به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۰۵
 
۳۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۲۰ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : ۵۰۹۰۳
ديكتاتور جديد بغداد: در امور سیاسی دخالت نكن!

مالکی به آیت الله سیستانی هشدار داد!

گروه بین الملل: روزنامه الاخبار لبنان در سایت اینترنتی خود اعلام کرد که آیت الله سیستانی به تازگی نامه‌ای را برای رهبر معظم انقلاب اسلامی نوشته است.
مالکی به آیت الله سیستانی هشدار داد!
 روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، الاخبار خاطرنشان کرد که این نامه "محرمانه"، چند ساعت پس از نشست بی‌نتیجه سران حزب الدعوه، که با اختلاف نظرهایی در زمینه نامزدی نوری مالکی برای سومین دوره نخست وزیری همراه بود؛ ارسال شده است. الاخبار خاطرنشان کرد که جزئیات این نامه اعلام نشده است.

این روزنامه لبنانی نوشت: با ادامه پیش بینی ها در خصوص مالکی، ابراهیم جعفری و دیگر نامزدها برای نخست وزیر، آیت الله سیستانی با انتقاد از نوری مالکی موضع خود را درباره او اعلام کرد و گفت که چنگ زدن به منصب اشتباه بزرگی است. وی پس از آن مستقیما نامه‌ای را برای رهبر انقلاب اسلامی فرستاد.

الاخبار همچنین به نقل از منابعی در حوزه علمیه نجف، خاطرنشان کرد که آیت الله سیستانی پس از تماسهای تلفنی سران ائتلاف ملی با او، تصمیم گرفت این نامه را بنویسد.این منابع پیش بینی کردند که مالکی از سوی رهبری ایران حمایت شود، امری که به گمانه زنی‌های مطرح شده مبنی بر خروج "هادی العامری" (با 40 کرسی پارلمانی) از دولت قانون، پایان داد. الاخبار خاطرنشان کرد که پیش از این نیز در گزارشی در سایت مجله آمریکایی "مونیتور" اعلام شده بود، مالکی در نامه‌ای به آیت الله سیستانی به او در خصوص دخالت در امور سیاسی هشدار داده است!

بسياري از فعالان سياسي و مذهبي، خودكامگي ‌هاي چند ساله اخير مالكي را عامل اصلي بحران كنوني عراق مي دانند و صراحتا از او به عنوان ديكتاتوري جديد ياد مي كنند كه به خاطر حفظ قدرت، عراق را تا آستانه فروپاشي و تجزيه پيش برده است.