به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۷۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ساعت ۱۰:۱۳
کد مطلب : ۵۹۲۴۸
تقابل مجلس با روحاني؛ نيلي هم راي نياورد

همراهي‌اصولگرايان با افراطيون براي راي‌ندادن

گروه سياسي: خبرنگاران حاضر در مجلس، اوضاع حاكم بر مجلس را در راي ندادن اصولگرايان ارزيابي كرده به گونه اي كه الياس نادران يكي از ليدرهاي اصولگرايان مخالف روحاني، امروز با مراجعه به لاريجاني از او خواست بدون سخنراني موافق و مخالف، درباره نيلي راي گيري صورت گيرد. اين درخواست نشان مي‌دهد كه اكثريت مجلس قرار است راي مخالف به او بدهد زيرا در ماجراي استيضاح وزير قبلي هم نادران از ليدرهاي اصولگرايان و استيضاح‌كنندگان به شمار مي رفت. لذا به نظر مي رسد بار ديگر بايد شاهد همراهي اصولگرايان با افراطيون براي راي ندادن به يك وزير ديگر روحاني باشيم.
همراهي‌اصولگرايان با افراطيون براي راي‌ندادن
همين‌گونه هم شد و مجلس اصولگرا با 160 راي مخالف در مقابل 79 راي موافق و 7 راي ممتنع به نيلي احمدآبادي راي نداد تا ماجراي تقابل اكثريت مجلس نهم با دولت يازدهم همچنان ادامه داشته باشد؛ با شاه بيت «فتنه» و «فتنه‌گران»! گفتني اينكه در جلسه امروز مجلس و پس از سخنان رییس جمهور، موافقان و مخالفان با وزیر پیشنهادی سخنراني كردند كه عمده مخالفان بازهم براي زدن وزير پيشنهادي از ديوار فتنه بالا رفتند! عزیزاکبریان نماینده کرج در مجلس در مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم گفت: وزارت علوم نباید دنبال اهداف و گروه خاصی باشد. وي از سکوت نیلی احمد آبادی درباره مسئله "فتنه" انتقاد کرد.

پس از  اکبریان، نبویان نماینده تهران سخنانش را در مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم آغاز کرد. نبویان از عملکرد نیلی در دورانی که ریاست پردیس دانشکده فنی دانشگاه تهران را بر عهده داشت انتقاد کرد. نبویان در بخشی از سخنان خود با اشاره به یکی از معاونان زن نیلی در آن زمان اشاره کرد و گفت این معاون با مردان "دست می داده است."

نبویان از برخی اردوهای برگزار شده در دوران نیلی احمد آبادی در دانشکده فنی دانشگاه تهران انتقاد کرد و گفت هنوز عکس های آن اردوها زبانزد دانشجوهای دانشکده فنی است. نبویان گفت: که نیلی در زمان مدیریتش مجوز برگزاری کنسرت مختلط داده است. نبویان همچنین با گلایه از رییس جمهور گفت هیچ کدام از گزینه هایی که تاکنون برای تصدی وزارت علوم معرفی شده اند معتدل نبوده اند. پس از سخنان نبویان ابراهیم نکو نماینده شهریار به دفاع از وزیر پیشنهادی علوم پرداخت و اخبار منتشر شده درباره وزیر پیشنهادی را در رسانه ها رد کرد. او نیلی احمد آبادی را بی حاشیه و غیر سیاسی خواند.

نکو اخبار منتشر شده در باره نظر منفی شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره نیلی احمد آبادی را رد کرد و گفت این اخبار صحت ندارد. ابراهیم نکو گفت که برنامه های نیلی احمد آبادی کاملترین برنامه برای اداره وزارت علوم است و می تواند انقلابی در زمینه در کشور برپا کند.

پس از سخنان ابراهیم نکو محمد قسیم عثمانی برای دفاع از وزیر پیشنهادی سخنرانی کرد او ارتباط نیلی احمد آبادی با "فتنه" را رد کرد و گفت اگر او با مسئله فتنه ارتباط داشت رییس جمهور او را معرفی نمی کرد. عثمانی با انتقاد از سخنان نبویان درباره دست دادن یکی از زیر دستان زن نیلی با مردان گفت این موضوع چه ربطی به وزیر دارد مگر در زیر مجموعه های هیچ مدیری تخلف صورت نمی گیرد مگر این موضوع چیز جدیدی است و تابه حال سابقه نداشته است.

