به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۸:۲۵
 
۱۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۲۹ ساعت ۰۹:۳۹
کد مطلب : ۵۱۸۶۷

پزشکیان: خدا کسی را ستاره دار نمی‌کند

گروه سياسي: دکتر مسعود پزشکیان درباره‌ی یکی از بهانه‌های استیضاح وزیر علوم گفت: می‌گویند به کار گیری «فتنه‌ها»! اگر فتنه گرند، در دانشگاه چه می‌کنند؟ خب ببرید دادگاه و محکوم کنید؛ یا تبرئه کنید یا مجازات کنید. این بی انصافی است که بدون دادگاه هی فتنه فتنه می‌کنید.
پزشکیان: خدا کسی را ستاره دار نمی‌کند
نماینده‌ مردم در مجلس در گفتگو با انصاف نیوز افزود: قرار نیست که هر روز برای همه پرونده درست کنیم و بگوییم که اگر بیایید فلان می شود! این نه قانونی است و نه انصاف است و نه به نفع مملکت است. هر جا کسی مرتکب خلاف شد با او برخورد کنند، اما برای کشور از هنر و تخصص‌ها باید استفاده کرد. طرد کردن هر که با ما نیست، غیرمنصفانه و ناعادلانه است.

وزیر دولت اصلاحات گفت: بحث دیگر آنها ستاره دارها هستند! خدا کسی را ستاره دار نمی کند. خب اگر بر مبنای دادگاه است و مجازات شده‌اند، تاوانش را داده وگرنه اگر دادگاه تصمیم گرفته که کسی حق تحصیل ندارد آن بحثی جداست، ولی بدون حکم مگر می‌شود؟ اگر کسی جرمی مرتکب شده و تاوان داده، یک بار جرم داشته و مجازات شده، دوباره که نمی توان مجازات کرد!

وی همچنین در واکنش به اشاره به نام فرزند خود در اظهارات مسوول بورسیه‌های دولت احمدی‌نژاد، گفت: اگر مجرمند، غلط کردند که تخلفی مرتکب شده‌اند، اگر نبوده غلط می کنند اعلام می کنند. اگر در مورد هر کسی از بستگان من خلاف کرده‌اند، این همه روز چرا اعلام نکرده بودند، اما اگر بورسیه‌ی غیرقانونی داده‌اند، هم بی‌خود کرده‌اند و هم مثل بقیه رسیدگی کنند، اگر هم خلاف نبوده پس چرا شانتاژ می‌کنند؟ من نه توصیه به کسی کرده‌ام، نه درخواست کرده‌ام. اگر خلاف آمده، بگذارندش کنار.

پزشکیان گفت: برخورد با متخلف که استیضاح کردن وزیر نمی‌خواهند، این بورسیه‌های خارج از ضوابط که در زمان آقای خاتمی نبوده، در دوره ی احمدی نژاد بوده، اما اینها ناراحتند و نمی‌خواهند بچه هایشان کنار بروند، برای همین می‌خواهند استیضاح کنند. اجرای قانون که این همه جو ایجاد کردن ندارد، کسانی که درست درس خوانده‌اند و وارد شده‌اند، خب ادامه می‌دهند، ولی بقیه کنار زده می‌شوند؛ برای این که استیضاح نمی کنند، می‌کنند؟ اگر موضوع این است، خیلی بی انصافی است.

سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۹ ۱۰:۰۹
با سلام به عدالت خواهان و مجریان با انصاف عدالت و با لعنت بر آنانیکه برای رسیدن به امیال کثیف نفسانی و مادی و سیاسی مغرضانه خویش عدالت را لگد مال کرده و از آن عبور میکنند .امروز نیز امتحانی است برای مجلسیان که خود را محک بزنند تا چه اندازه به حق در خدمت دادار بی همتا .عدالت و بی غرضی قدم بر میدارند. آقای روحانی را از بر کنار شدن فرجی دانا باکی نیست که در این مرز و بوم بسیار هستند که جای این قربانی مظلوم و عدالتخواه بنشینند. ما از آینده فرزندان خود هراس داریم که فرومایه گان بعد از ما بر آنان مسلط (246125)
بی ستاره
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۹ ۱۱:۰۰
اگر آقای روحانی به وعده های خود به ملت وفادار مانده در صورت رفتن فرجی دانا هم باید ستاره دارها را در دانشگاه نگهدارد. (246131)
سلیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۹ ۱۲:۲۵
متاسفانه کلمه فتنه بهانه ای شده برای ناحق کردن حق مردم همانگونه که تاکنون از آن استفادهای سوء برده اند بجای آنکه پاسخگو باشند این کلمه را بزرگ کرده و هرکه را میخواهند بکوبند با نسبت دادن این کلمه او را در کمال بی انصافی وبدون رعایت حق از دور خارج میکنند و . . . . (246144)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۹ ۱۲:۵۰
انصاف همه دین است (246147)
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۹ ۱۵:۴۷
ماآذری ها مثلی داریم که میگه :بترس از اونیکه از خدا نمیترسه تو این وانفسا موندم چه کسی به فکر ملت و حفظ بیت المال هست؟به ظاهر هر کسی داره منافع خودش رو دنبال میکنه .
هرکسی هر چه دلش خواست میگه انوقت دم از مسلمونی میزنیم (246360)
ر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۹ ۱۶:۰۸
واسه این مجلس همون دکتر خوب بود که مسخرشو ن میکرد (246396)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۹ ۱۷:۳۷
خدا ستاره دارهای ایرانی را دوست دارد (246479)