به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۲:۰۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۳۱ ساعت ۱۴:۴۷
کد مطلب : ۳۸۸۱۸

یک نتیجه مذاکرات، آزادسازي دارايي ايران بود

گروه سياسي: سخنگوی دولت گفت: یکی از نتایج مذاکرات، آزادسازی 4.2 میلیارد دلار از منابع مالی ایران است که پیش از این به دلیل تحریم بلوکه شده بود.
یک نتیجه مذاکرات، آزادسازي دارايي ايران بود
محمدباقر نوبخت با بیان این که سیاست‌های اقتصاد مقاومتی راهبرد لازم برای رسیدن به اهداف چشم‌انداز ۲۰ ساله است، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی نسخه مناسبی برای پیشرفت کشور است ولی اجرای آن نیازمند اراده ملی است. وی با بیان این‌که مذاکره و گفت‌وگو با هدف آزادسازی و شکستن تحریم‌ها است، عنوان کرد: دولت در تلاش است تا با آزادسازی منابع داخل کشور و شکستن تحریم‌ها مشکلات کشور را کاهش دهد.

نوبخت شعار حقوق بشر توسط دولت‌ها را بازیچه ملت‌ها یاد کرد و افزود: حقوق بشر به ابزاری برای پیش‌برد منافع دولت‌ها تبدیل شده است و هدف اصلی از طرح و بیان حقوق بشر در عرصه بین‌المللی تحت فشار قرار دادن دولت‌های دیگر است. وی با اشاره به جایگاه مردم در دولت‌های غربی، به خروج آمریکا و انگلیس از عراق اشاره کرد و افزود: تغییر دولت‌های آمریکا و افغانستان به واسطه خواسته‌های ضد جنگ مردم این دو کشور گویای این امر است که کاهش چالش‌های ایران در عرصه بین‌المللی نیازمند تغییر نگاه مردم کشورهای غربی به ایران است.

سخنگوی دولت با بیان این‌که کشورهای غربی به دنبال اسلام هراسی و ایران هراسی در عرصه بین‌المللی هستند، تأکید کرد: در چنین شرایطی باید تمام توان خود را به بیان حقانیت اسلام و ایران برای مردم دنیا معطوف کنیم و نشان دهیم که ملت ایران با آنجه بیان می‌شود فاصله‌های زیادی دارد. وی با اشاره به نقش رسانه در بیان توانمندی‌ها، دستاورد‌ها و جایگاه خوب ملت ایران، تصریح کرد: باید کمک کنیم تا با افزایش مخاطبین رسانه‌های ایرانی و اسلامی، جایگاه ایران و اسلام در جهان به معنای واقعی به تصویر کشیده شود.

این عضو هیات دولت با بیان اینکه مذاکرات ایران با ۱+۵ به دنیا ثابت کرد که جمهوری اسلامی هیچ‌گاه به دنبال بمب و جنگ نیست و همیشه طالب صلح است، ادامه داد: یکی از نتایج مذاکرات، آزادسازی 4.2 میلیارد دلار از منابع مالی ایران است که پیش از این به دلیل تحریم بلوکه شده بود. نوبخت در پایان هدف اصلی از مذاکره با غرب را شکستن تحریم‌ها و آزادسازی منابع دانست و یادآور شد: با توجه به پروسه آزادسازی و واریز این مبلغ به حساب بانک مرکزی، نمایندگان مجلس صبور و حرکت عجولانه‌ای که برای کشور و مردم آفت به همراه داشته باشد انجام ندهند.
مرجع : ايسنا