او گفت: نگاه سیاسی را از وزیر پیشنهادی بردارید او هیچ مشکلی ندارد. با این رویکرد و نگاه سیاسی مجلس، دولت هر کس را معرفی کند رای اعتماد نمی گیرد. عثمانی تاکید کرد که مشکلات دولت را نباید نادیده گرفت این دولت فشار زیادی را تحمل می کند. این نماینده گفت اگر به پاسدارهای قدیمی هم اعتماد نداشته باشیم کسی در این مملکت باقی نمی ماند که به او اعتماد کرد. عبدالکریم جمیری نماینده بوشهر دیگر نماینده مخالف بود که به انتقاد از معرفی نیلی انتقاد کرد.

پس از او الیاس نادران نماینده تهران در مخالفت با وزیر پیشنهادی سخنرانی اش را آغاز کرد. نادران با انتقاد از رییس جمهور گفت شما حرفهایی که باید اینجا بزنید جای دیگر می زنید و حرف هایی که باید در جایی دیگر بزنید اینجا می گویید. کاش حرف هایتان در اینجا نیز شبیه به حرف هایتان در زنجان و در جمع نخبگان بود. او از مشاوران روحانی انتقاد کرد و گفت امان از دست این مشاوران، آیا مطالب مطرح شده در استیضاح فرجی دانا به بورسیه ها ربط داشت؟ نادران هم از اردوهای برگزار شده در زمان ریاست نیلی بر دانشکده فنی دانشگاه تهران مخصوصا اردوی خارج از کشور ترکیه را زیر سوال برد. او خطاب به نیلی گفت شما با ضد انقلاب مرزبندی ندارید.

نادران گفت اگر کاندیدای روحانی نیلی احمد آبادی بود چرا پس از استیضاح فرجی دانا او به عنوان سرپرست معرفی نشد. این نماینده تهران درباره نقش وزیر پیشنهادی در بحث "فتنه" گفت که ما موضع نمی خواهیم عملکرد مهم است. جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده دیگری بود که به دفاع از نیلی احمدآبادی وزیر پینهادی علوم پرداخت. جعفر زاده با بیان این که در سخنان مخالفان هیچ دلیلی مستندی برای شایسته نبودن نیلی وجود نداشته است، گفت: او از نیروهای شایسته انقلاب و نظام است. جعفر زاده گفت: گویا آقای احمدآبادی پاسخگوی رفتار دیگران باشد. یک فردی شب گذشته حرفی زده است الان باید احمد آبادی پاسخگوی آن باشد؟ او گفت وزارت علوم نباید با سرپرستی اداره شود و باید هر چه سریعتر وزیر بر کرسی وزارت بنشیند.

جعفر زاده گفت: ما هنوز نتوانستیم برای استیضاح فرجی دانا پاسخی به افکار عمومی دهیم. احمد آبادی همه امتیازات لازم برای وزارت را دارد. ما وظیفه داریم به دولت کمک کنیم. به همه دولت ها.
او خطاب به لاریجانی گفت اسم شما را به عنوان مخالف اعلام کرده اند شما توضیح دهید در این باره لاریجانی با خنده گفت: فکر می کنم آقای رجال الغیب اند و از آن جهت آن سخن را گفتند.
پس از جعفر زاده مهرداد لاهوتی به عنوان موافق وزیر پیشنهادی سخنان خود را آغاز کرد. لاهوتی گفت: آیا سکوت در جریان "فتنه" به معنای همراهی با فتنه است.

او با انتقاد از سخنان یکی از نمایندگان که گفته بود "اگر نیلی در جنگ بوده آیا یک بسیجی در کنار او به شهادت رسیده است!" گفت: آقای نیلی یکی از فرماندهان جنگ بودند، او در دفاع مقدس نقش داشت آیا نیلی احمد آبادی هم باید به شهات می رسید؟ ایشان هفت سال در جبهه بودند. لاهوتی گفت: وزارت اطلاعات آقای نیلی را تائید کرده است.  لاهوتی از نمایندگان در خواست کرد که با رای بالا از نیلی احمد ابادی حمایت کنند.

