به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۱:۳۵
 
۲۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۲/۱۹ ساعت ۰۸:۳۲
کد مطلب : ۱۱۳۲۰
ما در پي اصلاحيم

روايت خواندني اکبر اعلمي از اصولگرايي!

گروه سياسي: اكبر اعلمي مي‌گويد: مردم هنوز فراموش نکرده‌اند که چه کساني با استفاده از احساسات پاک مذهبي و از طريق تريبون‌هاي مذهبي مردم نامه احمدي‌نژاد به جرج بوش را از الهامات خداوند خوانده و منتقدين دولت احمدي‌نژاد را با منافقان، يهوديان و بت پرستان و دشمنان پيامبر در جنگ احزاب مقايسه مي‌کردند.
روايت خواندني اکبر اعلمي از اصولگرايي!
جمعي از دانش آموختگان و دانشجويان دانشگاه‌هاي اميرکبير، شريف و دانشگاه آزاد واحد علوم تحقيقات تهران پيش از ظهر امروز با اکبر اعلمي کانديداي انتخابات رياست جمهوري يازدهم ديدار و گفتگو کردند. در اين نشست ابتدا يکي از دانش آموختگان دانشگاه اميرکبير با اشاره به سخنراني‌هاي اعلمي در دانشگاه اميرکبير و استقبال دانشجويان از وي گفت متاسفانه فضاي دانشگاه‌ها ديگر مانند گذشته نيست و با منزوي شدن تشکل‌هاي دانشجوئي هم اکنون تشکل‌هاي دولتي جايگزين آنها شده اند و امکان دعوت از شخصيت هائي مانند آقاي اعلمي به دانشگاه وجود ندارد. وي در پايان از تلاش‌هاي مستمر اعلمي براي آزادي دانشجويان بازداشت شده اين دانشگاه در دوره هفتم مجلس تقدير و تشکر کرد.

اکبر اعلمي کانديداي يازدهمين انتخابات رياست جمهوري با تشکر از برگزار کنندگان اين جلسه گفت: اگر همانطوري که سفارش شده است انتخابات آزادي با حضور همه سلايق سياسي برگزار شود و بجز چند اصلاح طلب بدلي فاقد راي که چراغ سبز به آنان نشان داده شده است، تحول خواهان و اصلاح طلبان واقعي هم که مواضع و پيشينه آنان مردم را به آينده اي متفاوت با وضع موجود اميدوار مي‌کند، در رقابت‌هاي انتخاباتي حضور يابند، بدون شک مجموع آراي نمايندگان کنوني مجلس که سوداي رياست جمهوري را در سر دارند همراه با وزراي سابق احمدي‌نژاد که پس از خلع يد از قدرت به مخالفان او پيوسته اند بر روي هم از ۵۰۰ هزار راي تجاوز نخواهد کرد.

نماينده سابق تبريز در مجلس در ادامه توضيح داد: در مجلس هفتم و قبل از اين که عمق خرابکاري‌هاي دولت احمدي‌نژاد تا اين حد غيرقابل جبران شود چندين ماه متوالي براي احضارش به مجلس جهت پاسخگوئي به سوال‌هاي مهمي که طراحي کرده بودم تلاش کردم، سه بار طرح تحقيق و تفحص از ۳۵۰ ميليارد تومان هزينه‌هاي فاقد سند شهرداري دوران احمدي‌نژاد و هزينه‌هاي تبليغاتي نامزدهاي نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري را به مجلس ارائه دادم و با اين که کليات آن به تصويب رسيد بعضي از همين نمايندگاني که به صف مخالفين احمدي‌نژاد پيوسته و خود کانديداي رياست جمهوري هستند با توسل به روش‌هاي مختلف در مقام کارشکني و جلوگيري از تصويب طرح‌هاي مزبور برآمدند. وي افزود يکبار هم طرح سوال از وزير کشور در باره ۳۵۰ ميليارد تومان هزينه‌هاي فاقد سند شهرداري را به هيات رئيسه ارائه کردم که همين آقايان برخلاف قانون اعلام وصولش را يکسال به تاخير انداختند و زماني اعلام وصول شد که مجلس هفتم آخرين ماه‌هاي حيات خود را پشت سر مي‌گذاشت. اعلمي اظهار داشت: اين دوستان به اين هم اکتفا نکرده و در حمايت از احمدي‌نژاد به هر طريق ممکن در انجام وظايف نمايندگي ما کارشکني مي‌کردند و مانع از عملي شدن اقدامات پيشگيرانه ما مي‌شدند.

