به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۱۳۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۰۶ ساعت ۱۴:۳۹
کد مطلب : ۳۹۵۷۳
بوی سوختگی دل و دماغ بعضی‌ها...

مهمانی سعدآباد به روایت فرشته طائرپور

گروه فرهنگي: فرشته طائرپور - از مهمانان حاضر در ضیافت همسر رئیس‌جمهور به مناسبت میلاد حضرت زهرا (س) - طی یادداشتی، توضیحاتی را با عنوان «گزارش یک جشن» پیرامون آنچه در ضیافت سعدآباد گذشته، ارائه کرده است. متن این یادداشت به شرح زیر است:
مهمانی سعدآباد به روایت فرشته طائرپور
اول، گزارش عینی
بی‌آنکه مجبور یا موظف باشم می‌خواهم "گزارش یک جشن" را بدهم. متن دعوتنامه بسیار ساده، متین و بری از شعارهای تکراری و گل‌درشت بود: «همسر رئیس جمهوری اسلامی ایران از سرکار عالی دعوت می‌نمایند تا در مراسمی که به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و بزرگداشت مقام و منزلت زن برپا می گردد، شرکت فرمایید» ... همین.

دعوتنامه را که دریافت کردم، پیش از گمانه‌زنی راجع به چند و چون مهمانی، از اینکه برای اولین بار در 30 سال اخیر می‌دیدم که میزبان مراسمی همسر رئیس‌جمهور کشور است، متعجب و امیدوار و برای شرکت در آن، مشتاق و کنجکاو شدم. از صمیم دل امیدوار بودم که نشانه‌های پیدا و پنهانی از بی‌سلیقگی و شلختگی در کلیت و اجزای این مهمانی نباشد و این بدعت پسندیده، با حسن تدبیری زنانه برگزار شود و این رسم تکرار شود و بماند برای بعدی‌ها، چه میزبان و چه میهمان.

برای همسالان من که اخبار اتفاقات تشریفاتی دوران رژیم شاه را بی‌واسطه و به خوبی به یاد می‌آورند، خبر میزبانی بانوی اول کشور در مراسم هنری، فرهنگی، خیریه‌ای، بین‌المللی و زنانه، مطلبی عادی و آشناست و حتی اگر این رسم را همسر شاه وقت ایران از فرهنگ غرب گرفته بوده، به نظر می‌آید که توجیه کافی روانی و اجتماعی داشته و می‌توانسته برای زنان جامعه خوشایند باشد. اینگونه حضورها مانند بسیاری از آداب تشریفاتی دیگر، از جمله عبور از روی فرش قرمز، شنیدن سرودهای ملی دو کشور دیدارکننده و قرار دادن حلقه گل روی مزار شهیدان یا فقیدان کشور میزبان و ... نمادی از تمدن و روزآمدی به شمار می‌آمدند ... که البته هنوز هم می‌آیند و اجرا می‌شوند.

اما آنچه این بار تفاوت می‌کرد تحقق چنین اتفاقی پس از سی و چند سال وقفه و عادت کردن به شرایطی بود که در آن، ملت ما از هرگونه آشنایی با شخصیت، رفتار اجتماعی و فعالیت همسران مقامات، به خصوص رئیس‌جمهور کشور، محروم بوده و به مرور پذیرفته که زنان مسئولان کشور، تمایل یا اجازه برای حضور مستقل و برقراری ارتباط مستقیم با زنان فعال در حوزه سیاست، فرهنگ، اقتصاد و امور بین‌الملل جامعه‌شان یا زنان سفرای کشورهای دیگر ندارند و قرار نیست که از سایه همسرانشان خارج شوند و برای همین است که شاکله دولت ما، در انظار ملت خودمان و جامعه جهانی، شاکله‌ای صرفا مردانه است و هر چه هم که در تریبون‌ها در مورد نقش تاریخی و اجتماعی همسر پیامبر، دختر پیامبر، نوه پیامبر و ایضا زنان پاکدامن جامعه، مطالبی گفته شود، شواهد امر حکم بر غیبت زنان از کنار مردان دارد.

القصه مهمانی راس ساعت مقرر در یکی از سالن‌های کاخ سعدآباد که از هر نظر برای برگزاری چنین دیداری که زنان سفرای کشورهای خارجی نیز در آن شرکت داشتند مناسب و آبرومند بود، آغاز شد. همه چیز حاکی از نظم و سلیقه بود و در عین سادگی حساب‌شده، معنای واقعی برگزاری یک مراسم وزین و منظم را داشت.

