به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۵۲
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۱۹ ساعت ۱۷:۳۵
کد مطلب : ۵۷۴۷۴

150 میلیون دختر؛ قربانی خشونت جنسی

گروه جامعه: مدیر اجرایی موسسه «برنامه‌ بین‌الملل» به مناسبت «روز جهانی دختربچه» گفت: هر ساله 150 میلیون دختر قربانی خشونت جنسی می‌شوند.
به گزارش ریانووستی، سازمان ملل متحد در یازدهم اکتبر سال 2011 میلادی «روز جهانی دختربچه» را به ثبت رساند که هدف از انتخاب این روز بهبود وضعیت حقوق کودکان دختر به خصوص رسیدگی به چالش‌های پیش‌روی آنان از جمله ازدواج کودکان، خشونت و دسترسی محدود به تعلیم و تربیت است.

«نایجل چپمن»، مدیر اجرایی برنامه بین‌الملل در سخنانی به مناسبت یازدهم اکتبر و این روز جهانی اظهار کرد: هر سال 150 میلیون دختر قربانی خشونت جنسی می‌شوند که این آمار سه برابر جمعیت انگلیس است. وی افزود: خشونت موضوع بسیار حائز اهمیتی است که در حال حاضر یکی از موارد نقص حقوق انسانی به حساب می‌آید.

برنامه بین‌الملل، موسسه خیریه‌ای است که در حمایت از حقوق دختربچه‌ها با صندوق حمایت از کودکان ملل متحد (یونیسف) همکاری نزدیک دارد. طبق گفته چپمن، 14 میلیون دختر در سنین کودکی ازدواج می‌کنند در حالی که خشونت در مدارس مانع از آن می‌شود که این کودکان بتوانند تحصیل کنند. برنامه بین‌الملل در گزارشی اعلام کرد: در سطح جهان 65 میلیون دختر از رفتن به مدرسه محروم هستند و از هر پنج دختر نوجوان یک نفر به دلیل واقعیت‌های تلخی چون فقر، تبعیض و خشونت نمی‌توانند ادامه تحصیل بدهند.
مرجع : ایسنا