عصر اصولگرائي به سبک رايج آن به پايان خط رسيده است

اين عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس هفتم در قسمت ديگري از اظهاراتش پيش بيني کرد: آراي آندسته از نامزدهائي هم که مورد تائيد و حمايت افرادي چون آيت الله مصباح يزدي، آيت الله جنتي و آيت الله خزعلي و جريان‌هاي فکري همسو با آنان هستند در قعر جدول قرار خواهند گرفت. وي با اشاره به اين که همان کساني که در کوتاهترين مدت از احمدي‌نژاد يک بت و قديس بي بديل ساخته بودند اکنون از او تبري جسته و عليه او شوريده و به او و تيم کوچکش لقب انحرافي داده اند و هر روز برايش يک عنوان منفي انتخاب مي‌کنند!

نماينده اصلاح طلب مجلس ششم ادامه داد: هنوز مردم بياد دارند سخنان آندسته از روحانيوني را که در حمايت از احمدي‌نژاد، او را يک ستاره بين‌‏المللي و الگويي معتقد به آرمان‌‏هاي انقلاب معرفي و در نماز جمعه حتي از خواب نما شدن راننده تاکسي و اين که مادر متوفايش بخواب او رفته و از او خواسته است به احمدي‌نژاد راي دهد دريغ نمي‌ورزيدند. وي افزود هنوز مردم فراموش نکرده اند ادعاي آن روحاني سرشناس را که گفته بود فاطمه زهرا به خواب يکي از اولياء آمده و فرموده از احمدي‌نژاد حمايت کنيد. مگر مي‌توان فراموش کرد اظهارات آن شخصيت برجسته روحاني را که مدعي شده بود از ناحيه امام زمان پيغامي براي او آمده است که مکلف به حمايت از احمدي‌نژاد است!؟

اعلمي در بخش ديگري از سخنان خود تصريح کرد هنوز اظهارات آندسته از روحانيوني که تشخيص صلاحيت ديگران را برعهده دارند و با همه وجود از احمدي‌نژاد دفاع کرده اند در آرشيو روزنامه‌ها موجود است. هنوز جملات آنان فراموش نشده است که گفته بودند: احمدي‌نژاد مالک اشتر علي است، هنوز مردي به عظمت و با صلابت‌تر از آقاي احمدي‌نژاد ديده نشده، لبها و شانه‌هاي احمدي‌نژاد را مي‌بوسم، خدا احمدي‌نژاد را آورد، اين مرد فرشته است، احمدي‌نژاد محصول توسلات، گريه و زاري و نذر و نيازهاي مردم است.

وي ادامه داد: هنوز مردم فراموش نکرده اند اظهارات کساني را که مي‌گفتند اطاعت رييس‌جمهور، اطاعت خداست يا مي‌گفتند بلند شو براي‌ احمدي‌نژاد دعا کن‌، زيرا وجود مقدس‌ ولي‌عصر در حال دعا کردن براي‌ احمدي‌نژاد است! انتخاب‌ احمدي‌نژاد مشحون‌ به‌ کرامات‌ و معجزات‌ بود و عنايات‌ حضرت‌ ولي‌عصر يار ملت‌ ايران‌ بود! اعلمي گفت: حتما خود اين آقايان هم بياد دارند که مي‌گفتند: وجود احمدي‌نژاد نمادي از انقلاب اسلامي و رشديافتگان مکتب امام و رهبري است، حرف زدن احمدي‌نژاد، الهام خداوند است، احمدي‌نژاد، آبروي مملكت و اسلام حقيقت انقلاب است.