مانند همه مراسم رسمی کشور، قرائت آیاتی از قران، آغازگر برنامه بود و به دنبال آن سرود جمهوری اسلامی نواخته شد. سپس همسر رئیس‌جمهور با ظاهری ساده و مناسب و رفتاری متین و مسلط، متنی را در تکریم مقام فاطمه زهرا (س) و نقش زنان در خانواده و جامعه، قرائت کرد که زنان خارجی حاضر در مجلس با استفاده از سیستم ترجمه همزمان در جریان محتوای آن قرار گرفتند. سپس خانم الهی قمشه‌ای که برای اکثر مهمانان ایرانی چهره‌ای آشنا و محبوب بود پشت تریبون قرار گرفت و مطالبی را به نظم و نثر در مورد دختر پیامبر اکرم (س) و مقام و توانایی‌های خدادادی زن بیان کرد. قدردانی و اهدای لوح تقدیر و یک سکه بهار آزادی به پنج بانوی کهنسال در عرصه فعالیت‌های اجتماعی بخش بعدی برنامه بود که مورد تشویق بسیار مهمانان ایرانی و خارجی قرار گرفت. این پنج بانوی سالمند از موسسین و فعالان موسسات خیریه کهریزک، محک، بهنام دهش‌پور و محیط زیست کشور بودند که اغلب با عصا یا ویلچیر به روی صحنه رفتند.

سپس پنج کودک زیر 10 سال با لباس‌های محلی خطه آذربایجان، نمادی از مراسم شادمانی سنتی روستاییان آذربایجان را به نمایش گذاشتند و به دنبال آنان یک گروه موسیقی سنتی ایرانی، قطعات کوتاهی از موسیقی و ترانه‌های فولکلور خراسان، کردستان، لرستان و فارس را برای مهمانان خارجی و ایرانی اجرا کرد. در پایان نیز طرح‌های زیبایی از لباس‌های زنان ایرانی، با الهام از دوره‌های مختلف تاریخ ایران به نمایش گذاشته شد که به خصوص برای مهمانان خارجی، از جذابیت خاصی برخوردار بود.

... و اما شام. یک میز مستطیل در محوطه خروجی سالن مراسم، با ابعادی سه برابر یک میز غذاخوری خانگی گذاشته شده بود که روی آن دیس‌هایی از سالاد الویه، سمبوسه، سبزیجات و دلمه چیده شده بود. شامی سرد و ساده و به اندازه که ما را از تماشای ژله‌های قرمز و زرد لرزان روی باقالی‌پلو و جوجه کباب، در مراسمی که در سال‌های اخیر به کرات دیده بودیم، معاف می‌کرد.

دوم، گزارش عینکی
آنچه به دنبال این مهمانی در برخی سایت‌ها و صحن مجلس مطرح شد، منِ شاهد عینی را به صرافت انداخت که نکند چشمانم دیگر خوب نمی‌بینند و عینک می‌خواهند؟ نکند گوش‌هایم دیگر درست نمی‌شنوند و سمعک می‌خواهند؟ و نکند که حافظه‌ام آنقدر ضعیف شده که مشاهداتم را در فاصله سه روز به دست فراموشی سپرده و خود را سبک کرده است؟

مگر می‌شود اینهمه تفاوت و خبر نادرست را از مجلسی شنید که غایبان، چیزهایی در آن دیده‌اند که شاهدان ندیده‌اند؟ آن نماینده محترم مجلس چگونه می‌تواند برای تحریک افکار عمومی، با طرح اخبار غیرواقعی، به همسر رئیس‌جمهور کشور برچسب‌های کنایتی بزند، آنهم در ایام بزرگداشت مقام زن؟ آن یکی نماینده مجلس چگونه می‌تواند از سکه گرفتن همه مهمان‌ها قصه بسازد و احتیاط نکند از کشیده شدن پرونده تهمت زدنش به دادگاه‌های صالحه و از آن مهم‌تر به دادگاه خدای فاطمه (س)؟ آیا شکستن حرمت زن در ایران، می‌تواند سندی بارزتر از این برای افکار عمومی و خبرنگاران خارجی داشته باشد؟

