به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۴۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۰۶ ساعت ۱۰:۲۱
کد مطلب : ۱۷۰۵۴
با مخالفان نزدیکی ایران و آمریکا آشنا شويم

خشم دلالان‌اقتصادِ‌تحریم از نزدیکی‌ایران‌وآمریکا

گروه سياسي: هر روز که از عمر دولت "تدبیر و امید" سپری مي‌شود این نامگذاری با مسمّا تر می‌نماید. در عرصه سیاست داخلی مي‌توان به انتخاب وزرا و معاونین و نحوه تعامل مدبرانه با دیگر ارکان حکومت از جمله مقام معظم رهبری، قوای تقنینی و قضائی و نیروهای نظامی اشاره کرد.
خشم دلالان‌اقتصادِ‌تحریم از نزدیکی‌ایران‌وآمریکا
اشکان بنکدارجهرمی

اقداماتی که همه در راستای خواست ملت در بیست و چهارم خرداد و نشانگر اصلاح در رویکردهای قبلی و تفوّق گفتمان اعتدال بر ادبیات لجاجت و افراط بوده است. بکارگیری ادبیاتِ تکریم و احترام توأم با منطق و خیرخواهی در فضای اصلاح و اعتدال، کلید بسیاری از قفلهای بسته‌اي شده است که آثار اصلاحیِ آن در کاهش تنش‌هاي بی حاصلِ داخلی خود را به عیان نشان داده است. اتفاقات مبارک در عرصه فرهنگ، آزادی زندانیان سیاسی و روند رو به بهبود وضع اقتصاد...تنها در همین چند هفته ابتدایِ کار دولت یازدهم کاملاً مشهود است.

اکنون هیچ نیازی نیست تا برای احساس نسیم امیدی که در جامعه وزیدن گرفته، خود را به زحمتِ ارائه آمارهای غلط و من در آوردی و یا تغییر معیارها بیاندازیم چرا که بدون رسانه و تبلیغ بر هر ایرانی منصفی آشکار و واضح است. پرو پاگاندای دولت یازدهم عملکرد مثبت و سریع آن در اصلاح امور و شکستن تابوهای سالیان دراز گذشته است. وقتی به فضای فعلی سیاسی جامعه ایران و نوع عملکرد دولتمردان اعتدال مي‌نگریم، گویی در مقایسه با هشت سال گذشته سالهایی طولانی در اصلاح امور گذرانده ایم.

شاید هیچ فرد مطمئن و اصلاح طلبی در خوشبینانه ترین حالت خود نیز گمان نمي‌کرد که در همین فرصت کوتاه و با وجود هزاران مشکل، شاهد طیف گسترده‌اي از اصلاحات در زمینه داخلی و خارجی باشیم. اصلاحاتی که طرفداران وستایشگران خویش را نه تنها در داخل کشور بلکه در فضای بین الملل نیز یافته است. مطمئناً شکستن تابوی رابطه با آمریکا مي‌تواند بزرگترین دستاورد چند ساله اخیر جمهوری اسلامی باشد. اتفاقی که شاید بتوان آنرا فقط با نرمش شجاعانه امام خمینی (ره) در پذیرش قطعنامه 598 همسنگ دانست.

ایجاد روابطی متوازن و منصفانه با جهان غرب به ویژه آمریکا که نشان دهنده ایرانی معتدل و متعهد به مبانی دیپلماسی و در عین حال مقتدر و مستقل باشد فرصت را از دشمنان و مخالفان ایران خواهد گرفت و در عرصه بین الملل جایگاه بالاتری را در ختیار کشور ما قرار خواهد داد. بدیهی است چنین عملکردی از سوی دولت، مورد انتقاد شدید آنانی قرار خواهد گرفت که کام خویش را از وجود آن تلخ مي‌بینند. به همین سبب است که نخست وزیر اسرائیل که از ابتدا وحشت خود از وجود جریان اعتدال در رأس قدرت ایران را بی پرده بیان کرده بود برای بی اثر ساختن اقدامات رئیس‌جمهور در نیویورک طرحی با نام "مقابله با لبخند روحانی " اجرا خواهد کرد.

