به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۵۲
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۰۹ ساعت ۰۰:۳۷
کد مطلب : ۴۹۸۶۰
حالت فوق‌العاده در الجزایر، تونس و مغرب

11 هواپيما به تصرف انتحاريون ليبي درآمد!

گروه بين الملل: پایگاه اطلاع رسانی نهرین نت گزارش داد؛ در پی افزایش این احتمال که گروه های اسلامی سلفی از 11 فروند هواپیمای در اختیار گرفته در فرودگاه لیبی از آنها برای حملات انتحاری استفاده کنند، کشورهای الجزایر، تونس و مغرب حالت فوق العاده امنیتی اعلام کردند.
این گزارش می افزاید: روزنامه الجزایری الخبر با انتشار این خبر افزود: شبه نظامیان اسلامی سلفی وهابی در لیبی کنترل 11 هواپیمای غیر نظامی مستقر در فرودگاه طرابلس را به دست گرفتند و تهدید کردند که از آنها برای حمله به اهداف مختلف استفاده خواهند کرد.

این روزنامه نوشت: الجزایر، تونس و مغرب در پی حوادث فرودگاه طرابلس در لیبی و به دست گرفتن کنترل 11 هواپیمای غیر نظامی دراین فرودگاه، حالت فوق العاده اعلام کرده اند؛ به ویژه آنکه برخی گزارش ها حاکی است گروه های جهادی تهدید کرده اند از این هواپیماها برای حملات هوایی و هدف قرار دادن نهادهای حساس در سه کشور مذکور مانند حملات 11 سپتامبر استفاده خواهند کرد.

روزنامه الجزایری نوشت که بر اساس گزارش منابع اروپایی، به احتمال زیاد افراد مسلح سلفی عمداً در این هواپیماها مواد انفجاری قرار خواهند داد تا علیه اهداف مشخص شده استفاده کنند. این درحالی است که فرماندهان کشورهای الجزایر، تونس و مغرب اقدامات امنیتی احتیاطی در مقابله با هر گونه حمله احتمالی اتخاذ کرده اند.