آیا شما مفتریان، هیچ نگران تاثیر شایعه پراکنی‌ها و عیب‌جویی‌هایتان روی مهمانان خارجی که به حرمت دعوت همسر رئیس‌جمهور کشورتان به آنجا آمده بودند، نیستید؟ آیا در این شرایطی که شما ساخته‌اید، حتی همسر رئیس‌جمهور هم اجازه ندارد به مناسبت میلاد دختر پیامبر، مهمانی بدهد؟ آقایانی که با نگرانی از بروز اختلاف میان دو، سه یا چهارهمسرشان برای حضور در مراسم رسمی، چاره‌ای جز حذف همگی‌شان از همراهی ندارند و خشمگینند از حضور و میزبانی محترمانه و آبرومندانه همسر رئیس‌جمهور کشور در یک مهمانی صد نفره، چگونه می‌توانند در چهره دختران خود نگاه کنند و از مقام و عزت زن بگویند؟

رسانه‌هایی که بنا دارند در این دوره از مدیریت کشور، در هر اتفاق مثبت و امیدوارکننده اجتماعی نیز موردی برای بهانه‌جویی بیابند یا بسازند، نگران مقایسه و قضاوت ملتی نیستند که در سال‌های اخیر جز خبر سفر دسته‌جمعی همسران مقامات کشور به آمریکا و اروپا و ... رد پایی دیگر از فعالیت بانوان اول کشور (و یا به قول آن نماینده علیاحضرت و والاحضرتان) مشاهده نکردند؟

من از سلامت قوه بینایی و شنوایی و درک خود اطمینان دارم و به نظرم حق آن است که شاهدان عینکی ماجرا که با روی کار آمدن دولت روحانی، عینک کج‌بینی و بدبینی به چشم گذاشته‌اند، یا شیشه عینکشان را عوض کنند، یا دست از ارائه خبرهای خلاف واقعیت بردارند ... و یا لااقل به فکر انتخابات قریب‌الوقوع مجلس باشند که قرار است در آن شعارهای مدنی و فرهنگی سر بدهند.

خانم‌ها و آقایانی که به هر دلیلی دعوت نشده بودید، سفره آن مهمانی با غذاهای مختصر و سردش بویی نداشت اما انگار بوی سوختگی دل و دماغ بعضی‌ها، خیال فروکش ندارد.
... و من شر حاسد اذا حسد
یکی از سه مهمان دعوت‌شده به مهمانی از حوزه سینما

ابراهیمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۶ ۲۲:۵۵
خانمی ! صاحبه خانم خوب بهت رسیده ها (221842)
بدون اسم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۷ ۰۰:۱۶
فقط دروغ! فقط تهمت! فقط افترا! تا کم میارین به این چیزا متوسل میشین دیگه،غیر اینه؟! اصلا کارتون همینه! حالم . . . ! (221883)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۷ ۱۳:۵۵
سلام.قلم بی نهایت شفافی داشتن.حقایق رو چه زیبا عنوان کردند.واقعا" متشکرم.به امید ایرانی آباد و آزاد (222125)
۱۳۹۳/۰۲/۰۷ ۰۲:۳۴
ستاد ضد اصلاحات که در زمان آقای خاتمی از سوی تمامیت خواهان تاسیس شده بود, گویا اکنون با درآمدهای هنگفت دوران آقای احمدی نزاد 9ماهیست که ستاد ضد اعتدال را هم تاسیس کرده و به سبک و سیاق معجزه ی هزاره ی سوم به بی اخلاقی های گسترده و شرم آور روی آورده تا ناامیدی از دولت آقای روحانی را در جامعه پمپاز کند!؟ تمامیت خواهان باید بدانند که دیگر نه این تاکتیک ها و جنگ های روانی جواب می دهد, نه آمدن معجزه ی هزاره به میدان جواب می دهد, نه حتا آمدن نسخه ی اصلاح شده ی معجزه هزاره جواب می دهد...!؟ (221928)
اهوازی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۷ ۰۸:۰۷
5مهمان کهنسال
5سن کودکان رقاص
5 نوع سالاد ساده
5خیر ویلچری
5
5سکه به همه، این صحیحه (221948)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۷ ۱۴:۳۵
برو عزیزم دل شما و امثال شما و رسایی ها و حسینیان ها و تمام شکست خوردگان ار انتخابات که مردم به انها نه گفتند از این جور کارها خنک نمیشه
فکر کنم باید فکر اب یخی باشید تا به مقدار کم و مقطعی خنک شوید (222135)
ملکوتی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۷ ۱۷:۲۰
سکه به همه رو محمود میداد. اونم وقتی که با . .. . میرفت نیویورک. ضمنا دیگه سکه ای تو این مملکت نمونده که روحانی بتونه به کسی بده. فعلا هم همه تلاششو می کنه تا بتونه یه ذره پول نفت ما رو از کشورای دیگه بگیره تا مردم در تهیه یه لقمه نون در نمونن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (222195)
۱۳۹۳/۰۲/۰۷ ۰۸:۴۰
تیتر یکی از روزنامه های امروز از قول آقای جهانگیری: "بابک زنجانی 30 هزار میلیارد تومان پول گرفته و ردی به جا نگذاشته "