اکبر اعلمي اظهار داشت: مردم هنوز فراموش نکرده اند که چه کساني با استفاده از احساسات پاک مذهبي و از طريق تريبون‌هاي مذهبي مردم نامه احمدي‌نژاد به جرج بوش را از الهامات خداوند خوانده و منتقدين دولت احمدي‌نژاد را با منافقان، يهوديان و بت پرستان و دشمنان پيامبر در جنگ احزاب مقايسه مي‌کردند!؟ اين رزمنده دوران جنگ ايران و عراق با اشاره به اين که هرکسي حق دارد از کانديداي دلخواه خود دفاع نمايد تصريح کرد: اما هيچ کس مجاز نيست از دين و باورهاي مذهبي مردم بنفع فرد دلخواه خود سوء استفاده کند.

اعلمي گفت: مردم حق دارند بپرسند اگر ادعاهاي روحانيون سرشناسي همچون جنتي، مصباح يزدي و خزعلي در مورد احمدي‌نژاد درست بوده است و وي واقعا مورد تائيد امام زمان و حضرت زهرا بوده و واجد خصوصياتي است که نمونه هائي از آن برشمرده شد پس چرا هم اکنون از او بعنوان يکي از سران جريان انحرافي ياد مي‌شود و چرا نتيجه عملکرد و سياست‌هاي دولت مورد تائيد امام زمان و حضرت زهرا و کسي که رئيس جمهور شدنش خواست خدا بوده، کشور را اينچنين با مشکل مواجه ساخته است!؟

وي ادامه داد: اگر همه ادعاهاي اين دسته از روحانيون وهم و خيال و عاري از حقيقت بوده است چرا دوباره بايد با طناب آنها وارد چاه شد و چرا بايد آزموده‌ها را دوباره آزمود؟ در هر دو صورت اين شيوه دخالت روحانيون در سياست و دفاع از يک فرد خاص به دين و باورهاي مذهبي مردم لطمه وارد مي‌سازد و بر اين اساس من معتقدم که از اين پس مردمي که اهل فکر و انديشه مي‌باشند با ترديد به سخنان اين دسته از روحانيون خواهند نگريست و اصولگرائي مورد نظر آنان رو به افول خواهد نهاد.
اين کانديداي رياست جمهوري پس از برشمردن نمونه هائي از جانبداري‌هاي اشخاص مورد اشاره نسبت به احمدي‌نژاد نتيجه گيري کرد: اساسا اگر اين گروه از شخصيت‌ها و جريانات سياسي و عقيدتي واقعا دلسوز اسلام، انقلاب و نظام هستند، لازم است از گذشته درس عبرت گرفته و از هرگونه دخالت در سياست و حمايت از يک کانديداي خاص خودداري ورزند.

اگر هزينه نقد مشفقانه، تبعيد به ربذه و محروم شدن از حقوق اجتماعي است بايد اين هزينه‌ها را پرداخت
در ادامه اين نشست اعلمي در پاسخ به پيشنهاد يکي از دانشجويان که از او خواسته بود لااقل تا پايان رسيدگي به صلاحيت‌ها از بيان مواضع انتقادي خودداري کند گفت: يک زماني به ابوذر غفاري هم مي‌گفتند دست از انتقادات بکش تا مورد قهر و غضب حاکمان وقت واقع نشوي. يک اصلاح طلب واقعي و منتقد مشفق و دلسوزي که صرفا به دنبال اصلاح وضع موجود و نجات کشورش مي‌باشد هرگز نمي‌تواند تن به رياکاري و نفاق داده و آنچه بر زبان جاري مي‌سازد متفاوت با چيزي باشد که در قلبش هست. کيست که نداند در اين کشور به منتقدين جايزه نمي‌دهند؟ کيست که نداند رياکاري، تملق و مداحي و مداهنه گوئي از اجر دنيوي برخوردار است و حتي مي‌تواند مداح را به اوج قدرت هم برساند اما مگر ما مي‌توانيم به خود هم دروغ بگوئيم ما در پي اصلاحيم و طبق اصل هشتم قانون اساسي که امر به معروف و نهي از منکر را يک وظيفه همگاني بيان کرده است در مقام انجام وظيفه مي‌باشيم.

