به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۱۰۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۰۱ ساعت ۱۸:۴۵
کد مطلب : ۸۱۷۴۷
او باید پاسخگو باشد نه در تلویزیون بلکه در دادگاه

عیسی کلانتری: احمدی نژاد باید محاکمه شود

عیسی کلانتری: احمدی نژاد باید محاکمه شود
گروه سیاسی: «فجایعی که در دولت احمدی‌نژاد پیش‌آمد حرف ما نیست، حرف اصولگرایانی است که از احمدی‌نژاد حمایت کردند؛ قبل از آن کشفش کردند و وی را روی ‌کار آوردند و بعد متوجه شدند که بیراهه می‌رود. استفاده از رحیمی و بقایی تخلف بوده است و احمدی نژاد باید پاسخگو باشد نه در تلویزیون بلکه در دادگاه.»

این را عیسی کلانتری می گوید؛ دکتر عیسی کلانتری وزیر پیشین کشاورزی معتقد است احمدی نژاد باید محاکمه شود. این طور نمی شود که شما سیاستی را اجرا کنید اما در صورت شکست آن از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنید و تمام گرفتاری ها را برای یک دولت به ارث بگذارید. مشروح گفتگوی دکتر عیسی کلانتری با سایت ندای ایرانیان در ذیل آمده است:

تقریبا دو سال از روی کار آمدن دولت یازدهم می گذرد، دولت گذشته در طی دو سال اخیر باید چه کاری انجام می داد که تا کنون به نظر شما صورت نداده است؟
دولت یازدهم برای اجرای تصمیمات اش باید شجاعت بیشتری داشته باشد. مدیران میانی دولت را که تحت تاثیر و همسو با افکار احمدی نژاد هستند کنار بگذارد. یکی دیگر از مسائلی که به گمان من باید برای مردم تشریح می‌شد حجیم کردن دولت در هشت سال گذشته است. دولت احمدی‌نژاد در همه گزارش‌های خود به مردم مدعی کوچک کردن دولت می‌شد اما طی ۸ سال بودجه جاری کشور را بیش از چهار برابر کرد.

بر این اساس بودجه جاری از ۲۳ هزار میلیارد تومان در سال ۸۴ به بیش از صد میلیارد تومان در سال آخر دولت دهم افزایش یافت. احمدی‌نژاد وزارت نفت را با۱۱۰هزار کارمند تحویل گرفت و با ۲۷۰هزار نفر به روحانی تحویل داد. بانک مرکزی اعلام کرد که نقدینگی در هشت سال دولت احمدی‌نژاد پنج برابر و بدهی بانک‌ها بیش از ۱۳ برابر شد. شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران در زمانی که تحویل دولت احمدی‌نژاد داده ‌شد ۱۴۰ نفر پرسنل داشت، الان نزدیک به ۵۲۰ نفر پرسنل دارد.

شرایط تحریم ها کشور را با بحران روبرو کرد شاید تقصیر احمدی نژاد نباشد. این طور نیست؟
یکی دیگر از مسائلی که میراث دوران احمدی‌نژاد محسوب می‌شود افزایش سرسام‌آور میزان نقدینگی است. بانک مرکزی آبان ماه دو سال پیش اعلام کرد نقدینگی در فاصله سال‌های ۸۴ تا ۹۱ پنج برابر و بدهی بانک‌ها بیش از ۱۳ برابر شده است. احمدی‌نژاد دولت را با ۶۷ هزار میلیارد تومان نقدینگی تحویل گرفت و این میزان در نیمه دوم سال ۹۲ با بیش از ۸ برابر افزایش به ۵۵۰ هزار میلیارد تومان رسید. پیامد افزایش نقدینگی، کاهش شدید ارزش پول ملی، بالا رفتن میزان تورم و نتیجه آن ضربه سنگین به تولید است.

می گویند تخلفات مالی دولت قبل واقعیت ندارد بلکه سیاه نمایی حامیان دولت فعلی است اینطور است؟
فساد سه هزار میلیادی هم دروغ بود اختلافی بین رقم فروش نفت و آنچه به حساب دولت ریخته شده پیدا شده که صدها میلیارد دلار نیست. کجا رفته؟ بابت چه هزینه شده؟ امروز باید از آقای احمدی‌نژاد خواسته شود که اسناد هزینه‌کرد ۸۰۰ میلیارد دلار را به مردم ارایه دهد. حتی به عقیده من باید احمدی نژاد محاکمه شود.