آقا یا خانم ابراهیمی عزیز!
به این میگن رسیدگی اونم در دولت ساده زیستان و پاکدستان...!!! (221960)
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۷ ۱۱:۴۵
تکذیبش کرد جانم! (222043)
بدون اسم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۷ ۱۲:۰۳
"مقدار" بدهی تکذیب شده جانم! که به احتمال قوی،رقم بدهی خیلی بیشترازاین حرفا بوده!! (222057)
فرزند روح الله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۷ ۱۷:۴۱
خوب اگه ردی جا نذاشته تو از کجا ردش رو پیدا کردی! (222203)
شاهین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۷ ۰۸:۴۳
ارزش نداری بهت جواب داد...
متاسفم واست (221964)
شاهین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۷ ۰۸:۴۸
از طرفی خوشحالم که همسر رییس جمهور این مهمانی رو برگزار کرده؛ چون واقعا همین مسایل باعث بهتر شدن چهره ایران در جامعه جهانی میشه
متاسفانه از طرفی آدم شرمسار میشه وقتی برخی اشخاص این برخورد های ناشایست رو میکنن (221966)
شهروند امیدوار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۷ ۱۲:۰۱
خداوند این جماعت را از سر این ملت کوتاه وکوتاهتر نمایید.زنده باد اعتدال (222054)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۷ ۱۳:۵۷
. . . کسی زن تورا به اسم کوچک صدا کند ناراحت نمی شوی چرا حرمت یک زن مسلمان که همسر منتخب 19 میلیون انسان است را نگه نمی داری حتما خودت را مسلمان و پیرو ولایت هم می دانی اف برتو (222126)
ساميار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۶ ۲۲:۵۷
آن زمان که محمود با فاميلاشون دسته جمعی ميرفتم کشورشيطان بزرگ چراکسی صداش درنمی اومد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟سسسسسلام بر روحانی (221846)
امین
United States
۱۳۹۳/۰۲/۰۶ ۲۳:۳۳
اون زمان فرمایش احمدی نژاد رو نوش می کردن (221866)
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۶ ۲۳:۰۶
ما هرچه داریم و می کشیم از هاشمی است اگر این چیزا نباشه که اسمش ریاست نیس که خدمته...تازه خزانه هم که خالیه (221851)
خسته. قول
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۶ ۲۳:۱۹
سلام تحليل من اينه مخالفان روحاني. خيلي موضوع بي موردي را علم کردندچون مشخص چنين موضوعي در عرض ده روز واقعيتش اشکار ميشه. و مخالفان. رسوا مي شوند پس ميشه در کنار اين گمان يک فرضيه ديگر بررسي شود کلا اين موضوع مطرح شده تا درصدي از مردم قبل از اغاز فاز دوم هدفمندي ذهنشان معطوف اين موضوعات بشه. (221860)
میلاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۷ ۰۰:۰۸
یعنی واقعا الان مشکل این مملکت فقط همین مهمونی است؟
اینها کی میخوان از این خواب غفلت بیدار شوند؟
بابا یک چاره ای واسه این تورم بیندیشید که داره مردم را از پا در میاره (221879)
سمبوسه در کاخ !!!
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۷ ۰۰:۱۲
اولا که سمبوسه آنهم در کاخ نوبر است !
دوما اگر این جشن اشرافی نبود چرا باید در کاخ برگزار شود ؟
ثالثا خانم دیگری بر خلاف شما ادعا کرده !
رابعا فرض کنید آن ها زیر 10 سال بودند آیا واقعا حضرت زهرا با این جشن آنهم در کاخ و این شرایط راضی بود ؟
خامسا : شما که مستند صدا وسیما از زندان را دورغ می خواندید چگونه است نوشتار این خانم را که هیچ سندی ندارد تایید می کنید ؟
لطفا از دروغ دست بردارید مردم عقل دارن . (221881)
آقا يا خانم سمبوسه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۷ ۰۷:۵۸
مستندات شما چيست؟ حرفها و سخنان پر از كينه و عداوت رسايي!!! حسينيان!!!
اگر اينها صداقت داشتند و در زماني كه همسران ياران دلبندشان به آمريكا رفتند كه صد ها برابر خرج يك مراسم فقط و فقط پول خواب! در هتل گران قيمتشان بود چرا رگ گردن كلفت نكردند.؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (221946)
بن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۷ ۱۳:۲۹
چون این دو نفر که نام بردی چیزی ندارند فقط یک زبان برای تهمت زدن دارندو بس . . . (222110)