بنیامین نتانیاهو به دنبال دیدار با مقامات آمریکا و دیگر سران کشورهای جهان در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل است تا بتواند اثر دیدارهای حسن روحانی را در آمریکا از بین ببرد. لابیستهای طرفدار اسرائیل نیز تمام سعی خود را معطوف سرد نمودن ارتباط ایران با جهان غرب نموده اند گرچه گرایش سران کشورهای اروپایی برای ملاقات با روحانی در کنار سفر وی به نیویورک میتواند گواهی بر بی اثر بودن این تلاشها باشد.

کشورهایی نیز که در این هشت ساله به جهت انزوای ایران راه سوء استفاده و باج خواهی از کشور ما را پیش گرفته بودند در کنار رقبای منطقه ای، همگی از تلخکامان خلق فصلی جدید در تاریخ جمهوری اسلامی هستند. کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز که به سبب تکیه بر نیروهای ایالات متحده در خلیج فارس و از آن سو به حاشیه رانده شدن ایران، در توهمات خویش، تصویری مجازی و بزرگتر از خود داشتند نیز قطعاً رؤیایی از دست رفته را باید تجربه کنند.

در داخل کشور نیز برخی گروه‌ها همصدا با دشمنان ایران مداوماً به اظهار ایده‌هاي شکست خورده که وضعیت نابسامان فعلی را باعث شده مي‌پردازند. نظر این عده نفی هر گونه رابطه با غرب است حتی اگر نتیجه چنین ارتباطی تأمین منافع ملی باشد. این عده گرچه به اسم دفاع از استقلال کشور، ایجاد هر ارتباطی را خلاف اصول انقلاب اسلامی مي‌دانند ولی به نظر مي‌رسد ترس واقعی این گروه به سبب از دست دادن قدرتی باشد که تنها در سایه وجودِ همیشگیِ یک دشمن بزرگ قابل دسترسی است. نگرانی این عده و شاید تنها دغدغه آنها پیروزی اصلاح طلبان در عرصه روابط بین الملل و به ویژه ایجاد رابطه با آمریکا باشد. همین نگرانی است که آنها را واداشته از تمام حربه‌ها جهت زمین گیر کردن دولت در این عرصه استفاده نمایند.

در این میان نقش دلالان صحنه اقتصادِ تحریم را نیز نباید نادیده انگاشت. انزوا و تحریم اقتصادی کشور در کنار سوء مدیریت دولت گذشته گر چه ضربات سهمناکی را بر پیکر اقتصاد رنجور ایران وارد آورده ولی ثروت هنگفتی را راهی جیب نو کیسه‌هاي وابسته به قدرت حاکم نموده بود. واضح است که سیستم اقتصادی سالم که از بطن روابط متعهدانه خارجی حاصل خواهد شد راه را بر رانت خواری این گروه پر سر و صدا خواهد بست. پس بدیهی به نظر مي‌رسد که این عده نیز به جهت از دست رفتن منافع خویش، آه و ناله خود را در رسانه‌هاي افراطی با رنگ و لعاب دفاع از ارزشها مطرح نمایند.

کلام آخر این که دولت یازدهم و در مقابل، مقامات آمریکا مصمم به رفع تنش‌های فیمابین در زمینه هسته‌اي و فرا تر از آن ایجاد ارتباطی توأم با لحاظ نگرانی‌ها و حفظ منافع طرفین مي‌باشند. موضوع کم نظیری که در عین شادکامی هر دو ملت باعث خواهد شد که جریانهای افراطی سراسر دنیا که در عین تضاد مقوّم بنیانهای خویش هستند، زمینگیر و به تدریج محو شوند و اقتصاد کشور در فضای سالم، تنفسی دوباره به دور از باج خواهی‌ها و رانت خواری را تجربه کند.