وي افزود: طرف‌هاي مقابل ما هم اگر مسلمانند و خود را پيرو احکام دين و رسول اکرم(ص) و صحابه گرامي ايشان مي‌دانند بايد از مداحان تبري جسته و از منتقدين دلسوزي که با شجاعت نظرات سازنده خود را آشکارا بيان مي‌کنند باکمال ميل استقبال نمايند درغيراينصورت ترس و جبن و ريا و نفاق و دو روئي بيش از آنچه که امروز گرفتارش هستيم در جامعه ما باب خواهد شد. دستکم بيان صريح نظرات از سوي يک سياستمدار امکان نقد و اصلاح و جبران خطا و اشتباه احتمالي او را هم فراهم مي‌سازد.

وي در پايان تاکيد کرد: اگر هزينه صداقت و صراحت لهجه و نقد مشفقانه به منظور اصلاح امور، تبعيد به ربذه و محروم شدن از حقوق اجتماعي است بايد اين هزينه‌ها را پرداخت اما اگر حاکمان وقت علي وار بدنبال اجراي عدالت و موازين شرع باشند بايد از امثال ما قدرداني کرده و به حقوق همه منتقدين دلسوز احترام بگذارند و انان را بخاطر راهي که برگزيده اند تشويق و ترغيب نمايند.