نی نی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۷ ۰۸:۳۰
دوست عزیز در جواب اولا اینقدر تو 8 سال بریز بپاش داشتیم که حالا باورت نمیشه نریزن
در جواب دوماخب حتما به نظر شما باید در مسجد برگذار می شد ؟
در جواب سوما خانوم دیگری اسم داره لطفا مستند بگو
در جواب چهارما چرا حضرت زهرا با چنین جشنی مخالفا ؟ مگه شما معیار پذیرش از طرف ایشون هستی؟
در جواب پنجما چون تا حالا بارها وارونه نشون دادن واقعیت توسط صدا و سیما رو دیدیم و البته ساخت وتدوین اون فیلم به اندازه کافی ناشیانه و مبتدی بود تا همه متوجه شوند در ضمن ایشون این خانوم نیستند خانوم طائرپور هستند (221952)
سمبوسه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۷ ۱۴:۳۹
1-چرا ریخت و پاش ها را به 8 سال پیش استناد می دی ؟ چرا به 16 سال هاشمی و خاتمی استناد نمی دی ؟
2- خانم صالحی
3-آیا به نظر شما حضرت زهرایی که 3 روز بدون افطاری غذایشان را به فقیر دادند با این جشن و این شرایط بد اقتصادی موافق هستند ؟
4-حالا تو ثابت کن که مستندهای تلویزیون وارونه بوده ، لابد فقط مطالب شما راسته ، شما همیشه آدم راستگوی داستان ها هستید بقیه همه دورغ گو ستند .این خان هر کی می خواد باشه . (222138)
پری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۷ ۱۰:۰۷
انسان عاقل به مکان ریاست جمهوری ، کاخ می گویند (222004)
شاه بیتش اینجا بود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۷ ۱۰:۴۱
"آقایانی که با نگرانی از بروز اختلاف میان دو، سه یا چهارهمسرشان برای حضور در مراسم رسمی، چاره‌ای جز حذف همگی‌شان از همراهی ندارند و خشمگینند از حضور و میزبانی محترمانه و آبرومندانه همسر رئیس‌جمهور کشور در یک مهمانی صد نفره" (222017)
از طرف یک شهروند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۷ ۰۰:۲۲
این هنرمندان ابن الوقت هم هر جا اش باشد انجا فراشند بیت المال را میخورند و اروغ میزنند وبعد در فیلمهایشان ادای فقرا و مردم بدبخت را در میاورند از انان هیچوقت بعید نبوده که با دعوتی مست شده و . . . (221886)
۱۳۹۳/۰۲/۰۷ ۰۸:۴۶
بیت المال را بابک زنجانی ها و سایر دوستان محمود پاکدست و ساده زیست و وزرای زحمتکش! ایشان خورد و یه لیوان آب هم روش!
شما اصلا میدونی 30 هزار میلیارد تومان چند تا صفر داره؟ اگه نمیدونی از محمودی جونت سوال کن! (221965)
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۷ ۰۹:۲۴
گل گفتی.خیلیهاشون نون به نرخ روز خور هستند.مثل فوتبالیستها میلیاردی از بیت المال میگیرند وبعد هم خودشون رو بالاتر از مردمی که از جیب اونها زندگیشون میگذره میدونند. (221984)
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۷ ۰۹:۲۶
به روباه گفتند شاهدت کیه گفت دمم!جهانگیری وبیانیه نهاد ریاست جمهوری که گفته بود دختر نوجوان رقصیده وغذا رو هم پیتزا وسمبوسه !این ناهماهنگیها ادمو به شک میندازه............. (221986)
بدون اسم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۷ ۱۲:۱۹
آخی!!! هنوز درگیری، نه؟!
قربون امام علی(ع) برم،چی کشیده از دست این خوارج!!! (222072)
سمبوسه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۷ ۱۴:۴۴
البته ما هم شما را خوارج می دونیم ، خیلی به خودتون مطمئن نباشید . (222147)
۱۳۹۳/۰۲/۰۷ ۱۶:۳۲
خوارج دیروز و طالبان امروز با 3 مشخصه قابل شناسایی هستند; جهل, جمود و خشونت که گاه این خشونت به جنایت می انجامد...! امیدوارم آقا و یا خانم ابراهیمی و شما از طالبان نباشید و اگر هم هستید از این مسیر خطا بازگردید...! (222181)
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۷ ۰۰:۳۰
آقا اصن میتونه جشن میگیره. 4 تا بچه هم تو مجلس زنونه رقصیدن. به کسی چه مربوطه؟ رقص خیلی هم برای سلامتی و روح و روان خوبه. (221893)
یه پیشنهاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۷ ۰۸:۳۱
به نظر من خود دولت بدون سانسور کلیپ این جشن رو توی سایتش قرار بده تا خود مردم ببینند وقضاوت کنند