پس از پایان سخنان نمایندگان موافق و مخالف دکتر نیلی احمد ابادی دافاع خود را آغاز کرد.
گفتني اينكه، دولت یازدهم در زمان معرفی کابینه جعفر میلی منفرد را به عنوان اولین گزینه پیشنهادی برای تصدی وزارت علوم به مجلس معرفی کرد که وی موفق به کسب رای اعتماد از مجلس نشد. پس از آن رییس جمهور جعفر توفیقی را به عنوان سرپرست وزارت علوم انتخاب کرد و در مهلت سه ماهه رضا فرجی دانا به عنوان وزیر علوم به مجلس معرفی شد و موفق به جلب نظر نمایندگان شد. با استیضاح رضا فرجی دانا در مردادماه سال جاری رییس جمهور محمدعلی نجفی را به عنوان سرپرست وزارت علوم معرفی کرد و نهایتا چهارشنبه هفته گذشته محمود نیلی احمدآبادی را به عنوان سومین گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت علوم به مجلس معرفی کرد.

دانشجو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ۱۱:۲۷
واقعا جای تاسف داره بااین مجلس

استنادات مخالفان واقعا مضحک است

درودبرروحانی عزیز (258635)
امین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ۱۳:۴۰
خیلی خوشحالم که رای نیاورد (258726)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ۱۸:۱۸
وای به حال نسل اینده ما که کاسبان فتنه به هر رای اعتماد میگویند فلانی پدر بزرکش اهل فتنه بود (258860)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ۱۸:۲۵
خدا به داد مابرسه اقای روحانی هرچه در قبال کاسبان فتنه کوتاه امدی وهنوز در پستهای حساس ومدیریتی حضور دارند تا امام زمان ظهور نکنه کاسبان فتنه با روشنفکران با برچسب فتنه و به نسلهای اینده که فلانی پدر بزرگش اهل فتنه بود به مقاصد شومشان میرسند (258866)
ناصر هشترودی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ۱۸:۳۲
اره شما افراطی ها از باز نشدن گره کار در کشور در زمینه های مختلف بسیار خشنود میشوید .متاسفم براتون (258869)
دو..ست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ۱۹:۱۱
چرا خوشحال نباشی عزیز دل برادر. 8 سال مملکت را بر باد دادین و الان هم وزارت علوم را با این همه دانشجو و استاد بی وزیر میزارین. البته میدونم شما خوشحالید. حق هم دارید. با این اوضاع بسیاری از نخبه گان میرن خارج و همه چیز میمونه دست شماها. و جشن میگیرید برای خودتون چون امثال شماها با چند صد رای میشن نماینده مجلس کشوری با اون سابقه فرهنگ و تمدن! دوباره به خودتون رای میدین و براتون مشتبه هم میشه که اسلام را دارید پیاده میکنید! (258879)
داشگاهیی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ۱۹:۴۵
به عنوان یک دانشگاهی عرض میکنم که از قوانین مربوط به اردوها ی داشنجویی مطلعم. اردو در شورای فرهنگی هر دانشکده ای تصویب میرسد که مسئول دفتر نهاد نمایندگی رهبری مستقر در هر دانشکده، مسئول بسیج و مسئول انجمن اسلامی، معاون دانشجویی و معاون امور مالی و رئیس دانشکده در ان عضو هستند و اردو را مصوب میکنند. حالا اگر اردویی مناسب نبوده همه ی این اعضا بایستی پاسخگو باشند. یعنی نمایندگان مطلع نیستند ؟ اگر نیستند خوب استعلام کنند و قوانین مربوط به اردو ها را بدانند. چرا بند کرده اند به نیلی فقط؟ (258892)
شخصیت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ۲۰:۴۳
بگذار نماینده ها هر چه می خواهند آتش بسوزانند ما هم دلمان برایشان می سوزد
چون برای موکلینشان تره هم خرد نمی کنند نوبت ما هم می رسد موقع رای گیری دوره بعد مجلس دیر نیست (258906)
مهربان توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ۱۳:۴۶
تاسف عمیق دارم اگر دکتر روحانی فرد بعدی را اصلاح طلب معتدل معرفی نکنه در انتخابات بعد به اعتدال رای نمیدهم (258738)
مهرماه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ۱۵:۵۲
تعریف معتدل را بفرمایید لطفا؟؟ 2نمره (258812)
سبز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ۱۵:۵۴
در انتخابات بعدی همه به اصلاح طلبان رای خواهیم داد تا دولت و مجلس یک سو باشد و این بازی ها نباشد انشاله (258813)
جهان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ۱۷:۴۵
اتفاقا از اولش هم به اعتدال رای ندادین (258848)
خرد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ۱۵:۰۸
چرا اقای روحانی به مجلسیان نمی گویند که فتنه گران واقعی اقایانی هستند که 8 سال مملکت را در انزوای جهانی نگه داشتند ارزش پول ملی را به شدت پایین اوردند تورم 40 درصدی درست کردند ایران هراسی راه انداختند ریس همین مجلس را با ویدو به چالش کشاندند به مجلس وقوانینش احترام نگذاشتند حالا این مجلس انان را انقلابی می خوانند و کسانی که از این افراد انتقاد کردند فتنه گر . زمانی که مولایمان علی را در محراب به شهادت رساندند عده ای بیخبر باور کرده بودند که مولا علی نماز نمی خواند پس چرا درمحراب شهیدشان کردند (258789)
دانشگاهی
United States
۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ۱۵:۳۰
این آقایون در این مدت 10 ساله آنقدر در دانشگاه رانت بازی کرده اند که نمی خوان دستشون رو بشه و این گزینه ی وزیر علوم را هم برای امتیاز گرفتن از روحانی نگه می دارند. دانشگاه امروز خرابه ای شده که مدتها ساختنش وقت خواهد گرفت. ولی این مجلس آنقدر دنبال نفع شخصیشه که این چیزها براش اهمیتی نداره. (258800)
ساسان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ۱۷:۱۹
تاسف جای دیگری است آنهم عملکرد منفعلانه و کوتاه امدن های مکرر دولت در برابر تندرو هاست نمونه با وجودی که آقای روحانی وزرات های مهمی را برای جلب نظر آنها به مجلسی ها و اصولگرایان داده (کشور، دادگستری و ...)انها حتی به این هم راضی نیستند و می خواهید دولت را کامل کنترل کنند، آقای روحانی جواب اینها را باید با ادبیات خودشان بدهند پست را از آنها بگیرند. (258837)
۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ۲۰:۱۲
دلیل رد آقای نیلی سابقه کم مدیریتی بود اصول گرا و اصلاح طلب هم نداره.
خود اصلاح طلب ها هم اینو میدونن ولی دارن مظلوم نمایی میکنن برای انتخابات مجلس. (258898)
فرزند ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ۱۱:۲۸
اینها رو بیخیال .

