به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۰۰
 
۱۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۰۳ ساعت ۱۳:۳۲
کد مطلب : ۵۸۸۶۰
منتظر دستگیری ومحاکمه عاملان این جنایت هستیم

مهرجویی: اسیدپاشی‌ به وجهه‌ايران ضربه زد

گروه فرهنگي: داریوش مهرجویی کارگردان برجسته سینما از حمله اسیدپاشان به زنان اصفهانی ابراز ناراحتی کرد و گفت: افراد و گروه‌هایی که امنیت عمومی را بر هم ریخته‌اند باید به سرعت توسط دستگاه قضایی دستگیر شوند.
به گزارش آفتاب، مهرجویی گفت: «با شنیدن خبر اسیدپاشی زنان عمیقا متاسف شدم. زنان جامعه ما امروز بیشترین فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها را تشکیل می‌دهند و زنانی فهمیده و تحصیل‌کرده هستند. با این حال عده‌ای به خود اجازه دادند که امنیت عمومی را بر هم ریخته وزندگی یک زن را به نابودی بکشانند. به نظر من نیروی انتظامی باید به طور جدی با این افراد برخورد کند.»

وی به خودسری گروه‌های تندرو پرداخته و تاکید کرد: «اگرچه هنوز ماهیت این ماجرا روشن نیست اما خودسری گروه‌های تندور که فرهنگ را نشانه گرفته‌اند، امری واضح و مشخص است. برخی هنوز فکر می‌کنند با ضرب و جرح و رفتارهای مخرب باید مردم را سر به راه کنند.این تندروی‌ها باعث بر هم ریختن امنیت عمومی شده است. تندروها به خودشان اجازه می‌دهند در همه امور دخالت کنند. وزارتخانه بزرگی به نام وزارت فرهنگ و ارشاد مسئول رسیدگی به امور هنری است اما ما شاهد هستیم که عده‌ای هر روز خود را متولی امور هنری می‌دانند.»

مهرجویی اسیدپاشی را ضربه‌ای به وجهه بین‌المللی ایران دانسته و تاکید کرد: «اصفهان شهر توریستی است. مسافران زیادی برای دیدن آثار تاریخی اصفهان به این شهر مسافرت می‌کنند. زمانی که ناامنی به وجود می‌آید و مسافران می‌ببیند که به صورت زنان محجبه و مظلوم ایرانی می‌پاشند، اصفهان از لیست مسافرت خود حذف می‌کنند. این اقدامات نه تنها زنان ایرانی را تحقیر کرده و مورد ستم قرار می دهد بلکه ایران را کشوری خشن و بی‌فرهنگ نزد اذهان جهانی نشان می‌دهد.»