در این صورت همه بهانه ها و باج گرفتنهای پایداری ها ازدولت به خاطر این جشن از دست این گروه گرفته می شه! (221953)
يكي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۷ ۱۵:۱۱
پيشنهاد جان، آخه بابا مجلس زنونه بوده، زنونه، چرا بايد همه ببينند؟؟؟؟؟؟
بابا زن اين آقايون ايرادگير مهموني نمي‌گيرند؟ مولودي نمي‌گيرند؟ بابا توي مولودي‌هاي هم تنبك مي‌زنند و مي‌رقصند، واي واي واي آدم حرصش مي‌گيره، به مهموني زن‌ها هم گير مي‌دند. ديگه همين تفريحي‌هم كه زن‌ها مي‌تونند دور هم جمع بشند و شاد باشند رو هم ازشون بگيريد ، اي خدا ما را از دست اينا راحت كن. (222156)
۱۳۹۳/۰۲/۰۷ ۱۷:۴۱
فقط به زنان مجلسی وتعدادی خانم از حوزه نشون بدید،دیگه بحثیه!!البته قبلا گفته بودن تمام شئونات اسلامی در این مجلس رعایت شده ،در این صورت هم انتشارش مشکلی نداره که !!داره!!!؟ (222202)
مشهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۷ ۰۰:۴۷
چرا عده ای دست از تهمت زدن و فیلم برداری و جاسوسی بر نمی دارند ! . . ، (221904)
قضاوت بعد از آگاهی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۷ ۰۸:۳۳
مگر شما فیلم این مراسم رو دیدی که داری قضاوت می کنی که چه کسی راست می گوید و چه کسی دروغ می گوید؟؟؟؟؟؟ (221954)
حميدرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۷ ۰۱:۲۰
بابا حالا مشكل مملكت شد يه مهموني،!!!! مثل اينكه ازبس خودتون هم گفتيد ايران يك قدرت منطقه اي شده باورتون شده،!!! امروز تو شهر همه مبهوت بودن بنزين شد ١٠٠٠ تومان مبلغ پمپ بنزينا از ريال شده تومان يارو ميخواست ٥ هزارتومن بنزين بزنه سر ٤٢هزار پمپ قطع كرد داشت با كارمند پمپ بزين دعواش ميشد آخر هم پول همراهش نبود كارت شناسائي گذاشت رفت كه بعدأ پول بياره
به خدا خجالت داره ،!!! جمع كنيد اين داستانو،!!! بجايه شمردن ميوه هاي ميهماني (بانوي اول ) بريد ٣٠هزار ميلياردو از بابك جوووووون پس بگيريد،!!! (221913)
سما
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۷ ۰۱:۴۲
آفرین به تو
خوب راهشو یاد گرفتی
لابد دو روز دیگه هم به رسم تقدیر میری تو دم و دسگاه دولت و لذتشو میبری
بقیه مردم که مهم نیستن
منتقدین که مهم نیستن (221919)
علی
Germany
۱۳۹۳/۰۲/۰۷ ۰۵:۴۹
برای همسالان من که اخبار اتفاقات تشریفاتی دوران رژیم شاه را بی‌واسطه و به خوبی به یاد می‌آورند، خبر میزبانی بانوی اول کشور در مراسم هنری، فرهنگی، خیریه‌ای، بین‌المللی و زنانه، مطلبی عادی و آشناست و حتی اگر این رسم را همسر شاه وقت ایران از فرهنگ غرب گرفته بوده، به نظر می‌آید که توجیه کافی روانی و اجتماعی داشته و می‌توانسته برای زنان جامعه خوشایند باشد. اینگونه حضورها مانند بسیاری از آداب تشریفاتی دیگر، از جمله عبور از روی فرش قرمز، شنیدن سرودهای ملی دو کشور دیدارکننده و قرار دادن حلقه گل روی مزار (221934)