بهار نیوز عزیز

امروز 7 آبان روز بزرگداشت کسی است که دنیا و عالم بشریت به وجود مقدسش افتخار می کند . امروز روز بزرگداشت "کوروش بزرگ" پدر ایران زمین است . ما ایرانیان و کل دنیا به پدرمان و بنیانگذار حقوق بشرو حقوق ملت ها میبالیم .

بهار نیوز قطعا از رسانه های افراطیون که درک منطقی و درست ندارند و قطعا از هر چیز خوبی حمایت نمی کنند هیچ توقع و انتظاری نیست که از بزرگی مثل کوروش بگویند چون اصلا عددی نیستند (ادامه در کامنت بعدی) (258636)
فردوس توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ۱۳:۴۷
انشاا... بعدی دکتر احسان شریعتی یا دکتر توفیقی باشه تا کی کوتاه امدن در مقابل مجلس تندرو؟؟؟؟ (258742)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ۱۱:۲۸
....خداوندا ما چه گناه برزگی را مرتکب شدیم که اینگونه ما را مجازات میکنی؟ (258637)
اسماعیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ۱۳:۳۱
تحریم انتخابات قبلی مجلس (258712)
طرفدار اعتدال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ۱۵:۱۹
این مسئله نشون میده که مردم تهران در انتخابات سال اینده مجلس باید حتی به لیست دهم یا بهتر بگم اصلاح طلبان درجه دهم یا اصولگرایان معتدل مانند مطهری -کاتوزیان-غفوری فرد-غرویان یا اعضای حزب اعتدال وتوسعه یا حزب ایستادگی نزدیک به محسن رضایی هم رای بدن تا شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم
رای ندادن در انتخابات مجلس اینده بزرگترین اشتباه خواهد بود (258793)
دو..ست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ۱۹:۱۴
گناه شماهایی که در انتخابات شرکت نکردین همین بود که امثال رسایی و کوچک زاده و بذرپاش برن مجلس. وگرنه اینها خواب از کنار مجلس رد شدن هم را نمیدیدند. (258880)
جیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ۱۱:۲۹
چقدر اقای روحانی ساده است مشخص بود از اول که مجلس اصول گرا هیچ سر سازش ندارد . منتخب مجلس اصول گرا بارای ناپلیونی بتواند خود روحانی را هم از صحنه بیرون خواهد کرد . این اقایان با رییس جمهور که ادعای صاحب الزمانی بودن را داشت هم کاسه اند . این ها همان چهار میلیون رای را دارند وکل مملکت را می خواهند 76 میلیون دیگر را جز ملت نمی دانند (258638)
فرزند ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ۱۱:۳۰
اما ما از بهار نیوز توقع داریم که در این روز بزرگ و خجسته و به یاد ماندنی ساک نمانده مقالاتی گزارشاتی در این مورد در سایت بنویسید . البته اگه امکانش هست زیر پست های نظراتشم باز بزارید تا نظراتمون رو در مورد پدر کشورمون بیان کنیم .

