به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۲:۰۹
 
۵۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۲۷ ساعت ۱۷:۵۲
کد مطلب : ۸۴۷۹۹

راز طول عمر مرد 256 ساله چينی چه بود؟

گروه جامعه: یک پایگاه خبری چینی راز عمر بلند مرد 256 ساله‌ای را در این کشور منتشر کرد و مدعی شد: مصرف غذاها و نوشیدنیهای گیاهی و حفظ آرامش، باعث شده بود مردی در چین 256 سال عمر کند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شام تایمز، این پایگاه خبری چینی نوشت: این شخص که نامش "چو لیانگ" بود در سال 1677 میلادی متولد و در سال 1933 میلادی از دنیا رفت. لیانگ بیشتر زندگی خود را در کوهها صرف جمع آوری گیاهان خوراکی و دارویی کرد. موضوعی که باورش دشوار است آن است که او در سن 71 سالگی به ارتش چین ملحق شد و به عنوان مربی فنون رزمی و دفاع از خود و مشاور نظامی خدمت کرد. او زمانی که صد ساله شد دستاوردهایش در زمینه طب چینی بروز کرد و از دولت جایزه ویژه گرفت.

لیانگ در سن 200 سالگی به عنوان استاد سخنران به دانشگاه می رفت و در آن سنین بود که تعداد زیادی قرار ملاقات از خارج با وی گذاشته شد. لیانگ در طول عمرش با 23 زن ازدواج کرد و تعداد بسیار زیادی فرزند و 180 نوه داشت. طول عمر لیانگ سه علت دارد: یکی آن که او برای مدت زمان طولانی غذای گیاهی مصرف می کرد و دیگر آن که او همواره آرام بود. سوم علت نیز این بود که که نوعی چایی (دمنوش) گیاهی به نام "دیوخار" می نوشید.