به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۰۶ ساعت ۱۶:۵۵
کد مطلب : ۵۲۷۴۹

ارتباطات رسانه‌ای خطرناک‌تر از بمب اتم!

گروه سياسي: رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران موثرترین سلاح بین المللی تبلیغات را سلاح ارتباطات رسانه ای عنوان و تصریح کرد: این سلاح به مراتب از بمب اتم هم خطرناک تر است چرا که قدرت اثرگذاری بسیار بالایی به واسطه چینش بسیار دقیق کلمات دارد!
به گزارش ایسنا، سید محمدعلی آل هاشم صبح امروز (پنجشنبه) در جمع دانشجویان دانشگاه افسری امام علی(ع) با تبریک هفته دولت به دولتمردان و گرامی داشت شهیدان رجایی و باهنر خاطرنشان کرد: ماهواره، کتاب، رادیو و تلویزیون و سایت های اینترنتی از جمله ابزارهایی هستند که دشمنان در جنگ نرم برای رسیدن به اهدافشان از آنان استفاده می کنند.

وی در ادامه به اهداف، مولفه ها و بسترشناسی جنگ نرم پرداخت و دراین باره خاطرنشان کرد: هدف از جنگ نرم، بی اعتقاد کردن نسل نو و جوان جامعه به دین و اصول انقلابی و حذف تفکر فعالی است که غرب را به هراس انداخته و قلمرو قدرت آنان را تهدید می کند. تضعیف پایه های فرهنگی انقلاب، منحرف کردن جوانان مومن از پایبندی به باورهای دینی، دور کردن ذهن مردم از اسلام، ناامید کردن جامعه از مبارزه علیه نظام سلطه و جایگزین کردن فرهنگ بیگانه به جای فرهنگ خودی؛ از جمله اهداف دشمنان در جنگ نرم است که آل هاشم به آنان اشاره کرد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه با بیان این که باورهای سیاسی و دینی ما با ابزارهای فرهنگی دشمنان هدف گیری شده است، افزود: خاموش کردن روحیه جهادی، از بین بردن عقاید و پایه های فرهنگی مردم، تغییر باورهای سیاسی- دینی و عادت های حسنه ملت از جمله اهداف دیگر دشمنان در جنگ نرم است.
آل هاشم سپس به ویژگی های جنگ نرم اشاره و در این خصوص گفت: از ویژگی های جنگ نرم این است که بسیار غافلگیر کننده، سازماندهی شده، بی سر و صدا، غیر محسوس و اقدامی برنامه ریزی شده است که به کمک روش های بسیارهنرمندانه به اجرا گذاشته می شود و در این راه نیز از ابزارهای قانونگرایی مانند حقوق بشر و طرفداری از مردم بهره می گیرد.