۱۳۹۲/۰۲/۱۹ ۰۹:۱۸
چرا جناب اعلمی. متاسفانه قشر بی سواد و کم سواد و عادی جامعه حافظه بسیار کوتاه مدتی دارند و حتی شاید این مطالبی که گفتید رو نشنیده اند. ما تو این مملکت طبق آمار اعلامی خود آقایان 18 میلیون کم سواد و بی سواد داریم. حالا شما چطور انتظار دارید اکثریت مردم یادشان باشد که حامیان احمدی نژاد چه گفتند و چه ها که نکردند!!!!!؟ (45788)
سولماز
۱۳۹۲/۰۲/۱۹ ۰۹:۳۶
من قلبا معتقدم تنها راهکار فعلی برای برون رفت از این بحران جناب خاتمی است.اما در صورت عدم کاندیداتوری ایشان من به شخصه با توجه به شناختی که از هردو عزیز دارم آقای اعلمی را برعارف ترجیح میدهم.البته این منوط است به به اجماع رسیدن اصلاح طلبان.چراکه ما تجربه تلخ84 را در ذهن داریم واجماع بهتراست از احساسی رفتار کردن ودرون گروه آرا را به چند گروه تقسیم کردن. (45789)
۱۳۹۲/۰۲/۱۹ ۱۵:۰۵
لطفا توضیح دهید که بقول آقای اعلمی این اصلاح طلبان چه کسانی هستند کجا تشکیل جلسه می دهند و وزن اجتماعی خود آنها چقدر است و با کدام سازوکار تشکیل شده و به اجماع می رسند!؟ وقتی فرصت طلبی مثل مهرعلیزاده خودش را وسط انداخته و مرتب می گوید اصلاح طلبان بین یکی از سه نفر یعنی مهرعلیزاده و جهانگیری و عارف می خواهند اجماع کنند چرا کسی پاسخ نمی دهد این اصلاح طلبانی که این سه را بر اعلمی ترجیح داده اند کیستند اینها چه ویژگی ای دارند که اعلمی ندارد و کجا چنین تصمیماتی گرفته می شود و آیا از اعلمی هم دعوت کرده اند تا برنامه هایش را ارائه دهد!؟ (45926)
مهدی
United States
۱۳۹۲/۰۲/۱۹ ۱۰:۲۱
باور کنید اگر آقای اعلمی از فیلتر شورای نگهبان عبور کند بدلیل سواد و اطلاعات زیادی که دارد در همان مرحله اول انتخابات در مناظره های تلویزیونی همه اصولگرایان را ناک اوت کرده و پیروز انتخابات خواهد شد. بهرحال از آقای اعلمی واقعا سپاسگزارم که با این سخنان محکم خود زبان گویای ما شده اند و همه ناگفته های ما را با شجاعت بی نظیر خود بیان می کنند. از روزنامه ها و سایت های اصلاح طلب متعجبم که چرا مانند سایت بهار اخبار ایشان را منعکس نمی کنند!؟ (45807)
مهر ماه
۱۳۹۲/۰۲/۱۹ ۱۰:۴۲
. . . که با گفتن این حرفهای مضحک باعث فریب توده مردم و وارد شدن ضربه به اسلام و کشور شدند حتما در آن دنیا باید پاسخگوی اعمال خود باشند البته اگر در این دنیا به عقوبتی سخت دچار نشوند!! (45821)
۱۳۹۲/۰۲/۱۹ ۱۱:۱۳
خدا حفظت کنه جانباز با بصیرت .این اعلمیون؟ (45831)
مهدی
۱۳۹۲/۰۲/۱۹ ۱۲:۱۱
سلام به بهار وسلام به آقای اعلمی
اعلمی جان درود و صلوات به مادروپدرت که همچون یک حلالزاده تو را پرورش داده اند. رحمت خدا بر شیر مادرت . (45849)
۱۳۹۲/۰۲/۱۹ ۱۲:۲۱
حيف كه در كشور ما منتقدين اجازه سخن گفتن ندارند و اگر چيزي بگويند مثل آقاي اعلمي بايد رد صلاحيت شوند و اجازه داشتن هيچ مسئوليتي را نخواهند داشت.
يك كشور با كفر مي ماند ولي با ظلم خير (45854)
كسري
۱۳۹۲/۰۲/۱۹ ۱۲:۴۹
درود بر اصلاح طلبان واقعي اعلمي ، خاتمي و رفسنجاني (45866)
صالح
۱۳۹۲/۰۲/۱۹ ۱۳:۱۰
درود بر اعلمی دلاور شرف غیرت و شهامت یک رزمنده دوران جنگ را میشود در کلام و مواضع ایشان دید من یکی به سر غیرت اومدم و حاضرم از ایشان حمایت کنم دورد بر اصلاحات که چنین مردانی در خود دارد زنده باد اصلاحات و مردان شجاعی چون ایشان (45874)
زنجانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۲/۱۹ ۱۶:۴۴
چرا باید فردی مثل اعلمی بایکوت و رد صلاحیت شود؟
چرا به ایشان تریبونی برای اظهار نظرشان داده نمی شود؟
تا کی باید بین بد و بدتر، بد را انتخاب کنیم؟ (45974)
۱۳۹۲/۰۲/۱۹ ۱۳:۲۰
من علاقه مند به آقای خاتمی و تفکرات اصلاح طلبی هستم . اما اجازه بدید بگم که آقای اکبر اعلمی به شدت دچار غرور کاذب هستند. چیزی که بزرگانی مثل خاتمی از اون مبرا هستند. شاید خیلی ها به این نظر من منفی بدن اما اگه با یک نگاه بی طرفانه به سخنرانی های ایشون توجه کنید احتمالا به همین نتیجه برسید. (45882)
شاهین
۱۳۹۲/۰۲/۱۹ ۱۳:۲۷
با بیست و نه سال سن یکی از افتخاراتم تو زندگی این بوده که به احمدی نژاد هیچگاه رای ندادم و همیشه مخالفش بودم. (45884)
۱۳۹۲/۰۲/۱۹ ۱۶:۴۳
منم خوشبختانه به ایشون رای ندادم (45973)
۱۳۹۲/۰۲/۱۹ ۱۶:۱۳
حیفه حرفای آقای اعلمی همیشه جالبه و تازگی داره و باعث آگاهی مخاطبین میشه چرا مطلب به این مهمی را در صفحه اصلی سایتتون قرار نمی دید!؟ (45956)
عباس
۱۳۹۲/۰۲/۲۰ ۰۰:۱۳
متاسفانه مردم جامعه ما خيلي زود تحت تاثير واقع ميشوند و افراط و تفريط ميكنند تا مسولين بگن فلاني خوبه ميشه دست راست اما زمان و برگزيده امامان تا بگن بد و انحرافي ميشه منافق و...... تا گوشمون به اين ها باشه همينه بايستي فكرمون را بكار اندازيم (46184)