به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۰:۱۵
 
۱۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۱۲ ساعت ۰۱:۳۵
کد مطلب : ۵۹۷۵۱
مدیر کل روابط عمومی مخابرات ایران:

هر نهادي براي خودش در تهران دكل مخابراتي زده است!

گروه جامعه: مدیر کل روابط عمومی مخابرات ایران، در واکنش به سخنان عضو شورای شهر تهران مبنی بر «نصب بدون مجوز ۸۰ درصد دکل‌های مخابراتی موجود در تهران» گفت: دکل‌های موجود ارتباطی در تهران تنها مربوط به تلفن همراه نیست و نیروی انتظامی، شرکت‌های اینترنتی، تمامی نهادها و در برخی موارد افرادی که مجوز بی‌سیم دارند، نیز دکل نصب کرده‌اند!
هر نهادي براي خودش در تهران دكل مخابراتي زده است!
رحمت‌الله حافظی، رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای تهران، اخيرا از وجود بیش از ۱۱ هزار دکل متعلق به اپراتورهای تلفن همراه در تهران خبر داده و گفته بود که برای نصب بیش از ۸۰ درصد این دکل‌ها هيچ مجوزی اخذ نشده است. در واكنش به اين اظهارات، مدیر کل روابط عمومی مخابرات ایران، گفت: «دکل‌های نصب شده در شهرها فقط مخابراتی نیستند و سازمان‌ها و نهادهای دیگری هم وجود دارند که این دکل‌ها را نصب و از آن استفاده می‌کنند که بیشتر آنها مربوط به شرکت‌هایی به غیر از اپراتورهاست.»

به گفته داود زارعيان به جز اپراتورهای تلفن همراه، شرکت‌های اینترنتی، نیروی انتظامی، راهنمایی و رانندگی و تمامی نهادها و «بعضاً» افرادی که مجوز بی‌سیم دارند، نسبت به نصب دکل اقدام کرده و در سطح شهر تهران دکل دارند.  رحمت‌الله حافظی، همچنین گفته بود که بر اساس لایحه‌ای که درباره استانداردهای نصب دکل‌های مخابراتی ابلاغ شده، دکل‌های فاقد مجوز جمع‌آوری خواهند شد. لایحه ساماندهی دکل‌ها، آنتن‌ها و تاسیسات مخابراتی در فروردین سال ۹۰ به تصویب شورای شهر تهران رسید و اسفند همان سال لازم‌الاجرا شد.

زارعیان در واکنش به سخنان حافظی نیز گفت: «تمامی دکل‌های مربوط به مجموعه شرکت مخابرات ایران با مجوز و مطابق استانداردهای حاکم بر کشور نصب شده‌است و اگر موردی خارج از استاندارد مورد نظر باشد حتما برابر مقررات اقدام می‌شود.» براساس مصوبه شورای شهر تهران، نصب دکل‌های مخابراتی باید با مجوز شرکت ارتباطات شهر، وابسته به شهرداری تهران، انجام شود. مدیرعامل شرکت ارتباطات شهر، نيز در سال ۹۰ گفته بود که بعد از ایجاد این شرکت در سال ۸۶ نصب هر گونه تجهیزات مخابراتی با مجوز این شرکت بوده‌است.

طی سال‌های گذشته و با افزايش روزافزون امواج مخابراتي و پارازيت‌ها(براي اختلال در فركانس شبكه هاي ماهواره‌اي) هشدارهای متعددی از سوی برخي كارشناسان، نمايندگان مجلس و تعدادي از اعضای شورای شهر تهران و مسئولان وزارت بهداشت در خصوص زیان‌های اين امواج برای سلامتی مردم مطرح شده‌است. مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران، اوايل ماه جاري گفته بود: «ممکن است تشعشعات آنتن‌های موبایل روی کودکان تاثیر منفی داشته باشد. از اپراتورهای موبایل خواسته‌ایم نزدیک مدارس، کودکستان‌ها و بیمارستان‌ها و نزدیک پنجره منازل از نصب دکل خودداری کنند.» اسماعیل اکبری، رئیس مرکز تحقیقات سرطان، نیز نهم بهمن سال 92 گفته بود که دکل‌های تلفن همراه «سرطان‌زا هستند.»

توسیوند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۲ ۰۵:۵۶
چی میشه گفت؟؟ چکار میشه کرد؟؟؟ جز امید به حل مشکلات (259549)
کوچک نمایی کنید!
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۲ ۱۰:۰۵
سرطان گرفتند که گرفتند

مردند که مردند

شما چرا بزرگ نمایی میکنید؟ (259574)
ابوالقاسم
Romania
۱۳۹۳/۰۸/۱۲ ۱۲:۰۲
سلام ،
فرق نمیکنه کدام نقطه از شهری!هر جا که هستی یک سری بزن بالا پشت بوم یا
اگه تونستی یه جست بزن رو خرپشته،و نیگاه کن به شهر ! بجای درخت سرو-چنار و تبریزی ،میبینی که چقدر سیخهای اهنی و دیوهای چند سر و چند چشم سبز شده دیوها و غولهائی که بعضی دارای دماغهای بزرگ و بعضی هم دارای چشمهای گشاد و دریده که یک نقاب هم مانند دزدان دریائی روی ان کشیده. تنوره میکشند و سرطان می دمند روی شهر! مثل ان مردمان نکبت زده که مستوجب کیفر اسمانی اند و وبا و طاعون هم شاید،ما را کم است؟ (259597)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۲ ۱۵:۱۹
در سال 2015 مسئولین کشور متوجه خواهند شد که میلیاردها دلار خرج پارازیت و فیلترینگ اشتباه بوده چون دریافت اینترنت وایرلس بدون مرز و مجانی وبدون فیلتر همه کاسه کوزه ها را به هم خواهد زد .ضمن آنکه همین اقدام در حال اجرا بر روی دریافت کلیه شبکه بدون پارازیت خواهند بود.همه این پروژها بین المللی خواهد بود.چین و روسیه فیلتر ساز هم آچمز خواهند شد. (259659)
الايي
United States
۱۳۹۳/۰۸/۱۲ ۲۱:۲۰
همه شهرها اين طوري شده. فقط تهران نيست (259734)