با سپاس از شما (258639)
حبيب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ۱۱:۳۲
روحاني بايد حدادعادل، يا يكي مثل او را معرفي كنه تا دلواپسان بهش راي بدهند! (258641)
عباس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ۱۱:۳۴
ای وای برما با این نمایندگان
وای برما !!!1 (258644)
جیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ۱۱:۳۴
ای کاش امروز اقی روحانی به مجلس نمی رفتند من که از طریق رادیو فرهنگ دنبال کردم حالا من خجالت می کشم و می بینم اقای روحانی با این مجلس چگونه می خواهد کنار بیاید
این نماینده گان به چیزی جز سقوط دولت رای نخواهند داد
خدا به داد اقای روحانی برسد (258645)
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ۱۱:۳۵
هرگز امیدی نیست بر فردای این قوم.......... (258646)
ehsan
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ۱۱:۳۶
واقعا ما داریم تو چه مملکتی زندگی میکنیم ای خداااا جوونیمون سوخت و هدر رفت لااقل بفکر نسل آینده و فرزندانمون باش.(بهار No سانسور Please) (258647)
ابوالفضل
Russian Federation
۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ۱۱:۳۷
این هم از وزیر بعدی!!! (258648)
جیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ۱۱:۳۹
شرم اور است که وزیر پیشنهادی رییس جمهور را الیاس نادران ضد انقلاب نامید وبالطبع رییس جمهور؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (258649)
ناصر هشترودی
Romania
۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ۱۱:۴۱
مهم نیست این اقایان هم از طرف مردم سال اینده رانده خواهند شد .اینا از مردمی که به روحانی رای دادند را با سنگ اندازی جلوی دولت ،انتقام میگیرند .درود بر روحانی ودولتش و دکتر نیلی .ضمنا" اگر با بورسیه های غیر قانونی کاری نداشت رای میاورد .اقایان مجلس ان کس که از بورس استفاده کرده و مدرک اندونزی شناسی گرفته بزارید وزیر علوم.شما را نخواهیم بخشید .هیچوقت. (258650)
باران زمانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ۱۱:۴۶
از این مجلس چیزی جز این انتظار نیست مگه نمیبینین چشماشو روی تمام دذدیا وفساد گذشته بست وحالا ذره بین گذشته روی تمام کارها وافراد دولت انوقت این ادما میان ب یک انسان فرهیخته وسالم رای بدن !؟ هرررررگز اینا با علم مخالفن! (258651)
کارن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ۱۱:۴۶
جناب آقای روحانی تحویل بگیر ..بازم بگو مجلس ما مجلس سازنده ای است
آقای روحانی هرو روز بیشتر از دیروز از این مجلس گل میخورید (258652)
روح الله - مشهد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ۱۱:۵۰
فقط می توانم بگویم حالم ازاین مجلس به هم میخورد و خداشاهدم باشد که اگر مجلس بعدی هم با همین آدمها تشکیل شود، دیگر رای نخواهم داد.نفرین عالم را به جان میخرند و اندکی ازمواضع سست و مزخرفشان کوتاه نمی آیند.
درخواست من ازرئیس جمهوراین است: حالاحالاهاوزیرمعرفی نکنید و بگذاریدسرپرستتان باقدرت این عناصرتندرو را ازدانشگاهها بزدایند تا بدانند چه قدربدبازی را آغاز کرده اند!
آقای روحانی این است عواقب کوتاه آمدن درمقابل این...ها (258653)
شهاب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ۱۱:۵۱
حال کردم شرافتا تحویل بگیر جناب روحانی حاصل این همه مدارا....!! (258654)
امیر از کرمانشاه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ۱۱:۵۲
جناب دکتر روحانی محکم واستوار روی مواضع اصولی خود که بارها با مردم شریف ایران عهد بسته ای کوتاه نیا مردم فهیم ودانشگاهیان پشتیبان شما هستند واصول گرایان چه افراطی وچه غیر افراطی از مخا لفت ولجبازی با شما وملت کنار نمی آیند این گروه رای قاطع مردم در 24 خرداد 92 به شما فراموش نخواهند کرد پس با توکل بر خداو پشتیبانی ملت زره ای از حق وحقوق مردم ودانشگاهیان ونخبگان کوتاه نیا یید انشااله. (258655)