شما که زمانی یکی مدیران اقتصادی دولت بودید وضعیت اقتصاد را چگونه می‌دانید؟

در هشت سال دولت احمدی‌نژاد تورم جهانی تنها سه درصد بود یعنی اگر قبلا با یک دلار کالایی را می‌خریدید الان باید با یک دلار و بیست‌وپنج سنت آن کالا را بخریم، این تورم موجود در دنیاست اما الان در ایران باید برای همان کالا 4 دلار بپردازید. از ابتدای اکتشاف نفت در ایران تا آغاز دوره هشت ساله احمدی‌نژاد، 500 میلیارد درآمد داشتیم یعنی در بازه‌ای حدود یکصد سال، کم و بیش درآمد ما از فروش نفت آن قدر بیشتر نبود، در دوران جنگ و سازندگی کشور را با نفت هفت دلار و هشت دلار اداره می‌کردیم.

تازه در دوران جنگ با آن وضعیت سنگین وآن بمباران‌ها و در دوران سازندگی با آن همه خرابی‌های مانده از جنگ و عقب‌ماندگی‌ها وکسری بودجه‌ها توانستیم کشور را اداره کنیم و تا حدی طرح‌های بزرگ و ملی را به اجرا در بیاوریم، در دیگر دوران‌ها و به‌خصوص دوران اصلاحات هم موفق شدیم تحول عظیمی را به وجود آوریم اما در دوره هشت ساله مدیریت احمدی‌نژاد از فروش نفت و گاز 800 میلیارد دلار درآمد داشتیم.

شما مقایسه کنید درآمد یکصد سال اخیر را با درآمد800 میلیاردی از فروش نفت در دوران احمدی‌نژاد با وجود این درآمد هنگفت و سنگین 800 میلیاردی باید در زندگی مردم در سرمایه در اقتصاد باید خودش را نشان دهد که متاسفانه این‌طور نشد. مرکز پروهش‌های مجلس رشد اقتصادی را منفی چهاردهم تا صفر اعلام کرد و وضعیت صنعت هم به‌گونه‌ای رقم خورد که ما غذای 42 میلیون نفر را وارد کردیم. 7 میلیون تن گندم وارد کردیم. یک میلیون و 600هزار تن روغن وارد کردیم، یک میلیون و 200 هزار تن شکر وارد کردیم.

بالاخره باید این درآمد‌های سرشار یک جایی خودش را نشان دهد. ما هدف‌گذاری که کردیم در بحث راه وترابری در پایان برنامه پنجساله چهارم باید می‌توانستیم سالی 1000 کیلومتر راه بسازیم در 8 سال دولت‌های نهم و دهم 900 کیلومتر راه ساخته شده است یعنی سالی 110 کیلومتر در دوران اصلاحات ما به سالی 500کیلومتر رسیدیم. حاصل درآمد‌های نفتی کلان برای زیربناهای توسعه ما چه بوده است. زیربنای توسعه راه‌سازی وجاده‌سازی بنادر و راه‌آهن است ما با 800میلیارد دلار درآمد نفتی ایران به‌اندازه کل تاریخ به کدام زیربنای توسعه بیشتر پرداختیم.

علاوه بر اینکه بنادر بزرگ ما مثل بندرعباس امروز تحریم هستند، کار عمرانی چندانی هم در بنادر صورت نمی‌گیرد. در مورد فرودگاه‌ها قرارداد فاز دوم فرودگاه امام‌خمینی را ما در دولت هفتم بود انجام بدهیم متاسفانه قرارداد ساختن ترمینال فاز دوم فرودگاه امام خمینی راکه قرار بود انجام شود، را برهم زدند الان آن قرارداد را همان پیمانکار با چند برابر هزینه برای ما انجام می‌دهد، نباید فراموش کرد که این پروژه سال‌هاست خوابیده درحالی که کشورهای عربی منطقه پروژه‌های فرودگاهی خود را تکمیل و درحال بهره‌برداری هستند.

تازه عده‌ای از نمایندگان از وضعیت موجود و از دادن آمارهای آقای روحانی ناراحت می‌شوند. ما در دوران اصلاحات در سال 83 جشن خودکفایی گندم را گرفتیم، امسال آن‌طور که خود دولت آمار می‌دهد 7میلیون تن گندم وارد کردیم، بعد وزیر از تولید 14میلیون و 700هزار تن گندم در کشور صحبت می‌کند؛ حالا فرض کنیم طبق آماری که دولت داده است4 میلیون تن مصرف نان شده است.