بیژن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۶ ۱۰:۳۹
انچه که در طول انقلاب سبب جنگ و رکود و بعضا شکست جمهوری اسلامی در جوامع داخلی و خارچی کردیده و همچنان ادامه دارد . نگاه خوارج گونه متحجرانه کاسه های داغتر از اش بوده و هست .
کاش امروز از خواب بیدار شده و اقدام شجاعانه اوباما (علیرغم مخالفت شدید اسرائیل و محافظ کاران ذینفوذ امریکایی) بحساب خیالبافی ذهنی خود (دشمن نظام و قران و اسلام) قرار ندهند (136339)
azim
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۶ ۱۰:۵۱
امیدوارم بساط هر چه افراط و تندروی از این مملکت برچیده شه به اینده امیدوارم (136348)
۱۳۹۲/۰۷/۰۶ ۱۹:۰۴
در صفوف ايستاده برنماز ابن ملجم ها فراوانند باز... (136976)
رجا نیوز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۶ ۱۰:۵۴
تیتیر رجا نیوز
آیا معامله بر سر «برند ایران انقلابی» با کدخدا جوش خورده است!؟
اقدام عجیب، بی‎فایده و بدون دستاورد روحانی در گفت وگوی تلفنی با اوباما/ انقلابی بودن پیش‎کش؛ حداقل دیپلمات باشید! (136352)
۱۳۹۲/۰۷/۰۶ ۱۴:۱۴
بقول رفيق شفيق ، آبو بريز ..... (136611)
سیاوش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۶ ۱۵:۱۸
راست میگه دیپلمات باشید مثل احمدی نژاد که با داعیه حکومت جهانی گند زد تو همه چیز. (136704)
اصلاحات
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۶ ۱۵:۲۲
این دوستان اصلا معنی دستاورد و انقلاب و دیپلمات و ازاین چیزها رو نمی دانند بطور قطع این رویه فقط دشمنی دیرینیشان را با ملت ایران نشان می دهد (136709)
بهرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۶ ۱۵:۳۱
برای رجا نیوز واقعاً متأسفم (136721)
مهسا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۶ ۱۵:۵۶
دلخوش همين رج ا نيوز باشيد تا اموراتتان بچرخد!!.مردم ايران از وجود همين سايت ها و حاميانشه كه آسيب ميبينه.حيف بهار كه كامنت چون شما هايي رو كه دشمن واقعي ملتي ميذاره. (136753)
۱۳۹۲/۰۷/۰۶ ۲۱:۴۹
سایت رجا اعلام کرده بود هزینه این مکالمه تلفنی افزایش 100 تومنی دلار را به عهده داشته ما نفهمیدیم این تندروها اگه دلار بیاب پایین میگن به ضرر مملکته بره بالا میگن سیاست خارجی اشتباه بوده یکی نیست تکلیف اینارو معلوم کنه بینا به نظرم یا کسایی هستن که حقوق میلیونی دارن یا کسایی که از اب گا الود ماهی که هیچ خاویار صید میکنن (137129)
۱۳۹۲/۰۷/۰۷ ۰۱:۰۷
تو عمرا انقدر منفی یه جا ندیده بودم جوابتو گرفتی؟ (137277)
بختیاری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۶ ۱۱:۱۱
به نظر من به غیر از معدود هموطنانی که بر اساس یک تشخیص راغب به برقراری رابطه با آمریکا نیستند بقیه مخالفین همونهایی هستند که این چند ساله بر اثر تحریم ها کلفت شدند و به هیچ چیز جز جیب خودشون فکر نمیکنن.و البته دارای نفوذ هم هستند.انشالله به یاری خدا روزی شاهد برچیده شدن بساط دلالان تحریم باشیم. (136372)
فرشید ب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۶ ۲۱:۱۵
رابطه ایران با آمریکا یعنی: له شدن قدرت اقتصادی امارات، برشکست شدن دلالان اجناس بی کیفیت چینی و برنج های پاکستانی، آشفته شدن خواب و خیال عربستان برای تبدیل شدن به قدرت منطقه، پایان سوء استفاده های میلیاردی روسیه از ایران، بهم خوردن توازن قوا چه در منطقه و چه در داخل کشور و و و. حال فکر می کنید خواهند گذاشت؟؟؟؟ (137093)
habib
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۶ ۱۱:۱۸
salam bar rohanh ba tadbir f (136384)
۱۳۹۲/۰۷/۰۶ ۱۱:۲۲
امیدواریم آقای روحانی با برداشتن موانع راه را برای رابطه باز کند. همیشه سود داشتن رابطه دیپلماتیک با کشورها بیش از زیان آن است. چرا که به شناخت بیشتر و درک متقابل دو طرف منجر می شود. (136387)
