به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۶:۵۶
 
۱۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۰۴ ساعت ۱۵:۴۹
کد مطلب : ۴۹۴۹۱
از بیرون زندان به او خط می‌دهند

همدستان بابک زنجانی چه کسانی بودند؟

گروه اقتصادی: سرنوشت 9 هزار میلیارد تومان طلب وزارت نفت از بابک زنجانی هنوز مشخص نشده است. او از دی ماه سال گذشته در بازداشت است. پیگیری‌های دستگاه‌ قضایی، مجلس و دولت برای بازگرداندن پولی که بازنگرداندنش اتهام اصلی "بابک زنجانی" است، ادامه دارد.
دهدشتي، نماينده آبادان در مجلس: قوه قضاییه باید مشخص کند که همدستان بابک زنجانی چه کسانی بودند
دهدشتي، نماينده آبادان در مجلس: قوه قضاییه باید مشخص کند که همدستان بابک زنجانی چه کسانی بودند

به گزارش سايت تدبير، حسین دهدشتی نماینده آبادان و یکی از نمایندگان پیگیر پرونده بدهی بابک زنجانی به وزارت نفت می‌گوید: «زنجانی پولی را پس نمی‌دهد و با اینکه در زندان است اما عده‌ای به او او خط می‌دهند. نمی‌توانم به طور قطع بگویم آن عده چه کسانی هستند اما همان افرادی هستند که در دزدی از بیت‌المال با او شریک بودند.» پیش از این امیرعباس سلطانی نماینده بروجن گفته بود که «عده‌ای از همدستان زنجایی شناسایی شدند و آن ها می توانند بدهی او را پرداخت کنند تا او آزاد شود.»

حسین دهدشتی می‌گوید: «در حالی که من اطمینان دارم که بابک زنجانی هیچ میل و اراده‌ای برای پرداخت بدهی اش به وزارت نفت ندارد اما برخی از اعضای کمیسیون انرژی و اصل 90 مجلس بر این باور هستند که وقتی قوه قضاییه در حال پیگیری این پرونده است نیازی به ورود مجلس نیست.البته من و چند نماینده دیگر به این خواست آنان توجه نمی کنیم و همچنان موضوع بابک زنجانی را پیگیر می کنیم. »

نماینده آبادان در مجلس با تاکید بر لزوم پیگیری تحقیق و تفحص مجلس از بدهی بابک زنجانی ادامه داد: «بابک زنجانی به طور قطع به دنبال فرار از بازگرداندن پول به بیت‌المال است. البته اطلاعات ما نشان می‌دهد که کسانی که با او در این تخلف بزرگ همدست بوده و به نوعی پشتیبانش بودند امروز هم از بیرون از زندان به او خط می‌دهند.» دهدشتی تاکید می‌کند اگر این افراد به کارشان ادامه دهند نام آنان را برای مردم افشا می کند. او می گوید:«در اینکه بابک زنجانی به تنهایی 9 هزار میلیارد تومان از پول بیت‌المال را نمی‌توانست به دست بیاورد شکی نداریم. زنجانی حتی اگر خودش هم تمایل به بازگرداندن پول وزارت نفت داشته باشد،شریکان یا همدستانش موافق این کار نیستند و تلاش می کنند او را دور بزنند. قوه قضاییه باید مشخص کند که همدستان بابک زنجانی چه کسانی بودند.»

او می‌گوید: «ما نمایندگان پیگیر پرونده بابک زنجانی تا به نتیجه رسیدن این پرونده، کنار نمی‌کشیم و در حال حاضر نیز از ارتباطات غیر رسمی این موضوع را دنبال می کنیم. چرا که عده‌ای منافعی در این پرونده دارند و فشارهای خودشان را می‌آورند که امیدوارم درنهایت نهادهای مسوول بتوانند مقابل این فشارها مقاومت کنند.» عضو کمیته تحقیق و تفحص از پرونده بابک زنجانی تاکید می کند: «سیستم نظارتی خوشبین بودند که بابک زنجانی پول وزارت نفت را بازمی‌گرداند اما متاسفانه این اتفاق رخ نداد و ما گلایه داریم چون وقتی زمان می گذرد این پرونده نیز ارزش خود را از دست می‌دهد و فراموش می‌شود.»