علی
Germany
۱۳۹۳/۰۲/۰۷ ۰۵:۵۰
حتی ایشون هم اقرار به از سر گرفتن مناسبات زمان شاه دازند
من دیگه حرفی ندارم. (221935)
رضا
۱۳۹۳/۰۲/۰۷ ۰۷:۴۶
باید روشن بشه بعضی ها درس طلبگی را کجا خوانده اند؟
آیا معلم بدی داشتند؟ یا درس را خوب نفهمیدند؟
یا اصلا طلبه و روحانی نیستند و فقط لباس پوشیدند.
بر روحانیت معظم و شریف است تا نسبت شان را با اینها مشخص کنند. (221941)
salam
۱۳۹۳/۰۲/۰۷ ۰۷:۴۸
پس فیلمش که بیرون امده دروغ است؟؟؟؟جواب دهید (221942)
بدون اسم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۷ ۱۲:۳۳
کدوم فیلم؟؟ چه فیلمی؟؟ منظورتون همون فیلمیه که آقای حسینیان از مجلس زنونه گرفته؟؟ برفرض که چنین فیلمی وجود خارجی داشته باشه! کجای شرع مقدس اسلام و یا حتی قانون،تجسس در زندگی دیگران مجاز و مباح اعلام شده؟؟ والله تو قرآن هم بشدت اینکار نهی شده! برفرض صحت این موضوع،آقای حسینیان باید به چند دلیل مجازات بشه!!! تجسس آنهم از نوع مخفیانه،زیرپا گذاشتن احکام اسلامی بجهت بردن آبروی زن مسلمان و دیدن فیلمی کاملا زنانه!!!!! (222082)
دلسوز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۷ ۰۸:۰۲
دردروازه ميشه بست دهن دروازه رو نه.....احسن به اين رييس جمهور و همسر مترقي شان..... (221947)
ایران آباد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۷ ۰۸:۲۹
خوشم میاد که این تیروطایفه هنوز از شیوه بگم بگم دارن تبعییت میکنند و یادشونم نیست که مردم نه بزرگی بهشون گفتن.اصن یه وضیه. (221951)
ایران
۱۳۹۳/۰۲/۰۷ ۰۹:۰۲
از حجاب این خانم پیداست که واقعا تو اون مجلس چه خبر بوده......... آن چیز که عیان است چه حاجت به بیان است (221973)
يكي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۷ ۱۵:۱۶
شما مادرت يا خواهرت يا همسرت ميرن يك مهموني زنونه مي‌ري بررسي مي‌كني زنان اون مجلس چي پوشيدند و بيرون از مجلس چي مي‌پوشند؟ كه حالا از نوع پوشش اين خانونم نوع پوشش رو دز مجلس مهماني همسر رئيس‌جمهور مي‌توني تشخيص بدي. آخ از كسايي كه عقلشون به كف پاشونه، و قدرت تفكر ندارند. (222159)
ساسان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۷ ۰۹:۱۹
درود بر شما که چنین ساده و صادقانه سخن دلتان را بیان نومدید و حقا که:
سخنی کز دل برآید بر دل نشیند.... (221981)
بهار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۷ ۰۹:۲۰
برادران و خواهران عزيز همه سر كاريم .سرگرممان ميكنند و حكومت ميكنند .دعواي زرگريست.جدي نگيريد (221982)
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۷ ۰۹:۲۲
چه گفت آن سخنگوی با فر و هوش
که: خسرو شدی بندگی را بکوش
به یزدان هرآنکس که شد ناسپاس
به دلش اندرآید زهرسو هراس

