به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۰۶
 
۱۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۰۲ ساعت ۱۳:۲۳
کد مطلب : ۴۶۱۱۶

راديو فرانسه:​ شوق زنان ایرانی برای آرایش!

گروه جامعه: مقایسه استفاده از آرایش بین زنان ایرانی و خارجی، میزان مصرف مواد آرایشی در کشور و همچنین بازار چندصد میلیون دلاری این تجارت آمیخته با قاچاق در ایران، موضوعات اصلی یک گزارش رادیو فرانسه است.
راديو فرانسه:​ شوق زنان ایرانی برای آرایش!
مصرف سه برابری ریمل بین زنان ایرانی نسبت به فرانسوی، آرایش زنان در ایران پیشگام تر از کشورهای غربی و آرایش کردن حتی با بیماری و پس از بیدار شدن از خواب، بخشی از توصیف های یک رسانه غربی در باره فرهنگ آرایشی زنان ایرانی است. رادیو فرانسه با بیان اینکه مصرف لوازم آرایشی در ایران بسیار زیاد است، گزارش داد: 38 میلیون زن ایرانی از 77 میلیون نفر جمعیت این کشور، سبب شکل گیری دومین بازار لوازم آرایش در خاورمیانه و هفتمین بازار این عرصه در جهان شده اند.

بخش فارسی این رادیو به نقل از خبرگزاری فرانسه افزود: رتبه اول حجم مالی بازار آرایشی در خاورمیانه به عربستان سعودی تعلق دارد. یک طراح لباس 30 ساله ایرانی در این باره گفته است: غالب زنان ایرانی هر روز صبح به محض برخاستن از خواب مشغول آرایش می شوند، حتی اگر بیمار هم باشند.بنا بر این گزارش، زنان ایرانی به طور میانگین یک ریمل را در یک ماه مصرف می کنند، در حالی زنان فرانسوی آن را در عرض سه ماه استفاده می کنند.

رادیو فرانسه با اشاره به اینکه یک برند فرانسوی به تازگی موفق شده بعد از چند دهه غیبت و با تبلیغاتی گسترده به ایران باز گردد، از تلاش دیگر شرکت ها برای اختصاص سهمی از بازار آرایش زنانه در ایران یا افزایش سهم خود خبر داده است. یکی از نمایندگان شرکت های تولید کننده لوازم آرایشی در فرانسه گفته است که بازار ایران در حال گسترش سریع است و مجموعا در یک مقیاس چند صد میلیون دلاری قرار می گیرد. به گزارش خبرگزاری فرانسه، تنها 40 درصد از حجم بازار مصرفی لوازم آرایشی ایران از سوی توزیع کنندگان رسمی برندهای معروف تامین می شود و 60 درصد باقی از طریق کالاهای قاچاق وارداتی تامین می شود.
مرجع : ايرنا