به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۱۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۲۵ ساعت ۲۰:۵۰
کد مطلب : ۵۴۹۹۰
دیروز دنیا سه افتضاح ایران را دید!

فركي: تيم ملي اميد آبروي ما را در دنيا برد

گروه ورزشي: حسين فرکي سرمربي سپاهان در نشست امروز، که معارفه وي با خبرنگاران اصفهاني بود، به تفصيل از شرايط سپاهان گفت و به تيم اميد تاخت.
فركي: تيم ملي اميد آبروي ما را در دنيا برد
توقعات مردم از سپاهان را می‌دانم
گزینه‌های مختلفی - هم قبل از فصل و هم در ابتدای هفته‌ای که گذشت - داشتم اما به هیچ کدام جدی فکر نکردم ولی وقتی به پیشنهاد سپاهان برخورد کردم با جدیت به این تیم فکر کردم. نمی‌خواهم واقعیت را پنهان کنم و بسیار خوشحالم و باعث افتخارم هست که در تیم خوشنام و باسابقه‌ای مثل سپاهان مربیگری کنم. انتخاب سپاهان تجربه‌ای به تجربه‌های من اضافه خواهد کرد. توقعات مردم از سپاهان را می‌دانم و با فکر به این تیم آمدم و آمده‌ام که افتخارات گذشته را تکرار کنم.

از کرانچار متشکرم
کرانچار مربی خوب و اخلاق‌مداری بود و به همین دلیل نیز ارادت خاصی به این مربی داشتم؛ چرا که این فاکتورها در هر مربی که باشد من ارادت خاصی نسبت به آن شخص پیدا می‌کنم و همین باعث شد هنگام ورودم به سپاهان با کرانچار ملاقاتی داشته باشم و از این مربی تشکر کنم و این وعده را نیز می‌دهم که با کمترین اشتباه راه را به سلامت طی خواهیم کرد.

قهرمانی با سپاهان راحت تر است
قهرمانی با سپاهان راحت‌تر از فولاد است اما می‌دانم که فوتبال غیر قابل پیش‌بینی است ولی تمام سعی‌ام را می‌کنم تا افتخار دیگری به افتخارات سپاهان اضافه کنم. سپاهان خوب گل می‌زند اما خوب هم گل می‌خورد که این ایرادی برای این تیم است و سعی کردم که با چهار دفاع که خود بچه‌ها هم بیشتر آشنا هستند، بتوانم شرایط تیم را بهتر کنم.

من و کی روش
سال گذشته سال پر پیچ و خمی بود؛ چرا که برنامه‌ریزی تقویم سازمان لیگ فشرده بود و متاسفانه تعامل لازم را بین باشگاه‌ها و تیم ملی ندیدیم و همین باعث ضرر هم به تیم ملی و هم به باشگاه می‌شود اما در ادامه فکر نمی‌کنم که مشکلی بین سرمربی تیم ملی و مربیان باشگاه‌ها به وجود آید اما نگاه ما نگاهی ملی است و این اطمینان را به شما می‌دهم که فضایی خوب هم برای تیم ملی و هم برای سپاهان فراهم شود. با توجه به این که بازیکنان سال گذشته از این اختلاف نظر بین کی‌روش و کرانچار متضرر شدند، سعی می‌کنیم امسال آرامش بازیکنان حفظ شود.

می توانیم قهرمان شویم
هیچگاه دنبال توجیه نیستم و وقتی سپاهان را قبول کردم تمام شرایطش را هم قبول می‌کنم و فردا نمی‌گویم که کرانچار تیم را بسته است. مطمئنا با همین ابزاری که وجود دارد می‌توانیم قهرمان شویم. فعلا ما درسی به بازیکنان‌مان ندادیم که بخواهیم از آنها امتحان گرفته و نمره بدهیم. کسانی که سال پیش بازی فولاد را تعقیب می‌کردند، صحبت از بازی زیبای فولاد داشتند. سعی می‌کنم که در ادامه کارم با سپاهان شرایطی رقم بخورد که هواداران بازی زیبایی از سپاهان ببینند.

حاج صفی در پست هافبک میانی
سپاهان در دو پست هافبک میانی و دفاع چپ دچار مشکل است. البته این نظر من است و ممکن است مربی دیگری این نظر را نداشته باشد ولی احساس می‌کنم حاج‌صفی می‌تواند در میانه میدان بیشتر به ما کمک کند. به بازیکنان هم گفتم که محکوم هستیم که از بازیکن در پست غیرتخصصی استفاده کنیم، همان گونه که شجاع در بازی پیش در پست غیرتخصصی‌اش بازی کرد؛ چرا که فعلا چاره‌ای جز این نیست.

از بازی ایران عصبانی شدم
دیروز نتیجه‌ای را دیدیم که در تاریخ فوتبال تکرار نشده بود. البته بازیکنان ایران بازیکنان قابلی هستند اما در این دیدار کیفیت لازم را نداشتند که بخشی از این شکست به عملکرد بازیکنان و بخشی به کادر فنی و مدیریت برمی‌گردد. دیروز من مثل تمام ایرانی‌ها از این بازی عصبانی شدم؛ چرا که سابقه نداشت به ویتنام بازی را واگذار کنیم.

دیروز دنیا سه افتضاح ایران را دید
افتضاح اول به نتیجه 4 بر یک برمی‌گردد و افتضاح دوم به اخراج بازیکن ایران که به آن شکل از زمین بیرون رفت؛ چرا که رفتار بازیکن ما را خیلی شرمنده کرد. زیرا ما تیمی بزرگ هستیم و با فرهنگ اسلامی. بازیکنان آن قدر که به شکل ظاهری و مدل موهایشان اهمیت دادند، جای تعجب داشت. بازیکنان تیم ملی این قدر آزادانه خودشان را به هر شکلی درآوردند و ما دیدیم که این بازیکنان از روم باستان الگوبرداری کرده بودند. کاش دنیا این بخش از افتضاح بازیکنان ایران را نمی‌دید. دوست دارم اشاره‌ای بکنم به قهرمانی ایران که در آن موقع مجمع فدراسیون شخص دادگان، صفایی‌فراهانی و مرحوم رنجبر و برانکو اجازه نمی‌دادند چنین اتفاقاتی در تیم ملی بیفتد. متاسفانه ایران نه از نظر فنی حرفی برای گفتن داشت و نه اخلاقی و فرهنگی.