به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۲۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۰۷ ساعت ۰۱:۲۱
کد مطلب : ۶۴۵۱۱

با تلفن «جن» را از بدن دختری خارج کرد!

گروه جامعه: این روز‌ها در برخی از کانال‌های تلویزیونی خصوصی مصر بحث درباره وجود جن و ادعای کسانی که توانایی بیرون کردن جن از طریق خواندن آیات قرآنی را از بدن انسان دارند، رواج زیادی یافته است. این برنامه‌ها از سوی کسانی که به چنین اعمالی اعتقاد دارند، با استقبال روبرو شده است.
به گزارش العربيه، از این نوع «شعبده بازی‌ها» یک فیلم ویدیویی است که این روز‌ها از سوی کاربران مصری بر روی شبکه‌های اجتماعی از جمله فیسبوک منتشر شده است. در این فیلم «احمد عبده عوض» روحانی و استاد زبان و علوم اسلامی دانشگاه طنطاوی مصر ادعا می‌کند که از طریق خواندن آیات قرآنی توانسته جن را از جسم دختری خارج و این جن را به دین اسلام هدایت کند.

عملیات «خارج کردن جن» از بدن دختر مصری که عبیر نام دارد، از طریق تلفن صورت گرفته و جزئیات آن را تلویزیون «الفتح» که این روحانی مدیریت آن را بر عهده دارد، پخش کرده است. در این ویدیو خانمی به نام عبیر به برنامه روحانی مصری زنگ می‌زند و می‌گوید یک جن وارد بدنش شده است. احمد عبده که در حال پخش زنده برنامه خود بود، ادعا کرد که نه تنها می‌تواند این جن را خارج کند بلکه قسم خورد که در پایان (جن) را به دین اسلام هدایت خواهد کرد!

این روحانی مصری تا مدتی به «نمایش طنزآمیز» پخش زنده خود ادامه داد و در پایان «جن» از بدن دختر خارج شد، و شهادتین را گفت. در این زمان استاد دانشگاه علوم دینی مصری به جن تبریک گفت و از او خواست اذان بخواند! کاربران مصری پس از پخش این ویدیو با قرار دادن کامنت‌های طنزآمیز به نقد این پدیده پرداختند. گفتنی است که معمولا برخی از بیماران روانی که دچار «Schizophrenia» یا (جنون جوانی) هستند به چنین راه حل‌های غیر علمی پناه می‌برند.