به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۰۰
 
۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۳/۰۲ ساعت ۲۱:۱۱
کد مطلب : ۷۸۷۴۱

واکنش افخم به اظهارات باراک اوباما

گروه سیاسی: سخنگوی وزارت امور خارجه ادعای باراک اوباما مبنی بر ضدیهودی بودن رهبران ایران و توسعه‌طلبی علیه کشورهای منطقه خلیج فارس را مردود دانست.
مرضیه افخم، درباره سخنان رییس‌جمهور آمریکا در مصاحبه با یک نشریه دست‌راستی در واشنگتن، ادعای به اصطلاح ضدیهودی بودن رهبران ایران و توسعه‌طلبی علیه کشورهای منطقه خلیج فارس را مردود دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران برای همه ادیان الهی و پیروان آن‌ها و از آن جمله یهودیان و دین یهود احترام بسیاری قائل است و سیاست‌های ضدصهیونیستی کشورمان در مقابله با اشغالگری، جنایات گسترده و تروریسم دولتی آن رژیم ارتباطی با دین یهود و پیروان آن ندارد.

او هم‌چنین اضافه کرد: پروژه ایران‌هراسی طرحی برای دامن زدن به بحران‌های منطقه‌یی و افزایش تفرقه و کینه است و واقعیت‌های تاریخی گواه بارز نقش سازنده و صلح‌جویانه ایران در منطقه و جهان است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران افزود: در حالی که اسلام‌ستیزی در سطح جهان و از جمله در آمریکا به طرز بی‌سابقه‌ای رشد یافته، رییس‌جمهور آمریکا به‌جای پرداختن به این پدیده مذموم و رفتار برخی دولت ها علیه مسلمانان و یا کشتار روزانه مسلمانان توسط برخی متحدان آن کشور و یا تروریست‌های تکفیری، درباره منابع تهدید امنیت منطقه آدرس کاملا اشتباه داده است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران منبع ثبات و امنیت در منطقه بی‌ثبات خاورمیانه است و پیگیرانه راهکارهای سیاسی و همکاری‌های منطقه‌یی برای مقابله با خشونت و افراط را تشویق و دنبال می‌کند. افخم هم‌چنین اظهارات مقامات آمریکایی مبنی بر روی میز بودن تمام گزینه‌ها را اصرار بر تکرار یک لفاظی منفی دانست و با تاکید بر ضرورت احترام به مبانی اولیه فضای مذاکرات جاری گفت: ادعای گزینه نظامی اساسا یک لفاظی تکراری منفی است و هیچ جای پایی در واقعیات ندارد و به‌طور قطع بدخواهان ایران هرگز از چنین گزینه‌هایی طرفی نخواهند بست.