به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۳:۵۲
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۱/۰۷/۰۳ ساعت ۱۶:۱۲
کد مطلب : ۵۵۴۲
هاشمی: فرزندان من با فرزندان مردم فرقي ندارند

دومين فرزند هاشمي‌رفسنجاني بازداشت شد

گروه سياسي: دو روز پس از بازداشت فائزه هاشمي، امروز مهدی هاشمی ديگر فرزند رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از مراجعه به دادسرای اوین بازداشت شد. به گزارش خبرگزاری "فارس" مهدی هاشمی که صبح امروز دوشنبه به همراه یاسر هاشمی و وکلای خود به دادسرای امنیت مراجعه کرده بود با نظر بازپرس پرونده بازداشت شد.
دومين فرزند هاشمي‌رفسنجاني بازداشت شد
مهدی هاشمی روز یکشنبه پس از سه سال از بریتانیا به ایران بازگشته بود. برخی از مقام ها از بازداشت مهدی هاشمی به محض ورود به فرودگاه سخن گفته بودند، که این اتفاق رخ نداد اما از او خواسته شده بود تا ۲۴ ساعته خود را به دادسرا معرفی کند. شامگاه شنبه هم فائزه هاشمی دیگر فرزند هاشمی رفسنجانی در منزل خود دستگیر و برای گذراندن دوره محکومیت راهی زندان اوین شده بود. او به اتهام تبلیغ علیه نظام، به ۶ ماه زندان محکوم شده است.
خبرگزاری "فارس" خبر بازداشت مهدی هاشمی را یک بار منتشر اما بلافاصله و پس از چند دقيقه آن را حذف کرد. این خبر اما اکنون برای بار دوم اعلام و روي سايت اين خبرگزاري قرار گرفته است.

وکیل هاشمی: به قرار بازداشت اعتراض می‌کنیم

در همين حال وکیل مهدی هاشمی با تایید ادامه بازپرسی از وی گفت: به قرار بازداشت موقت اعتراض می‌کنیم.
سیدمحمود علیزاده طباطبایی، در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: حدود یک دقیقه قبل با دفتر آقای رشته‌احمدی، سرپرست دادسرای شهید مقدسی تماس گرفتم و اعلام کردند بازجویی ادامه دارد؛ اما گویا دادستانی از بازداشت مهدی هاشمی خبر داده است. وی ادامه داد: اینکه دادسرا می‌گوید در حال بازجویی هستیم اما دادستانی می‌گوید مهدی هاشمی بازداشت شده است اصلا برای دادستانی زیبا نیست و این موضوع نشان می‌دهد یک جا بازجویی می‌کنند و جای دیگری تصمیم می‌گیرند.طباطبایی گفت: ما از ساعت ۹ صبح تاکنون اینجا نشسته‌ایم و مرتب به ما می‌گویند منتظر باشید تا به شما نتیجه را اعلام کنیم؛ ما هم منتظریم اگر وثیقه می‌خواهند فراهم کنیم اما تا این لحظه چیزی اعلام نکرده‌اند و آخرین خبر این بود که بازجویی ادامه دارد.

واکنش آیت‌الله هاشمی: فرقی بین بچه های من با بچه مردم نیست

از سوي ديگر محسن هاشمی رفسنجانی در گفت‌وگو با فارس، درباره نظر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی درباره بازداشت مهدی و فائزه هاشمی، گفت: ایشان می‌گویند، بچه‌های من مثل بچه‌های بقیه افراد هستند و فرقی بین بچه های من با بچه مردم نیست. وی افزود: نظر ایشان این است که نباید تبعیضی صورت بگیرد و باید بدون تبعیض با فرزندان ایشان برخورد شود. محسن هاشمی با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی جویای حال مهدی و فائزه است، گفت: ایشان از بازداشت مهدی و فائزه نگران نیستند؛حاج آقا به این بحران‌‌ها عادت دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *


۱۳۹۱/۰۷/۰۳ ۱۷:۳۸
چه پاسخ جالب و زیرکانه ای! (6431)
۱۳۹۱/۰۷/۰۳ ۲۳:۵۷
چرا موقع فرار خاوری نیروهتی خودجوش در فرودگاه نبودند (6467)
۱۳۹۱/۰۷/۰۴ ۰۶:۵۴
درود بر هاشمی (6472)
۱۳۹۱/۰۷/۰۴ ۱۸:۲۶
هاشمی مرد بزرگی است (6538)
جواد
۱۳۹۱/۰۸/۱۴ ۰۹:۱۸
هاشمی مرد بزرگیست ولی از لحاظ سنی چون دیگه پیر شده .از نظر مردم اصلا ایشون بزرگ نیستن .کدوم عملکرد مثبت هاشمی ایشونو بزرگ کرده نام ببرید چون توی این 33 سال ماکه چیزی ندیدیم .راستی نگید دوران سازندگی که اون دوران هم جز سوزاندن مردم چیز دیگه ای نداشت تنها عملکرد هاشمی پرورش سرمایه داری و اشرافیت بود که الان نتیجه اش رو میبینیم که مملکت دست یه عده سرمایه دار پول پرست افتاده و دارن خون مردم رو تو شیشه میکنن و گردن دولت میندازن . (10327)