زیگموند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۶ ۱۱:۲۴
سلام.من چند روزی است وقتی مردم رو میبینم یک جوری صحبت میکنند انگار شکراب شدن ایران-امریکا مثل دعوا های خانوادگی است در صورتی که عالم سیاست جز این است لبخند لزوما معنی لبخند نمیدهد و برعکس یا بلعکس .اینجام اقای نگارنده ببخشید ولی این جوری نیست که کشور یهود از رابطه ایران امریکا بترسد مگه این عراقی ها که از رابطه تلفنی با اقای اباما فیض میبرند تهدیدی بررای اسراییل اند.مگه شاه ایران تهدید بود نه مسلما نه و البته هیچ گاه امریکا ایران را بر کشور یهود ترجیح نخواهد داد .امیدوارم این مطلب اکران بشه به ویزه اینکه انتقاد از خود شماست.درود (136389)
اشکان بنکدار جهرمی (نویسنده)
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۶ ۲۱:۲۸
با تشکر از شما خواننده گرامی
نویسنده واقعی مطمئناً در بسیاری اخبار غور می کند تا یک مقاله را بنگارد. از شما و دیگر دوستان هم میخواهم که مطالب مختلف را در کنار هم بخوانید. مطالبی که به واکنش اسرائیل به رابطه احتمالی ایران و آمریکا باز می گردد با توجه به روزنامه های مشهوری چون روزنامه هاآرتص، روزنامه معاریو و روزنامه یدیعوت آخرونوت است در هر حال این سخن مرا واداشت تا مطلبی از نظرات این روزنامه ها و برخی شخصیتهای سیاسی اسرائیل در اعتراف به انزوای کشورشان را آماده نمایم که به زودی در سایت درج خواهد شد. (137106)
زیگموند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۶ ۱۱:۲۷
البته در مورد بعضی کشورهای اروپایی نظر نگارنده رو تایید دارم اصولا غرب فقط تا زمانی که امریکا منافعشان را تظمین کند با اسراییلند ولی پیوند امریکا اسراییل عقیده ایست نه....درود (136397)
۱۳۹۲/۰۷/۰۶ ۱۱:۳۷
از همین امروز تخریب اثرات مثبت شگفت انگیز سفردکتر روحانی و تیم همراه به آمریکا را شروع کرده اند. تلویزیون و رادیو نیز بی میل نیستند به هرنحوی همراه افراطیون در این وادی گام بردارند. امیدوارم با هوشیاری ملت این تیر زهر آگین و منفعت طلبانه افراطیون و خوارج این دشمنان ملت و ایران عزیز بی اثر شود. (136413)
کارمند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۶ ۱۱:۵۲
دولت تدبیر و امید بداند که ملت با تمام توان پشت دولتمردان خودایستاده و امید است شاهد ایرانی سربلند و برجسته در منطقه و جهان باشیم انشالله (136423)
ایضا کارمند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۶ ۲۱:۲۶
من بعید می دانم. حوادث و اتفاقات چند سال اخیر ثابت کرده مردم ایران خیلی عافیت طلب شده اند (137100)
بي تعارف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۶ ۱۲:۲۶
حكايت مخالفان برقراري رابطه ايران با غرب ؛ حكايت كاسه داغتر از آشه و چون اين افراد با اين كار منافع مشتركي براي خود ؛ صهيونيستها ؛ كشورها حاشيه خليج و هند و چين و روسيه فراهم ميكنند لاجرم بايد خائن به كشور معرفي شده و با آنان برخورد نمود .
پس لطفا از اين پس آنان را نا با عنوان مخالف بلكه بعنوان خائن به وطن ياد كنيد و فراموش نكنيم كه " شتر سواري را نميتوان دولا دولا انجام داد " (136461)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۶ ۱۲:۲۶
حتی خبرش هم ادم رو از خود بیخود میکنه وای بحال اینکه به واقعیت و نتیجه نهایی برسه . سلام بر هاشمی درود بر روحانی زنده باد خاتمی . (136464)
۱۳۹۲/۰۷/۰۶ ۱۲:۳۲
عزيزم ميوه را هميشه از داخل كرم مي خورد اراده ملت بزرگ ايران اين كرمها را سمپاشي مي كند. (136474)
مهدی 92
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۶ ۱۲:۳۵