یک تا دو میلیون تن هم صرف مصارف دیگر درکشور شده است. اینجا 4 میلیون تن گندم در آمار وحساب وکتاب باقی می‌ماند. می‌خواهم بدانم این 4 میلیون تن کجا رفته است. آیا خورده شده یا آمارها غلط است. وقتی آقای روحانی یک آماری در مجلس ارائه می‌دهد یک عده‌ای می‌گویند که آمارها غلط است؛ سیاه‌نمایی است، می‌خواهم بدانم جای آمارهای غلط این آقایان را چه می‌خواهد بگیرد؟

آیا این گندم‌ها را با وجود نیاز داخلی به عراق صادر کردند. بعضی‌ها در این هشت سال در تلویزیون ظاهر شدند بدون آنکه تغییری در حالت چهره‌شان پیدا شود خیلی جسورانه آمار و ارقامی را به صورت غیرکارشناسی شده ارائه دادند دولتی را تحویل گرفتند که رشد اقتصادی‌اش 7 درصد بود هشت سال از آن روز می‌گذرد نرخ رشد اقتصادی بنابر آمار مرکز پژوهش‌های مجلس منفی 4/0 و صفر است آمار صندوق بین‌الملی پول هم همین است. نرخ هزینه‌ای که دولت می‌کند بالای 1000 میلیارد تومان است بعد می‌گویند دولت کوچک است.

با این نرخ تورم که در کشور است میزان حقوق باید بالای 67 درصد رشد می‌کرد یعنی بالای صد هزار میلیارد تومان یعنی هرچقدر در آوردیم باید صرف حقوق ومزایای کارکنان دولت شود. چیزی که به آن دامن زده شد واردات کالاهای مصرفی و گسترش نگاه دلالی در اقتصاد ایران بود. واردات در ایران از سالی 20میلیارد دلار به سالی 60 میلیارد دلار رسید، تمام آن چیزی که وارد شد، اکثریت کالای مصرفی بود نه کالای سرمایه ای؛ نه کالایی که ارزش افزوده تولید کند.

یک زمانی قرار بود ما واردات کالای وارداتی مان کالای سرمایه‌ای و ماشین آلات و دانش فنی باشد اما با وجود درآمد هنگفت نفتی کشور که درتاریخ ایران بی‌سابقه بود ما واردکننده‌تر شدیم. قرار بود در برنامه چهارم توسعه اقتصاد تولیدی کشور شکوفا شود. من با آمار به شما ثابت می کنم که تخلف صورت گرفته است و سیاه نمایی نیست. حال که برخی دولت روحانی را به سیاه‌نمایی و پرگویی درباره میراث دوران هشت ساله محمود احمدی‌نژاد متهم می‌کنند، باید بگویم واقعیت دارند.

هر چند حسن روحانی و همکارانش در یکی دو ماه اول فرصت تشریح وضعیت بحرانی را که تحویل گرفتند از دست دادند و تنها بخش کوچکی از آن را بیان کردند. فجایعی که در دولت احمدی‌نژاد پیش‌آمد حرف ما نیست، حرف اصولگرایانی است که از احمدی‌نژاد حمایت کردند؛ قبل از آن کشفش کردند و وی را روی ‌کار آوردند و بعد متوجه شدند که بیراهه می‌رود. استفاده از رحیمی و بقایی تخلف بوده است و احمدی نژاد باید پاسخگو باشد نه در تلویزیون بلکه در دادگاه.

