به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۱/۲۹ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : ۷۴۸۳۶
افزایش سرخود تعرفه‌ها غیرقانونی‌ است

آخرین وضعیت رشد تعرفه‌های پزشکی

گروه جامعه: معاون درمان وزارت بهداشت ضمن تشریح آخرین وضعیت تعرفه‌های درمان سال 94، در خصوص افزایش تخت‌های ویژه توضیحاتی ارایه داد.
آخرین وضعیت رشد تعرفه‌های پزشکی
دکتر محمد آقاجانی  درباره آخرین وضعیت تعرفه‌های درمان سال 94 با بیان اینکه تعرفه‌ها در اسفند ماه سال 93 در شورای عالی بیمه بررسی و به هیات وزیران ارسال شد،‌ گفت: امیدواریم طی چند روز آینده در کمیسیون اجتماعی دولت و نهایتا در هیات وزیران مطرح و بعد از تصویب، ابلاغ شود.

رشد 12 درصدی تعرفه‌های دولتی در دست بررسی هیات وزیران
وی با اشاره به پیشنهاد شورای عالی بیمه در خصوص تعرفه‌ها، گفت:‌ شورای عالی بیمه در بخش دولتی برای مجموع تعرفه‌های پزشکی رشد حدود 12 درصد را به هیات وزیران پیشنهاد کرده است، اما تا زمانیکه این موضوع به تصویب هیات وزیران نرسد، تعرفه تلقی نمی‌شود. بنابراین باید در انتظار بررسی هیات وزیران باشیم.

افزایش سرخود تعرفه‌ها غیرقانونی‌ است
آقاجانی درباره افزایش خودسرانه تعرفه‌ها در برخی بیمارستان‌ها، اظهار کرد: هرگونه افزایش تعرفه خارج از تعرفه غیرقانونی است و تا زمانی که هیات وزیران تعرفه جدید را ابلاغ نکند، ملاک عمل تعرفه‌های سال 93 است و تنها آنها قانونی است. هیچ تغییری نباید در تعرفه‌ها نه در بخش دولتی، نه در بخش خصوصی و نه در بخش بستری یا سرپایی اتفاق افتد؛ مگر اینکه هیات وزیران تعرفه جدید را تصویب و ابلاغ کند. اما تا زمانی که تعرفه جدیدی به طور رسمی ابلاغ نشده تعرفه‌های خدمات درمانی، تعرفه‌های فعلی‌ است.

2200 تخت به بخش‌های ویژه می‌آید

معاون درمان در بخش دیگری از صحبت‌هایش برنامه‌های وزارت بهداشت در خصوص افزایش تخت‌های ویژه را تشریح و اظهار کرد: در سال 94 به دنبال ایجاد 2200 تخت ویژه هستیم و امیدواریم بتوانیم به ICU کشور که در حال حاضر 5700 تخت دارد، این تعداد را اضافه کنیم. آقاجانی با بیان اینکه در حال حاضر در مجموع بیمارستان‌های وزارت بهداشت 5700 تخت بیمارستانی داریم از کمبود جدی تخت‌ها در کشور سخن گفت و افزود: امیدواریم امسال این 2200 تخت را به این مجموعه اضافه کرده و بخشی از این کمبود را جبران کنیم. اعتبار این کار نیز از محل اعتبارات طرح تحول نظام سلامت تامین می‌شود.
مرجع : ایسنا