
ملت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۹ ۲۰:۳۴
عجب عجب عجب از این مجلس، مردم خوزستان جواب اینها را در انتخابات خواهد داد البته اکثریت ملت ایران منتظر پاکسازی ان هستند به زودی (292945)
خاکستانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۹ ۲۰:۳۶
آب در رودخانه کرخه و رود هویزه راد هست و یک حسن دارن که دیگه کسی غرق نمیشه (292948)
علیرضا
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۲۹ ۲۱:۰۴
ان یک ملیارد ودویست میلیون تومان که آقای رحیمی به تعدادی نماینده داده راجمع کنند وبه ریز گردها اختصاص دهند (292967)
اهوازی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۹ ۲۱:۳۲
داری تلافی می کنی .موشک جواب موشک .اینجا سرزمین منو تویه .نه خاک دشمن اقای نادران. (292979)
مهربخش
Spain
۱۳۹۳/۱۱/۲۹ ۲۲:۱۰
تنها هدف این اقای آن مقابله با دولت هست و با هر قیمتی می خواهند دولت زمین بزنند از اول هم جان مردم برای اینها هیچ ارزشی نداشته و ندارد خداوند تمام کسانی که به خاطر منافع شخصی و حزبی خود به این مردم خیانت می‌کنند نبخشد (293005)