ارش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۱ ۱۹:۲۰
احمدی نژاد مهم نیست افرادی که اعتراض به احمدی نژاد را تخلف از خدا می دانستند باید جوابگو شوند. (310650)
ناظمی هرندی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۱ ۲۳:۵۴
ترس از احمدی نژاد چها که نمیکند فکر کنک دولت کلید هر شب خواب آشفته می بیند (310731)
عباس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۲ ۰۲:۱۵
دكتر كلانترى حرف كاملا درستى را گفته است مبنى بر اينكه دولت روحانى فرصت تشريح فجايع دوران احمدى نژاد را از دست داد !!!
با اينحال هنوزم دير نيست و تا قبل از اينكه اين بلاى ويرانگر فرصت فريب مردم را دوباره بدست آورد بايستى زودتر دستش رو شود چون احمدى نژاد خودش خوب ميداند كه بدليل فلاكتى كه بر كشور وارد كرده ، تا سالها وضع مردم بهبود نخواهد يافت و به همين دليل بر سر دولت خواهد كوبيد كه ، نزديك سه سال شد و چرا نتوانستيد كارى كنيد ؟ بطوريكه دست پرورده هايش ميگويندروحانى
اگرعرضه ندارد كنار بكشد !!! (310771)
فردوس توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۲ ۰۷:۵۳
موافقم اما کو گوش شنوا و عکس العمل مناسب قانونی؟! (310784)
خبرخوان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۱ ۱۹:۲۶
هرچه زودتر اینکار رو بکنید این ادم هرچه بیشتر ازاد باشه به ضرره مملکته! (310653)
حامد
Romania
۱۳۹۴/۰۴/۰۲ ۰۱:۳۷
آخه يكي دو تا نيستن. ضمناً زاد و ولدشون هم زياده. (310763)
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۱ ۱۹:۳۴
بزرگترین شاهکار احمدی نژاد در آوردن قیمویت کشور از چنگ یکصد خانواده بود همانکاری که اما با حمایت مردمی در زمان شاه ملعون انجام داد. یک ملت چند بار از یک سوراخ باید گزیده شود و یک نفر در این سی وپنج سال چندبار باید وزیر و وکیل شود اوضاع را نیز که می بینید. شاید محاکمه احمدی نژاد به این دلیل باشد که دولت فعلی نمی تواند به تعداد واحدهای مسکن مهر حمدی نژاد تیر چراغ برق علم کند یا بوته بکارد! (310660)
امرالله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۱ ۲۲:۲۶
بشین بنیم بابااااااا (310701)
م.انتظار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۱ ۲۳:۱۹
پروزه مسکن مهر ....باعث شد وضعیت فلاکت به اینجا برسد. توسعه باید متوازن باشد .
اشتباهی آقای خاتمی مرتکب شد این بود که فقط توسعه ی سیاسی را برجسته کرد هرچند که این کار خودش برکاتی داشت.
ولی احمدی نژاد با پولهای باد آورده ناشی از گرانترین نفت تاریخ ریشه ی ایران را خشکاند وفقط چند برگه ی بی ارزش ویارانه ی بی ارزشتر ومسکن مهری که تا 20سال دیگر هم بیشترش قابلیت استفاده نخواهد داشت. بعد از آن شاید (310716)
بنده ی کی؟
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۱ ۲۳:۲۱
دم خروس رو باور میکنیم نه قسم حضرت عباس (310717)
قاسم
United States
۱۳۹۴/۰۴/۰۱ ۲۳:۴۷
آفرین براوو گل گفتی . (310725)
۱۳۹۴/۰۴/۰۲ ۰۰:۱۵
فرض می کنیم که سخن شما درست باشد که قیمومیت کشور در دست یکصد خانواده بوده است; آیا آقای احمدی نژاد هم جزء یکصد خانواده بود یا نبود...؟! اگر نبود چگونه به فرمانداری ماکو, استانداری اردبیل, شهرداری تهران و ریاست دولت رسید, در حالیکه قیمومیت کشور بنا به گفته ی شما در دست یکصد خانواده بود ؟! (310740)
۱۳۹۴/۰۴/۰۲ ۰۹:۱۰
خودت فکر کن ، اصلا نتوانستی منطق درستی بیان کنی
قیومیت یعنی ولایت ، یعنی قدرت : یعنی توان تصمیم سازی در سطح کلان . نه فرماندار یک روستا یا شهر در یک نقطه دور افتاده
احمدی نژاد نتیجه گسترش فهم و درک عمومی مردم بود . شاید نتوان فهم و درک احمدی را مثال زدنی دانست و حق با شما باشد . ولی اینکه مردم خواستند تغییر ایجاد کنند و تحول بدهند و فضا و تجربه جدید را بسازند یعنی انتخاب شخصی به جز حاکمان سنتی کار درست و حتی خارق العاده ای بوده است (310797)
طلا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۲ ۰۰:۱۷
اونم یکصدخانواده جدید دلواپس ونعره کش به وجود اورد که بورس تحصیلی ونفت ومابه تفاوت طلا وارز وفروش نفت واختلاس بیکار نبودند ملت هم تو صف برنج وسکه وسیب زمینی وتن ماهی فرصت نداشتنند (310741)
