به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۴:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۲۴ ساعت ۱۱:۴۶
کد مطلب : ۳۷۹۶۲

هواي تهران فردا بارانی می‌شود

گروه جامعه: امین حسین نقشینه،کارشناس سازمان هواشناسی در خصوص آخرین وضعیت هوای کشور با اشاره به ورود سامانه جدید بارشی از امروز اظهارداشت: امروز برای نوار غربی کشور، افزایش ابر پیش‌بینی شده است همچنین در اواخر وقت بارش باران برای شمال غرب و غرب خواهیم داشت که این بارش‌ها به صورت پراکنده همراه با وزش باد و در برخی نقاط رعد و برق رخ خواهد داد.
هواي تهران فردا بارانی می‌شود
وی با بیان اینکه فردا در غرب کشور بارش‌‌ها تشدید می‌شود و روی استان‌های کردستان، کرمانشاه و لرستان محسوس خواهد بود همچنین باید گفت گستره بارش‌ها به جنوب غرب و دامنه‌های مرکزی و زاگرس و سپس البرز خواهد رسید، ادامه داد: سامانه بارشی سه‌شنبه بر نیمه شمالی کشور تأثیر خواهد گذاشت و بارش‌ها در غرب، شمال شرق، مرکز و شرق کشور رخ می‌دهد. این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان این‌که به تدریج سامانه بارشی از مرز شرقی کشور خارج می‌شود و مجدد در چهارشنبه از شمال غرب و غرب انتظار ورود سامانه جدید را داریم، افزود: امروز وزش باد شدید بر روی خلیج فارس رخ داده و باعث مواج شدن آن می‌شود.

نقشینه در خصوص هوای تهران عنوان کرد: امروز آسمان تهران صاف و قسمتی ابری و گاهی با وزش باد خواهد بود و برای فردا افزایش ابر و در اواخر وقت ابری و احتمال بارش باران به صورت پراکنده را می‌دهیم البته سه‌شنبه نیز تهران ابری تا نیمه ابری است و در این روز نیز بارش پراکنده باران را همراه با وزش باد خواهیم داشت. وی اظهار داشت: پیشنیه دمای امروز و فردا به ترتیب ۲۷ و ۲۶ درجه سانتی‌گراد است و همچنین کمینه دما تهران فردا ۱۵ و سه‌شنبه ۱۶ درجه سانتی‌گراد خواهد بود. این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان این‌که گرم‌ترین نقطه امروز کشور، بندرعباس با ۳۵ درجه سانتی‌گراد است، گفت: شهر راسک در سیستان و بلوچستان دیروز ۳۹ درجه و درحال حاضر ۳۰ درجه سانتی گراد است و کمینه دما فردا صبح ۲۵ درجه پیش‌بینی شده است؛ درواقع تغییرات دما شهر راسک با نوسان ۲۵ تا ۳۰ درجه رو به رو است.

نقشینه افزود: سردترین نقطه کشور امروز اردبیل با یک درجه زیر صفر است که فردا به ۳ درجه بالای صفر خواهد رسید. وی در خصوص آلودگی هوای تهران گفت: از میزان وزش باد تهران کاسته شده است؛ درحقیقت دو روز گذشته که وزش باد روی ۸ و ۶ نات بوده است امروز به یک و صفر خواهد رسید که این امر پایداری را به وجود می‌آورد و باعث افزایش آلاینده‌های جوی طی امروز و فردا می‌شود.
مرجع : تسنيم