به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۰۰
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۱/۰۸/۲۵ ساعت ۱۶:۰۳
کد مطلب : ۶۷۲۱

دختر پادشاه سعودی کشف حجاب کرد

گروه بين‌الملل: سایت های خبری جهان عرب شب گذشته با انتشار تصویر دختری بی حجاب، از کشف حجاب شاهزاده «عادله» دختر «ملک عبدالله بن عبدالعزیز آل سعود» پادشاه عربستان سعودی خبر دادند.
دختر پادشاه سعودی کشف حجاب کرد
به گزارش شیعه آنلاین، این سایت‌های خبری ضمن انتشار این عکس، اعلام کردند که این عکس در مدت زمان بسیار کوتاهی، با سرعت بسیار زیاد در صفحات شخصی در سایت‌های اجتماعی منتشر شده و در کمتر از یک ساعت بیش از یک میلیون مخاطب و بیننده کسب کرده است.
در این عکس، وي بدون نقاب و حتی بدون حجاب و با موهایی طلایی رنگ، ظاهر شده که اقدامی بی سابقه به شمار می رود. این اقدام شاهزاده عادله، مخالف اعتقادات وهابیت و عرف و تقالید عربستان سعودی است. او پیش از این نیز در مراسم مختلف حضور یافته بود اما همواره روسری بر سر داشته است. این اولین باری است که عکسی بی حجاب از وی منتشر شده است.
وی چندی پیش در گفتگویی با نشریه فرانسوی لوفیگار اظهاراتی علیه نوع حجاب در عربستان بیان کرده بود و حجاب زنان سعودی را یک فرهنگ محلی که ریشه در قبایل عرب دارد و نه اسلامی – دینی دانسته بود. وی در آن گفتگو، همچنین از به ازدواج در آوردن دختران زیر ۱۸ سال با مردان میانسال و یا پیر به شدت انتقاد کرده و این کار را نیز از عادات و تقالید قبال قدیمی عرب دانسته بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *


۱۳۹۱/۰۸/۲۵ ۱۶:۴۵
بابا یک کم پارسی را پاس بدارید
اگر نه، یک کم کمتر عربی بنویسید:
تقالید دیگه چیه؟ (11560)
۱۳۹۱/۰۸/۲۵ ۱۸:۱۴
فقط يه خورده دماغش مشكل داره بياد تهرون عمل كنه خوب ميشه (11569)
۱۳۹۱/۰۸/۲۵ ۱۹:۴۱
ما ته پیازیم یا سر پیاز!!!؟ به ما چه ربطی داره!!!؟ (11583)
۱۳۹۱/۰۸/۲۸ ۱۸:۵۳
کشف حجاب!!! نکند از لفظ دیسکاور ترجمه شده است. من که تاریخ نادری را تا بقدر نصف آن خوانده ام نمیدانم لفظ دیسکاور که به معنای برداشتن پوشش است چه دخلی به کشف دارد؟ بهار جان شما دیگر چرا از این لغت کشف استفاده میکنید؟ دیسکاور دو معنی دارد یکی کشف است دیگری برداشتن پوشش. (11895)