رضا
Romania
۱۳۹۴/۰۴/۰۲ ۰۰:۵۷
بزرگترین شاهکار احمدی نژاد نابود کردن قشر متوسط جامعه و ثروتمندتر کردن ثروتمندان و فقیرتر کردن فقرا بود واردات بی رویه صنایع کوچک را نابود وهزاران کارگر را بیکار کرد اگر دولتی خوب وبا برنامه کار کرده باشه مطمئنن ثمره کارش را مرذم خواهند دید ثمره کار دولت احمدی نژاد بیکاری - تورم افسارگسیخته - فساد و دزدی و رشوه خواری و ....... (310757)
مهندس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۲ ۰۱:۰۴
همين مسكن مهر پدر مردم رو درآورد،دريايي از فولاد وارداتي و سيمان و بقيه مصالح با وام بانكهايي كه با همين وامها تا همين الان بدهكارن،توي بيابوناي اطراف شهرها مصرف شد و هيچ تاثيري كه تو زندگي مردم نداشت هيچي يه عده بيچاره تو تله مسكن مهر گير افتادن و بدون كوچكترين امكاناتي تو حاشيه شهر زندگي فلاكت باري دارن.كيفيت ساخت كه بماند...
تورو خدا حرف مسكن مهر رو نزنيد كه يكي از افتضاحات دوران كابوس وار هشت ساله بود... (310760)
رضا
United States
۱۳۹۴/۰۴/۰۱ ۱۹:۳۶
دولت احمدی نژاد پاکترین و با صداقترین دولت ایران بوده و هست. شما هم به همین خیال باشید (310661)
واقع بین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۱ ۲۲:۳۰
طعنه زدی ، پاکترین ؟ (310704)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۱ ۱۹:۳۹
در هیچ دوره ای نبوده که معاونان ریس جمهور محکوم به اختلاس و بازداشت شده باشند و این باعث شده که مخالفین نظام بهانه برای تصفیه حساب با نظام پیدا کرده باشند ، حتی اگر بی کفایتی احمدی نژاد مطرح نباشد همین بهانه ایجاد کردن برای مخالفین، بهترین دلیل برای محاکمه اوست . (310663)
امیر مفتخری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۱ ۱۹:۵۴
خودش هم باید بخاطر 12سال وزارتش در کشاورزی که کار نکرد محاکمه شود (310668)
واقع بین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۱ ۲۲:۳۱
ایران در زمان اصلاحات در تولید گندم خودکفا شد. (310705)
۱۳۹۴/۰۴/۰۲ ۰۹:۱۲
هیچ بقالی نمیگه ماست من ترشه . اگر چنین بود تا الآن بهار نیوز صد تا گزارش و تقدیریه و چنین و چنان کردیم منتشر می کرد. این یک ادعا است و تا چه حد واقعیت است خدا می داند. (310799)
بهرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۲ ۱۲:۲۳
مفتخری جان شما هم که مثل احمدی نژاد شکمی حرف زدی ! برای حرفت دلیل هم داری یا بغض کردی و یه چیزی از دهنت در اومد!! (310818)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۱ ۱۹:۵۹
واقعاجوابگوی این همه خساراتی که به مردم به ویژه کم درآمدهاشده کیه؟مابایدبه کی شکایت کنیم این همه ضرروزیان دیدیم.مردم روبه این روزانداختیدوادعای اداره دنیاروداشتید. (310670)
۱۳۹۴/۰۴/۰۲ ۰۹:۱۵
ببخشید . اینقدر خسارتی که اصلاحات و به اصطلاح سازندگی زد که در تولید مسکن و اشتغال کوتاهی کرد تا یک نفر پیدا شود که بخواهد با پول پر فشار این کار نکردن ها را جبران کند . چه کسی جوابگو باید باشد
همه احمدی نژاد را به خاطر کارهایی که کرد سرزنش می کنند و خاتمی و هاشمی را به خاطر کارهایی که نکردند. جالب است واقعا. (310800)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۱ ۱۹:۵۹
این اقای دکتر.مثل اینکه بوی کباب به مشامش خورده.از ایشان سوال شود در زمان وزارتشان چه اقدام موثری درجهت بهبودوضعیت کشاورزی این مملکت که امروز شاهد این موضلات گردیده انجام شده است.واقعا که .......... (310671)
جلال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۱ ۲۰:۱۴
باید گفته بشه نباید گذاشت فراموش بشه (310675)
اکبر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۱ ۲۰:۴۵
یا اقای کلانتری راست میگه،یادروغ باید پیگیری شود. (310681)
پارسا
Germany
۱۳۹۴/۰۴/۰۱ ۲۰:۴۷
از کسی که دکترای ترافیک دارد چه انتظاری میشد داشت اگر غیر از این میشد باید به متخصصین رشته های اقتصاد حقوق و مدیریت برنامه ریزی شک کرد! (310682)
خلیل الله
United States
۱۳۹۴/۰۴/۰۱ ۲۰:۵۷
