به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۲:۲۷
 
۱۱۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۲۸ ساعت ۱۴:۰۶
کد مطلب : ۵۱۸۰۳
نامه یک شاهد كشتن کارگر توسط مأموران

برخی پیمانکاران را از‌ بین «لات‌ها» می‌آورند!

گروه جامعه: در پی درگذشت کارگری که بر اثر ضرب و شتم توسط ماموران منسوب به منطقه ۴ شهرداری تهران روز پنجشنبه ۲۳ مردادماه در خیابان تهران‌پارس کشته شده بود، مسئول اتحادیه کارگران شهرداری تهران از نبود کوچک‌ترین نظارت از جانب شهرداری بر عملکرد پیمانکاران رفع سد معبر انتقاد کرد.
برخی پیمانکاران را از‌ بین «لات‌ها» می‌آورند!
«رحیم عباسی» در گفتگو با ایلنا اظهار داشت: شهرداری بر بخش‌هایی هم‌چون مترو، اتوبوسرانی و... نظارت دارد اما در کمال تعجب می‌بینیم که در بخش رفع سدمعیر کوچک‌ترین نظارتی وجود ندارد. وی در تشریح «نحوه نظارت شهرداری بر کار پیمانکاران طرف قرارداد خود» گفت: شهرداری با گرفتن ضمانتنامه حسن انجام کار بر دیگر وظایف پیمانکار نظارت و دخالتی نمی‌کند اما این نظارت بر روی کارگران و کارکنان رسمی شهرداری از طریق حراست و گزینش وجود دارد.

عباسی افزود: ملاک پیمانکاران برای انتخاب افرادی که در رفع سد معبر «جثه فیزیکی و تنومند بودن» است و پیمانکاران شهرداری در این بخش به عبارتی «قلچماق» استخدام می‌کنند. وی با اشاره به این‌که در بازدیدهای روزانه خود به این‌دست از افراد برخورد کرده است، ادامه داد: حتی این افراد با من به عنوان یک مقام مسئول نیز برخوردی خشن و موضعی بالادستی دارند و با بیان این جمله که «اصلاً می‌خواهیم باج بگیریم، شما چه کاری دارید» پاسخگو هستند. عباسی ضمن اظهار تأسف خود و دیگر همکارانش در شهرداری از بروز این حادثه برای یک کارگر خدماتی گفت: با شرایط پیش آمده کارگران شهرداری خجالت می‌کشند که حتی برای عرض تسلیت به بازماندگان این کارگر مراجعه کنند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران هم امروز با اشاره به حادثه دلخراش مرگ یک کارگر توسط عوامل منسوب به شهرداری گفت: شهرداری باید توضیح دهد، پیمانکاران را بر چه اساسی انتخاب می‌کند.
به گزارش ایلنا؛ محسن سرخو در هشتاد و هفتمین جلسه علنی شورای چهارم با تاکید براینکه شهرداری باید در مورد ساز و کار مربوط به پیمانکاران توضیح دهد، افزود: شهرداری باید توضیح دهد؛ که چه کارهایی را باید به پیمانکاران واگذار و چه کارهایی را نباید واگذار کرد. وی افزود: همچنین باید در مورد چگونگی انتخاب پیمانکاران و اینکه حاکمیتی یا اجرایی هستند، توضیح داده شود. سرخو ادامه داد: برخی پیمانکاران را از بین «لات‌های» تهران می‌آورند، کسانی که با مردم سر وکار دارند و مهمتر این که ادواتی که نگهداری آنها جرم است، نباید توسط این ا فراد استفاده شود.
نامه یکی از شاهدین ضرب و شتم کارگر توسط مأموران شهرداری
یکی از کسبه‌ای که شاهد ضرب و شتم کارگری توسط عوامل شهرداری بود، با ارسال نامه‌ای به ایلنا به تشریح آنچه در روز پنجشنبه ۱۶ مرداد مشاهده کرده بود پرداخت. این فرد که هویت‌اش نزد خبرگزاری ایلنا محفوظ است در تشریح صحنه ضرب و شتم نوشته است: ابوالفضل پسر (چهارده ساله) مرحوم در کنار پدرش بود و التماس می‌کرد که «پدرم را نزنید»، «پدرم را نکشید» و تا زمانی که پدرش جلوی چشمان گریان او در اثر ضربانی که خورد از پا درآمد و به کما رفت؛ حضور داشت.

این فرد در نامه خود آورده است که: صبح روز پنجشنبه ۱۶/۵/۹۳مرحوم علی چراغی به همراه ابوالفضل پسر چهارده ساله‌اش به یکی از خیابان‌های ۱۹۶ غربی تهرانپارس خیابان ایزدپناه رفته بودند اما مامورین شهرداری با آن‌ها رو به رو شدند و مانع حرکت آن‌ها شدند و پس از کلی جر و بحث و درگیری بدنی در هنگامی که مرحوم علی چراغی داشت با تلفن همراهش اتفاقات پیش آمده را به مامورین ۱۱۰ اعلام می‌کرد یکی از مامورین بی‌انصاف با کمال نامردی و ناجوانمردی با پنجه بوکسی که در دستش داشت ضربه‌ای مهلک را به سر مرحوم وارد کرد که در جا بیهوش شد و به کما رفت و تمام این‌ها در حالی بود که قبل از آن حدود چند دقیقه پیش شهرداری‌چی‌ها حسابی پدر مظلوم را جلوی چشمان پسر بچه کوچک و بی‌دفاع آنقدر کتک زده بودند که پسر از شدت گریه دیگر نایی برای ناله و فریاد نداشت و پدر هم هیچ کاری از دستش برنمی‌آمد جز اینکه بخواهد اتفاقاتی را که بر سرش آمده برای پلیس گزارش دهد.