حامد
United Kingdom
۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ۱۱:۵۴
وزیرانی که دولت معرفی میکنه نباید حالت آروم و اخلاقمدار به خودشون بگیرن. در مقابل این مجلس باید حمله ی همه جانبه کرد وگرنه اینها ملاحظه ی چیزی رو نمیکنن! (258656)
HHH
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ۱۱:۵۷
با وضعیت کنونی مجلس روحانی اختیارات خیلی کمی برای اداره کشور داره باز هم خیلی مرد بود تا الان تونست مقابلشون بایسته وتا جایی راه مردم و خودشو بره. امیدوارم در انتخابات مجلس مردم با انتخاب درست این اختیارات را بیشتر کنند.خدایا کمکمون کن (258658)
رضا از بوشهر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ۱۱:۵۸
آقای رییس جمهور به تلافی دهن کجی مجلس اصولگرا به دولت هر چه سریعتر وزیر کشور اصولگرا را عزل کند (258660)
سید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ۱۲:۰۰
جاسبی رو کاندید کن خودتو راحت کن روحانی! (258661)
علی رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ۱۲:۰۴
به عنوان یه بوشهری متاسفم که جمیری نمایندمونه! آبروی شهرمون رو برد (258663)
سعید1
۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ۱۲:۱۳
این اصولگرا جماعت قابل اعتماد نیست.با پدر معنویشان مرحوم آذری قمی چه کردند؟آنها که مثل بنده گذشته را به خاطر دارند می دانند نقش مرحوم آذری قمی در تاسیس بنیاد و روزنامه رسالت (وایستادن جماعتی که عقبه همین آقایان به اصطلاح اصولگرای امروزی بود در برابر امام)چه بود؟ آن نامه مشهور امام به مرحوم آذری قمی و... اما بعد که آن مرحوم تازه فهمید چه اشتباه تاریخی را مرتکب شده وشمشیر چه کسانی را تیز کرده دیدید که چه برخوردی بااو شد؟خودش جایی نقل کرده که خوب است بهار منتشر کند.اینها هرکسی که را خدمتشان کند را ... (258664)
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ۱۲:۱۵
واقعا کاش یک جو انصاف و عدالت و بی طرفی وخردمندی در وجود بعضیها بود! (258665)
کریمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ۱۲:۱۶
اقای روحانی بخدا با اصولگرایان نمیشود تعامل کرد اینها شما را قبول ندارن ما اصلاح طلبان هم را ناامید نکنید (258666)
فرد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ۱۲:۱۶
خوب رسالت این باصطلاح نمایندگان در فشل کردن دولت است. (258667)
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ۱۲:۱۷
از این مجلس هیچکسی غیر این توقع نداشت خیلی عادی بود این قصه سر دراز دارد (258668)
جوان شیرازی
United States
۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ۱۲:۱۹
سکوت رئیس جمهور در مقابل این عده به هیچ عنوان جایز و به صلاح مردم نیست (258670)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ۱۲:۳۲
این مجلس....واقعا شورش رو درآورده .... (258674)
زاهدان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ۱۲:۴۴
بابا اين دولت روحاني خيلي قدرت داره !!!!!!!!!! دولتي كه اينقدر قدرت نداره ميخواين به داد مردم برسه ؟؟؟ (258675)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ۱۲:۵۰
اصولگرایان و افراطیون یکی هستن از صدر تا ذیل فقط تیره و روشن دارن مجلسی که با دوپینگ شورای نگهبان و حداقل رای مردم باشد همین میشود (258678)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ۱۲:۵۱
اگر در دوره احمدى نژاد بوديم، حتى اگه مشايى وزير ميشد تعداد آراى مخالف كمتر از اين بود... نماينده ها آبروى خودشونو بردن، (258679)
3000
United States
۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ۱۲:۵۱
زاهدی رو معرفی کنین تا نمایندگان و کاسبان فتنه باز رانت خواری کنند. (258680)
kk
۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ۱۲:۵۳
روحانی وقت تلف کرد این چند ماه.. خیلی بی سیاستی کرد ..