بایدحامیان احمدی نژادهم محاکمه بشوند.... (310684)
پاکترین دولت تاریخ کشور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۱ ۲۱:۲۷
محاکمه یک کلام /مجازات والسلام (310690)
یک ایرانی با شرف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۱ ۲۱:۴۰
من یک حقوقدان هستم این باید تا حالا حکمش که گرفته باشه هیچ در اثنای تحمل مجازاتش باید باشه ولی هنوز داره ول ول ول می گرده .....قوه قضاییه اقتدارش رو با دستگیری احمدی نژاد نشان بده ان شا الله. (310693)
همشهری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۱ ۲۲:۱۷
میگه فکری بزرگ در سر داشته باش و چون۰۰۰ رفتار کن
هدف بعضی ها ویرانی ایران و بی دینی مردم است تا خوب ببرند وبخورند (310697)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۱ ۲۲:۲۹
مهمترین صدمه احمدی نژادضربه زدن بریشه فرهنگ ،ادب وباورهای جامعه ایران ودشمن تراشی دردنیای خارج موجب تحمیل هزینهای هنگفتی از لحاظ ماد ومعنوی شد،رسیدگی بجرایم انجام گرفته توسط ایشان نیازبه تشکیل کمیته ای ازکارشناساآگاه وشجاع ومنصف دارد. (310703)
محمد
Germany
۱۳۹۴/۰۴/۰۱ ۲۲:۳۱
باید احمدی نژاد و حامیان هشت ساله او به تناسب جرم محاکمه شوند (310706)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۱ ۲۲:۴۳
احمدینژاد همانطور که دکتر گفتند باید محاکمه شود تاخسارتهای ناشی ازسیاستهای غلط ایشان جه مادی چه معنوی توسط تیم کارشناسی آگاه ومنصف درقالب کمیته ای ازنمایندگان سه قوه تشکیل وموضوع بعد از بررسی باطلاع مقامات منجمله مقام معظم رهبری برسانند. (310710)
ورشکسته
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۱ ۲۳:۰۶
بهتر است ابتدا یک کمیته تحقیق از کارشناسان متخصص تشکیل شود و به این موارد رسیدگی کند . (310713)
یک نظر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۱ ۲۳:۴۸
باید قبول کرد که که هیچ یک از دوره ها ما پیشرفتی نداشتیم فقط مردم رو با دروغ سر کار گذاشته اند فقط بلدن بهانه بتراشند در این که دوره قبل دوره سیه روزی مملکت بوده شکی نیست اما از این پیر مردای ثروتمند هم انتظار نباید داشت فقط شهوت پست داشتن که به اون رسیدند (310726)
ارام
Romania
۱۳۹۴/۰۴/۰۱ ۲۳:۵۰
محاكمه احمدي نژاد كافي نيست
محاكمه همه اختلاس كنندگان كه خون شهيدان را پايمال كردن.... (310727)
حسین - ج
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۱ ۲۳:۵۹
مطمئن باشید که احمدی نژاد در دادگاه تاریخ و در دادگاه آزادگی خواهان منصف و پاکدستان این کشور محاکمه و به حیف و میل میلیارد ها دلار از حقوق مردم و واسطه شدن در سال ها فشار طاقت فرسای زندگی بر مردم مخصوصا طبقه ضعیف و در تحریم ها و مسلط کردن افراد بی تخصص و نا وارد بر جان و مال و آبروی مردم و ......... محکوم شده است و طوری پرونده اش سیاه است که با آب زمزم و کوثر هم طاهر نمی شود (310738)
یکی ااز 24 میلیون
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۲ ۰۰:۱۹
شما جرات محاکمه علنی احمدی نژاد را ندارید پس حرف مفت نزنید (310744)
بهرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۲ ۱۱:۵۱
کاملا با نظر شما موافقم احمدی نژاد پشتش گرمه ،فعلا کسی نمی تونه محاکمه اش کنه!!همونهایی که تجمعات غیر قانونی میگذارند و کنسرت موسیقی بهم میزنند برنامه های نسبتا خوب صدا وسیما رو تعطیل میکنند و مخالفین رو رد صلاحیت میکنند......حامی ایشون هستند ..!!! (310816)
مردم مظلوم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۲ ۰۰:۳۱
کاری که احمدي نژاد به ايران كرد هیچکس نكرد خوب به اقتصاد ايران دقت كنيد همه چيز مردم چپاول شده!!! قوه قضاييه اقتدار اقتدار (310746)
مهاجر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۲ ۰۰:۳۷
احمدي نژاد و يارانش (310748)
خودم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۲ ۰۲:۰۷
انصافا حق برادر احمدی رو فقط افراد بزگی مثل اقای کلانتری وزیباکلام و... باید بذارن کف دستش...
با روشن ساختن فلاکت و بدبختی که واسه این ملت به بار اورده......