با درود
جالب است که اگر حسن نیت و وطن دوستی در وجود افراد باشد تمام مشکلاتی که در طول سالیان دراز وجود داشته است به راحتی و در چند روز قابل حل است هم از طرف ایران و هم از طرف آمریکا. (136483)
۱۳۹۲/۰۷/۰۶ ۱۲:۳۸
بله به درستی همینطور حالا ببینید دلالان داخلی کیاند دلالان خارجی کیان ببینینید نسبت جنگ طلبان دو طرف چه نسبتی با دلالان دارند (136489)
۱۳۹۲/۰۷/۰۶ ۱۳:۱۳
به نظر من ارتباط با آمریکا هیچگونه ضرری نخواهد داشت بلکه منفعت هم دارد زیرا کم کم مشکلات حل و فصل خواهند شد و اقتصاد فلج ما دوباره احیا میگردد باید مردم بدانند که دیگر نیازی به دشمن تراشی برای خودمان نخواهیم داشت و به کمک همه دنیا میتوانیم ایرانی سربلند برای ملت بزرگ ایران بسازیم به امید آنروز بزرگ که شان و منزلت ایرانی برگردد (136525)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۶ ۱۳:۳۲
(دلالان اقتصاد تحریم)
از این عبارتتون خوشم اومد. واقعا نونی شده برای بعضیا. لطفا در این زمینه بیشتر روشنگری کنید. (136549)
۱۳۹۲/۰۷/۰۶ ۱۳:۴۹
درسته یه سری تو تحریم دلالی میکنن ولی خیلی ها هم تو غیر تحریم دلالی میکنن از جمله فرزندان چند تا آقای خاص که نیمی از سرمایه مملکت رو بالا کشیدن و ادعای دلسوزی هم دارن
این آغاز پایان دولتی است که تنها 4 سال حکومت میکند (136576)
بهرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۶ ۱۴:۰۰
بهار دمت گرم.
واقعاً کسانی که مخالف گفتگوی دکتر روحانی بزرگ با آقای اوباما هستند یا از حال مردم خبر ندارند یا اینکه این گفتگو جلوی دلالی آنها را میگیره.
درود بر اصلاحات
درود بر دکتر روحانی (136591)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۶ ۱۴:۰۹
بهتر بگذارید این دلالان دق کنند (136597)
عليرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۶ ۱۴:۱۷
سوال خيلي خيلي مهم !؟؟دلالان اقتصاد تحريم با دلالان فتنه چه رابطه اي دارند ؟
1- دوست هستند 2- رفيق هستند 3 - شفيق هستند 4- خداي نكرده خودشان هستند! (136618)
۱۳۹۲/۰۷/۰۶ ۱۴:۱۸
من با دلالان کاری ندارم شاید اونها هم به خشم اومدم ، البته یه امیدی در ما به وجود اومده ولی آقای روحانی تا دلار ارزون نشه یا حقوقها بالا نره هیچ رابطه ای به درد ما نمیخوره .
بیشترین شعارهای شما اقتصادی بود .
آخه خودت یه ماه با 900 تومن زندگی کن زن گرفتن خونه خریدن پیشکش .
حالا من خوبم اینجا یه سری با خانواده و دو تا بچه 700 تومن میگیرن فکری به حال ما بکن
تا کی ما باید سختی بکشیم (136620)
آزاد انديش
United Arab Emirates
۱۳۹۲/۰۷/۰۶ ۱۴:۴۹
آيا نمي توانستيد اين باصطلاح اميد و تدبير را 8 سال ، 16 سال و يا حتي 20 سال پيش نشان ميداديد ، تا اين همه خرابي ببار نياد... (136669)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۶ ۱۵:۱۱
همه میدانند که اگر رابطه با امریکا به رفراندوم گذاشته شود رای میاورد .بخاطر همین حرفهایی که از مخالفین زده میشود ارزش ندارد .لطفا بیایید در رسانه ودر یک برنامه مانند نود رابطه را بصورت سوال بیارید انوقت خواهید دید مردم دیگه از حرفها ی تکراری خسته شدند . مواظب باشیم اوضاع درست نشود منتظر شورشهای اجتماعی باید باشیم (136699)
۱۳۹۲/۰۷/۰۶ ۱۵:۳۲
درود بر آن كسي كه بفكر زندگي ملت و رفاه ملت باشد.بيگانه اگر وفا كند خويش من است /گرگي كه به من شير دهد ميش من است. (136723)
۱۳۹۲/۰۷/۰۶ ۱۵:۳۴
کسانی که مواضع ضد آقای روحانی و رهبری دارند بدانند که در زمین اسراییل و اعراب مرتجع بازی می کنند (136725)
رضا
United States
۱۳۹۲/۰۷/۰۶ ۱۷:۰۶
امیدوا رم روزی برسد که دست همه افراطیوون از قدرت کنار گذاشته شود تا (136808)
۱۳۹۲/۰۷/۰۶ ۱۷:۱۱
فردوسی می فرماید:

بریزند خون از پی خواسته
شود روزگار بد آراسته

زیان کسان از پی سود خویش
بجویند و دین اندر آرند پیش (136819)
سید محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۶ ۱۷:۱۶
باید دست دزدان و عوام فریبان از این مملکت قطع بشه. این اولین گام دکتر روحانی بود. حالا منتظر گزارش صد روزه دکتر هستیم.
دزد ها از ترس همین ماجراها امروز در مسیر رئیس جمهور خودسرانه(!) در خیابان حاضر شدند.
مرگ بر تندرویان و دزدان ومفسدان و عوام فریبان! (136830)
مازيار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۶ ۱۷:۲۲
روحاني تمامي ايرانيان به شما درود مي فرستند (136841)
س فلاحت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۶ ۱۸:۰۴
بسیار عاقلانه و آگانه این تیتر انتخاب شده واقعا در حال حاضر از این وضعیت مردم در رنج و یک سری ظاهر فریب دلال پدر .... دارند دلار را روی دلار میگذارند و نه می خواهند دلار و ارز خارجی ارزان شود و نه تمایل به برقراری رابطه درست آمریکا با ایران هستند چون کی دلالی قطعات خاص رو به ایران بکنه و یا چه کسی دلالی دارو و غیره بکنه آقای محترم مردم دستون و خوندن بسه دیگه سلام و درود بر آزاد مردان و زنان ایران (136908)
۱۳۹۲/۰۷/۰۶ ۱۸:۱۲
جنایات امریکا برای ما قابل فراموشی نیست. (136914)
علی ر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۶ ۲۲:۴۹
بروید به سایت رجانیوز چنان از شکست روحانی به خاطر چند کلمه حرف تلفنی با اوباما حرف می زنند که انگار روحانی چند استان را به آمریکا فروخته است. نون این جریانات هم در گرو این حرفاست. ویتنام با بیست سال جنگ رو در رو با آمریکا مذاکره کرد در حالیکه اینا از چیزی به نام ایران انقلابی حرف می زنند که نتیجه اش افزایش بودجه چنین رسانه هایی هست. متاسفانه دعوای با آمریکا به اشتغال زایی کاذب در داخل هم انجامیده است (137193)
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۶ ۲۳:۱۸
آب بریزن اونجاشون که می سوزه! (137217)
ali
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۷ ۰۱:۴۱
اين خودجوشهاكه درحال حاضر خيلي جوش ميزننددقيقا" همصدا بامنافقين درامريكا ونتان ياهودراسرائيل عليه رفتار منطقي روحاني شوريده اند... (137302)