جناب آقای روحانی و اهل بیت ایشان باید عنایت داشته باشند که شکرانه تکیه زدن بر منصب ریاست جمهوری اسلامی ایران که ثمره پیوند مردم با اسلام ناب محمدی (ص) و خون شهدا است احترام به احکام نورانی اسلام و پرهیز از اشرافی گری می باشد. (221983)
صادقی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۷ ۰۹:۴۵
وقتی دست عده ای از بیت المال در حال کوتاه شده است ،باید با انواع کارها ،جارو جنجال بپا نمایند اصلاکار دزد همین است ، صحبت بگیرید و بگیرد دزد است . اگر مردم بهوش باشند که هستند در انتخابات مجلس در خرداد ماه اینده کار با تندرو های آنان و سردسته باشخصیت ( اقای دکتر ، جبهه پایداری )که خود راه پشت آنها پنهان نموده ، مشخص خواهند کرد . (221997)
ا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۷ ۱۰:۱۵
عده ای اندک با تریبون و صدای بلند ؟ (222005)
چ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۷ ۱۶:۳۷
بازم توهم بیشماری زدی!! (222183)
مخمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۷ ۱۱:۰۹
من می خواهم این تقدیر وتشکر را از خانم فرشته طائرپور از گزارش یک جشن داشته باشم.خدایا یاری رسان وپشتیبان ابن قلم شیوا مودب وصادق باش.الحق که ملت ایران از داشتن چنین شیر زنانی باید به خود ببالند.حق نگهدارتان باد. (222027)
الف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۷ ۱۱:۱۵
تمام اين موضوعات ذره اي از مشكلات اقتصادي مردم را حل نمي كند فقط جهت فرافكني و تحريف ذهن مردم هر روز فيلمي را كارگرداني مي كنند (222030)
عبداله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۷ ۱۱:۵۱
خوب همین مراسم به قول شما ساده را در منزل خود آقای روحانی که کم از کاخ ندارد می گرفتند وهر کار هم که می خواستند می کردند تا بهانه به دست بی سوادان ندهند. (222047)
داود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۷ ۱۱:۵۵
عده ای در طول هشت ساله گذشته عادت کرده بودند بیت المال خوری را در لابلای هیاهوی کاذب که با ترفندهای مختلف و نیز یاری گرفتن از بعضی اصحاب رسانه های مختلف پوشش داده تا کسی متوجه بخور و ببرهایشان نشود
گواه این ادعای بنده هم وجود انواع بابک زنجانیها و ( م ر ) هاست
وقتی پرونده سه هزار میلیارد در بوق و کرنا دمیده شد و جنجال رسانه ای بوجود آوردند این صرفا میتوانست پو ششی باشد برای پنهان ماندن امثال بابک زنجانی
آیا این میهمانی پر هزینه بوده یا آن چپاولها ؟؟؟؟؟؟؟ (222048)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۷ ۱۳:۱۶
برخی در کشور از جمله امثال حسینیان . . . دست ار سر مردم بر دارید در 8 سال گذشته کجا خواب بودید (222103)
فرامرز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۷ ۱۳:۲۳
درود بر خانم طائرپر باشهامت. آقای حسینیان یادبگیر!
چه مردی بُوَد کز زنی کم بُوَد! (222107)
رها
Germany
۱۳۹۳/۰۲/۰۷ ۱۳:۳۸
اینقد کوچیکن که بزرگیها چشمشونو میزنه (222114)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۷ ۱۴:۳۹
حالا خوبه که مردم این اقایون رو که 8سال تمام فقط دنبال منافع خودشون بودن
و الانم چون دولت با کفایت تدبیر و امید دستشون رو از بیت المال مسلمین قطع کرده دارن به هر طریقی بهش اونم به طور ناجوانمردانه حمله میکنند رو شناختند
جناب اقایان رسایی و حسینیان و .......در انتخابات مجلس جواب مردم رو خواهید شنید (222136)
۱۳۹۳/۰۲/۰۷ ۱۶:۳۹
بسی خندیدیم دولت با کفایت!!خدا رحم کنه که بیت المال به دست چه کسانی افتاده!! (222185)
برسام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۷ ۱۴:۴۳
تمام شایعات مربوط به جشن پر خرج و مستهجن ، مربوط به جبهه پایداریه... هنوز نتونستن قبول کنن باختن!دارن شایعه راه میندازن! یا چون دعوت نکردنشون اینجوری میکنن!
وگرنه اگه مجلس بد بود چرا مهمانها اعتراض نکردن؟ اگه اونجوری که میگن بود یعنی افراد دعوت شده(همسر وزرا و بزرگان) همه بی دینن و خیلی راحت از بیت مال میخورن! مگه میشه؟اگه خبرنگارهارو راه ندادن چون مجلس زنانه بوده! والا ما تو عروسی های خودمون هم سمت خانوما آقایون راه نمیدیم و نمیزاریم کسی عکس یا فیلم بگیره! (222145)
جانباز 50 درصد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۷ ۱۵:۱۵
فردی روی شاخه درخت نشسته بود و داشت با اره از بیخ همان شاخه را می برید یکی که داشت از زیر آن عبور میکرد گفت آهی مرد چکار میکنی گفت دارم درخت دشمنم را قطعه قطعه میکنم فرد عابر گفت عقلت کجا رفته تو با این کارت اولین فردی که نابود میکنی خودت هستی تا دیگران. اینها فکر میکنند دارند افشا گری میکنند در صورتی که آب به آسیاب دشمن میریزند. (222158)
۱۳۹۳/۰۲/۰۷ ۱۷:۵۶
اقای حسینیان راستی؟بعداز مجلس میری فیلمبرداری؟ (222207)