خدایا خودت این مدعی نیابت و طرفدارانش را هدایت کن...و اگر قابل هدایت نیستن .....کن....آآآآآآمممممییننننننننننن///////////////// (310769)
اميد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۲ ۰۴:۰۷
متاسفانه كسي كه عامل اين همه گرفتاری اين كشور شده است .....به ريش اين ملت مي خندد و هيچ أميدي هم به محاكمه آش نيست تا كي مي خواهند مماشات كند ؟!!! (310776)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۲ ۰۷:۴۱
ما به چه قیمتی در گندم خود کفا شدیم تمام سفره های اب خشک شدند ما باید گندم وارد کنیم به دلیل کمبود اب در اینده نزدیک مردم اب برای خوردن هم ندارند به دلیل سیاستهای غلط و دادنمجوز برای حفر چاههای عمیق تمام دشت های ایران خشک شدند تمام دریاچه ها خشک شدند واردات گندم به صلاح ماست. (310782)
عطا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۲ ۰۸:۱۴
مردم ایران علی الخصوص قشر تحصیل کرده و دانشگاهی که از اوضاع و احوال اقتصادی و فجایع اقتصادی که در دوران 8 سال ریاست جمهوری احمدی نژاد رخ داده است مطلع هستند و منتظرند هر چه زودتر احمدی نژاد و دار و دسته اش را در محکمه عدالت ببینند. (310785)
محسن
۱۳۹۴/۰۴/۰۲ ۰۸:۱۵
جناب اقای کلانتری اگه اقای احمدی نژاد محاکمه بشه پس با شما باید چکار کنند با ارباب تون باید چکار کنند (310786)
ابراهیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۲ ۰۸:۵۲
انشالله بعد از توافق هسته ای که همون اقا به جا گذاشته سراغ اقا محمود هم خواهند رفت درغیر اینصورت ملت ایران هیچ وقت از دولت روحانی دل خوشی نخواهد داشت به نظر میاید صدماتی که در این 8سال کشور عزیزمان ایران خورده در طول تاریخ بیسابقه بوده (310792)
امیر م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۲ ۰۸:۵۲
متاسفانه در مملکت ما هر کی هرچی دلش بخواهد می گوید دیروز زیبام کلام و حدادیان امروز این هم این آقا ،یک مقدار منطقی فکر کنید محاکمه هر کس براساس قانون یا بنا به درخواست مدعی العموم و یا شاکی شخصی براساس ادله قانون پسند می باشد بهتر نیست به جای اظهار نظر و دستور محاکمه نظر خود را بگوییم و تا مخاطب ما برای خودش تصمیم بگیرد ؟پایگاه بهار نیوز بهتر است اگر دل در گرو محاکمه کسی دارد سند رو کند نه سخنرانی سیاسیون را تیتر کند (310793)
امیر م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۲ ۰۸:۵۷
من به اظهار نظر موافقان و مخالفان کاری ندارم اما اگر منطقی فکر کنید سخنان یک طرفه از هر کس که باشد نقد نیست یا تخریب است یا مدیح سرایی.اگر کسی قرار است نقد شود باید نقاط قوت و ضعفش با هم دیده شود.پیشنهاد می کنم سایت خوب بهار نیوز فقط سخنان مخالفان یک نفر را نقل نکند بلکه سخنان موافقان را هم بیاورد این طور بهتر می شود آگاهی کسب کرد.ضمنا به همه کاربران هم توصیه می کنم به اسامی با حب و بغض نگاه نکنید عملکردها را منصفانه نقد کنید (310794)
يك شهروند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۲ ۰۹:۱۰
چه دعوايي اينجاست اما ايشان راست راست راه مي‌روند به همه دست مي‌دهند همه هم به ايشان دست مي‌دهند. مردم هم بزنن توي سر خودشان (310798)
رضا
۱۳۹۴/۰۴/۰۲ ۰۹:۱۷
محاکمه احمدی نژاد خیلی ها را بدهکار می کند. همانها که اوضاع اسف بار را دیدند، تخلف ها را دیدند ، نه فقط دم نزدند که حمایت کردند. همانها امروز بخاطر خود هم که شده حمایت می کنند. (310801)
کارمند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۲ ۰۹:۳۱
آقای دکتر کلانتری در زمان تصدی وزارتخانه نتوانستی از حق و حقوق کارمندان دفاع کنی و اغب کارمندان را تا 28 سال سابقه بصورت قراردادی نگه داشتی بطوریکه بعد از ادغام با جهاد کلیه نیروهای جهاد پست ها را گرفته و رسمی شدند و با این کارهایتان خیانت بزرگی به بخش کشاورزی کرده اید انشائا.. در مسئولیت جدیدتان دریاچه ارومیه را احیاء خواهید کرد که این کار با چند نوبت سفر به منطقه و تشکیل جلسه امکان پذیر نیست و سعی کنید در شرایط کنونی از بیت المال بهینه استفاده شود. (310803)
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۲ ۰۹:۳۳
