به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۰۰
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۲۷ ساعت ۱۶:۴۰
کد مطلب : ۵۵۱۷۹
اطلاق واژه سیاه‌نمایی به «قصه‌ها» بی‌انصافی است

میرکریمی: «قصه ها» سیاه نمایی نیست

گروه فرهنگی:رضا میرکریمی گفت: به عنوان کسی که در فستیوال تورنتو از نزدیک شاهد واکنش تماشاگران خارجی با فیلم «قصه‌ها» بودم، باید بگویم اطلاق سیاه‌نمایی به این فیلم بی انصافی است.
میرکریمی: «قصه ها» سیاه نمایی نیست
رضا میرکریمی همچنین گفت: اگر بخواهیم این طور سخت‌گیرانه نگاه کنیم فیلم خوش ساخت 99 خانه ساخته رامین بحرانی که در آمریکا ساخته شده را هم باید فیلمی سیاه نما در نقد نظام سرمایه‌سالار حاکم آن کشور دانست که به داستان آوارگی مردم بی پناهی می پردازد که توان بازپرداخت وام‌های بانکی خود را ندارند و از کاشانه خود رانده می‌شوند؛ البته فیلم بحرانی را دوست داشتم و انتقاد اجتماعی و سیاسی آن را مترادف با سیاه نمایی نمی دانم. وی ادامه داد: فیلم از طرف برخی نگاه‌های افراطی به محافظه‌کاری متهم شده و با مردم که صحبت می‌کردم، ایده امیدوارانه گفت‌وگوی انتهای فیلم را دوست داشتند.

این کارگردان درباره بازتاب نمایش فیلم «امروز» در تورنتو هم گفت: واکنش‌ها خیلی خوب بود و مذاکراتی هم دو پخش‌کننده آمریکایی و یک پخش فرانسوی درباره اکران فیلم داشتند و فستیوال‌های دیگری هم از فیلم دعوت کردند که به محض قطعی شدن، اطلاع رسانی خواهد شد. رضا میرکریمی که جایزه بهترین فیلم اول را برای تهیه کنندگی «خسته نباشید» از جشن خانه سینما گرفته است، گفت: من بابت جایزه ای که گرفتم خوشحالم و متاسفم که حضور نداشتم تا خودم این جایزه را دریافت کنم. به هر حال تلاش می‌کنم این مسیر را در حد توانم برای حمایت از فیلم سازان جوان، برای ساخت فیلم اول ادامه بدهم.
مرجع : ایسنا