به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۰۱ ساعت ۱۸:۰۹
کد مطلب : ۵۵۶۷۴

استقبال‌مخالفان‌سوریه از حملات‌علیه‌داعش

گروه بين‌الملل: رئیس ائتلاف مخالفان سوریه از ائتلاف بین‌المللی علیه تروریسم خواست تا هر چه سریع‌تر حملات هوایی علیه داعش در سوریه را آغاز کند.
استقبال‌مخالفان‌سوریه از حملات‌علیه‌داعش
به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری اسکای‌ نیوز عربی، هادی بحرة، رئیس ائتلاف مخالفان سوریه در مقر سازمان ملل در حاشیه آغاز نشست مجمع عمومی در خصوص حملات هوایی آمریکا اعلام کرد که ائتلاف بین‌المللی به منظور نابودی گروه تروریستی داعش به ما پیوست و ما پیشتر مقابله جامعه بین‌المللی با گروه‌های تروریستی را خواستار شدیم.

هادی بحرة تصریح کرد: مردم ما سال‌هاست که از حملات و جنایات گروه تروریستی داعش رنج می‌برند. برای مقابله با تروریست‌ها حملات هوایی به تنهایی کافی نیست و باید عملیات زمینی گسترده‌ای آن هم از سوی ائتلاف مخالفان برای نابودی ریشه‌های تروریسم وجود داشته باشد و نیروهای زمینی آمریکایی نباید در سوریه حضور داشته باشند. هادی بحرة با بیان اینکه راه‌حل نظامی برای مقابله با تروریسم کافی نیست، افزود: جامعه بین‌الملل باید به سوری‌ها در مقابله با عوامل ظهور پدیده تروریسم کمک کند.

پیشتر ائتلاف مخالفان سوریه اعلام کرد که برای ائتلاف مخالفان که علیه تروریست‌های داعش می‌جنگند فرمانده نظامی جدیدی تعیین خواهد کرد. این ائتلاف در بیانیه‌ای اعلام کرد که شورای عالی فرماندهی نظامی ارتش آزاد سوریه منحل شده و قرار است طی یک ماه بازسازی شود. انقلاب سوریه به مرحله جدیدی یعنی جمع‌آوری نیروی جدید، بازسازی نهادها و بالا بردن توان نیروهای خود وارد شده است.

سخنگوی ائتلاف مخالفان اعلام کرد: این تصمیم به این دلیل اتخاذ شده که شورای عالی فرماندهی نظامی در ساختار کنونی‌اش نماینده اکثریت نیروها نیست. هیات ستاد مشترک ارتش آزاد سوریه نیز از این تصمیم استقبال کرد. در مقابل ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه تاکید کرد که حملات علیه گروه تروریستی داعش باید با موافقیت دولت دمشق صورت گیرد.