....مثل آقاي دكتر احمد نژاد هيچ وقت نداشته ونداريم وبه لطف خدا 8 سال بعدي مجددا ريس جمهوري ايران است .ياصاحب الزمان ادركني.............ياحسين.........يازهرا.................................................................................... (310804)
ایرانی
۱۳۹۴/۰۴/۰۲ ۰۹:۳۸
احمدی نژاد بخاطر این همه بی نظمی های مدیریتی بخصوص فساد اقتصادی مدیرانش باید محاکمه شود.
این خواسته هر ایرانی است که این همه فلاکت و بدبختی را به مردم بیچاره هدیه کرده. (310805)
علی
Romania
۱۳۹۴/۰۴/۰۲ ۰۹:۴۷
همه حرفهای اقای کلانتری درست وقبول / سوال من از مردم اهل روزنامه وسایتهای خبری روزنامه اعتماد ملی بعد از سال 84 همه این تخلفات دولت به اصطلاح مهر ورز را منتشر میکرد . اقای کلانتری اقای ترکان جرا ان وقت هم صدا نشدید تا کشور دچار ان انتخابات شوم 88 نمیشد . البته اگر بهار نیوز منشر کند . (310806)
شاهد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۲ ۱۰:۱۲
حریانی که احمدی نژاد را حمایت کرد هیچ وقت نمی گذارند محاکمه ای صورت بگیرد . (310807)
تنها
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۲ ۱۰:۲۲
اگه احمدی نژاد محاکمه شود مردم به نظام خوشبین تر میشوند انقلاب کردیم عدالت و برابری باشد .....خدا کنه عدالت طوری نشود که فقط در رویاها باشد > (310808)
مهناز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۲ ۱۰:۵۶
روحاني موقعيت رو ديده بود ،ولي باز براي اين مسوليت غش كرد.كلانتريها،زيبا كلام ها ،،خسرالدنيا والاخرة اند (310811)
کاظمی ازایثارگران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۲ ۱۱:۴۹
آقای احمدی نژادغیرازهدردادن ثروت مردم خطاهای مهم دیگری مرتکب که اهم انها اینست امید ااینکه ......دادگاهی برگزاروامثال ایشان محاکمه تاکسی جرئت ننمایدباهستی ملت بازی بکند.1-جرم اول بسیاری ازمحققان علوم قضایی وغالب فرهیختگان ودانشگاهیان سخت اعتقاددارندعامل اصلی فتنه 88احمدی نژاداست که آتش آن راباتوهین وافتراء وحرمت شکنی درمناظره توسط وی روشن گشت ومتاسفانه برخی از نهادهای نافذبه صورت غیرقانونی وغیرشرعی ازاحمدی نزادحمایت وآتش آنراشعله ورترساختندیعنی ... (310815)
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۲ ۱۱:۵۷
متاسفانه طرف داران احمدي نژاد براي عملكرد دولت احمدي نژاد به جاي اينكه روي شاخص هاي اقتصادي مانور بدهند مي روند سراغ يك مشت ملت محروم كه شاخص بهبود زندگي خودشان را در اين مي بينند كه دولت به انها 45 هزار تومان بدهد و حتي عوام فريبي مردم به برخي از كارشناسان هم سرايت كرده است
قضيه احمدي نژاد مثل پدري است كه ارثي به ان رسيده و دارد با اين ارث ولخرجي مي كند و كاري به فردا و اينده ندارد معلوم است كه اينجور پدري از نظر فرزند مقبول است وگرنه پدر ضمن رفاه نسبي براي فرزند بايد فكر اينده فرزند هم باشد (310817)
۱۳۹۴/۰۴/۰۲ ۱۲:۳۴
اصولگرایان هرچی تلاش کردن فساد دولت محمود علنی نشه نتونستن چون حجمش خیلی زیاد بود (310819)
اریوبرزن بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۲ ۱۲:۳۹
جنا ب دکتر کلانتر درود
شما ریسک کردید بازی خطرناکی انجام دادید
اقا سید محمود خان با امام زمان غذا میخوره,هاله نور میبینه,حالا هم فتوا داده که غرب میخوان امام زمانو دستگیر کنه
از ما گفتن ... (310820)
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۲ ۱۲:۵۱
یکی بااین سابفه راست راست میگردد ودرجایگاه تشیع شهدا غواض به مردم دست تکان میدهد طرفدارانش گردهمایی وتجمع دارندیالل عجب دیگری ممنوع تصویرومحصور (310821)
پروا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۲ ۱۲:۵۸
عده ای به دلیل اینکه گفتند بالای چشم احمدی نژاد ابرو هست به زندان افتادند حتی حالا هم در حبسند. باید به جای جوانانی که معترض بودند وخطاهای احمدی نژاد را لمس می کردند.، دولت نهم ودهم را استیضاح میکردند وکنار می گذاشتند به او هشت سال فرصت برای اینکارها رانمی دادند ..... (310822)
بهار 96
۱۳۹۴/۰۴/۰۲ ۱۳:۰۰
خرداد 96 منتظردکتراحمدینژاد هستیم ... این دولت باید به مستضعفان برگردد. (310823)