به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۴۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۱۵ ساعت ۱۲:۲۰
کد مطلب : ۵۳۷۰۲
اخباری از کشته شدن ابوبکر البغدادی در حمله جنگنده‌های آمریکایی

آمريكا، خبر مرگ «خليفه» را بررسي مي‌كند

گروه بين الملل: سایت "دیلی بیست" آمریکا گزارش داد که حملات جنگنده‌های آمریکایی به پایگاه‌ مشخصی در تل‌عفر در شمال عراق به هلاکت سه تن از رهبران برجسته داعش از جمله ابوبکر البغدادی انجامیده است.
درپي سربريدن دومين خبرنگار آمريكايي؛ اوباما: رهبران داعش را نابود خواهیم کرد
درپي سربريدن دومين خبرنگار آمريكايي؛ اوباما: رهبران داعش را نابود خواهیم کرد
اين سایت به نقل از یکی از افسران سابق ارتش لیبی گزارش داد: پس از آنکه ابوبکر البغدادی، رهبر داعش در حمله هوایی جنگنده‌های عراقی یا آمریکایی در تل عفر واقع در شمال عراق به شدت زخمی شد به سوریه انتقال داده شده اما در سوریه جان داد. در همین حال روزنامه دیلی میل انگلیس گزارش داد که جان کری، وزیر خارجه آمریکا به باراک اوباما، ‌رئیس جمهوری این کشور خبر کشته شدن سه تن از رهبران داعش را در هنگام نشست سران ناتو در ولز اعلام کرد.

در همین حال مسئولان امنیتی غرب خاطرنشان کردند که چند روز پس از انتشار فایل ویدئویی سربریدن استیون ستلوف، خبرنگار آمریکایی توسط داعش، جنگنده‌های آمریکایی مقرهای داعش را در مرکز موصل هدف قرار داده که این حملات به کشته شدن سه تن از سرکرده‌های داعش از جمله ابوهاجر السوری، دست راست ابوبکر البغدادی انجامید.

روزنامه دیلی میل نیز در گزارشی در مورد نشست سران ناتو در ولز اعلام کرد که خبر کشته شدن سه تن از سرکرده‌های داعش را جان کری با آرامش از طریق یادداشتی به اوباما در حالی که نشست دو جانبه‌ای با دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس برگزارکرده بود مطرح کرد و پس از آن سالن کنفرانس از خبرنگاران و رسانه‌ها خالی شد. "بن رودز" معاون مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرده که کاخ سفید در حال انجام تحقیقات در مورد کشته های این حمله است. آنچه در این میان مسلم است در این حمله سه عضو ارشد داعش کشته شده اند که بدون شک یکی از آنها "ابوهاجر الصوفی" یکی از فرماندهان ارشد این گروه تروریستی است.

اوباما: رهبران داعش را نابود خواهیم کرد

باراک اوباما روز جمعه گفته بود که ایالات متحده، شبه نظامیان گروه دولت اسلامی موسوم به داعش را در عراق مورد پی گرد قرار خواهد داد و رهبرانشان را نابود خواهد کرد. او افزود که هدف از این اقدام نابودی تشکیلات داعش است همانگونه که رهبران گروه های تندروی القاعده و جنبش جوانان سومالی را کشت.این یکی از تندترین سخنان اوباما پس از آن به شمار می آید که آمریکا حملات هوایی خود را علیه مواضع داعش در شمال عراق در ماه گذشته آغاز کرد. اوباما که پس از نشست سران کشورهای عضو پیمان ناتو در ولز سخن می گفت، اظهار داشت: «به اهدافمان جامه عمل خواهیم پوشاند.»

او تاکید کرد: «در نهایت گروه دولت اسلامی را تضعیف می کنیم و شکست می دهیم همانگونه که با القاعده کردیم.» رئیس جمهور آمریکا در توضیح این سخنان خود گفت: «ابتدا باید آن ها را به شکل برنامه ریزی شده تضعیف کرد، حوزه مانورشان را تنگ کرد و مساحتی از زمین را که تصرف کرده اند، کوچک کرد، سپس رهبرانشان را کشت و به مرور زمان دیگر نمی توانند همچون گذشته، دست به حملات تروریستی بزنند.» او افزود که ایالات متحده در هفته جاری، احمد جودان بنیانگذار و رهبر گروه تندروی جنبش جوانان سومالی را در حمله ای هوایی، کشت.