به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۱۳
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۱۲ ساعت ۱۳:۲۸
کد مطلب : ۶۲۲۶۱

شیراز به لیگ شهرهای تاریخی دنيا پیوست

گروه فرهنگ و هنر: شهر شیراز به لیگ شهرهای تاریخی جهان پیوست.
شیراز به لیگ شهرهای تاریخی دنيا پیوست
سرپرست رایزنی فرهنگی کشورمان در ژاپن با دبیرکل لیگ شهرهای تاریخی جهان که مقر آن در شهر کیوتو است، ملاقات و گفتگو کرد. «هوشنگ علی مددی» در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از رئیس، دبیرکل و اعضای لیگ شهرهای تاریخی جهان به خاطر پذیرفتن و ثبت شهر تاریخی شیراز در فهرست شهرهای تاریخی جهان گفت: به اعضای این لیگ تبریک می‌گویم و امیدوارم حضور شهر تاریخی و فرهنگی شیراز با بیش از 4000 سال قدمت تاریخی باعث تقویت و پیشرفت فعالیت‌های لیگ شود.

وی سپس با ارائه پاورپونت تهیه شده در رایزنی فرهنگی به معرفی ایران به ویژه شهر شیراز پرداخت و بطور کلی این شهر را از ابعاد مختلف فرهنگی، تاریخی، گردشگری، اقتصادی و ... به اعضا معرفی کرد. «شیگه نوری شیباتا»، دبیرکل لیگ شهرهای تاریخی جهان ضمن تقدیر و تشکر از سرپرست رایزنی فرهنگی جهت حضور در این مراسم و پیگیری‌های مداوم ایشان گفت: اکنون اعلام می‌کنم که عضویت شهر بزرگ و تاریخی شیراز در لیگ شهرهای تاریخی جهان به ثبت رسید و این شهر در کنار دیگر شهرهای کهن و معروف این لیگ از اقصی نقاط جهان قرار گرفت. وی سپس پیوستن شیراز به این لیگ را از صمیم قلب به مردم ایران و اهالی شهر شیراز تبریک گفت.

سرپرست رایزنی فرهنگی کشورمان نیز حضور شهر شیراز را در فهرست شهرهای لیگ به همه اعضای آن تبریک گفت و از تلاش بی‌وقفه هیات رئیسه لیگ و مسئولین در ثبت این رویداد تشکر و قدردانی کرد. سپس طی مراسمی گواهی ثبت عضویت شهر شیراز به سرپرست رایزنی فرهنگی کشورمان تقدیم شد. لیگ شهرهای تاریخی با 106 عضو و 15 سال سابقه یکی از مهمترین لیگ‌های شهرهای جهان است که از جمله شهرهای آتن، بارسلون، وین، پاریس، بوستون، مونترال، هانوی، مکزیکوسیتی، قونیه و استانبول از اعضای آن هستند. تقسیم‌بندی اعضای این لیگ به شرح زیر است: 26 شهر از آسیا، 2 شهر از آفریقا، 48 شهر از اروپا، 20 شهر از شمال آفریقا، خاورمیانه، آسیای غربی و مرکزی، 3 شهر از آمریکای شمالی و 3 شهر از شهرهای اقیانوس آرام
مرجع : ایسنا