باید با لاریجانی ها ببندد.. و روی یک فرد با رهروان توافق کند (258682)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ۱۳:۳۹
باج دیگری به لاریجانی؟ وزارت کشور بس نبود ؟ عجب تفکر ساده اندیشانه ای (258725)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ۱۲:۵۳
گویا نمایندگان مجلس هنوز باور نکرده اند که احمدی نزاد رفته و در حال حاضر حسن روحانی رییس جمهور کشور است. پس باید بدانند اگر 10 نفر را هم رد کنند مطمئنا رییس جمهور باز هم فردی با اندیشه و تفکرات فرجی دانا و توفیقی و نیلی را نامزد وزارت خواهند کرد و احتمال اینکه فردی مانند کامران دانشجو وزیر این دولت شود زیر صفر درصد است. (258683)
پارسا
۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ۱۲:۵۵
ازماست که برماست!
آقای روحانی عزیز
نتیجه ی کوتاه آمدن شما دربرابر کاسبان فتنه همینه
شما فراموش کردید که مردم برای چی به شما رای دادن
بازم دم احمدی نژاد گرم که حداقل به اینا رو نمیداد (258684)
غفوري
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ۱۳:۴۴
اصلاً معلوم نشد كه طرفدار احمدي نژادي
احمدي نژاد و اينا دستشون تو يه كاسه بود (258735)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ۱۲:۵۵
از این مجلس بیش از این انتظار نمی رود. اصلاح طلبان و اعتدالگرایان باید از هم اکنون برنامه ریزی کنند تا سال اینده نمایندگانی شایسته و با صلاحیت روانه مجلس کنند. (258685)
ابراهیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ۱۲:۵۸
ولاضربه ای که اصوالگریان به نظام زدندحتی به اصطلاح فتنه گران هم نزدندامروزه همه مردم میدانندافرادی که به اصطلاح فتنه خوانده شدها ندافرادی متین باوقارمتدین وانقلابی ودرعین حال دل سوزنظام ورهبری بوده اندیه عده مجلسی کارشان شده تفتیش عقایدوتهمت زدن گویا این افرادازاخرت وعاقبت خوداطلاعی ندارندونمی دانندکه روزقیامت دربرابرهمین افرادبایدبایستندوحساب پس دهندولامامندیم ایناچه عجوبه ای هستن (258686)
سجاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ۱۳:۰۸
تنها حسرت من اینه که در دور دوم انتخابات مجلس قبل به نادران که اون رو منتقد احمدی نژاد میدونستم رای دادم و از این بابت خودم رو نمیبخشم. آقای نادران رایم حرومت و حقوقی که از مجلس بابت رای من میگیری حرومت (258687)
ن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ۱۷:۰۲
ما خیلی از این اشتباهات کردیم و می کنیم که طرفدار شخص یا اشخاصی می شویم فقط و فقط بخاطر اینکه مخالف فردی هستند که ما نمی پسندیمشان. (258828)
بیچاره
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ۱۳:۱۵
سر و ته یک کرباسیم.
ما مردم بدبخت و بیچاره رو فیلم کردند. دست همشون توی یک کاسه است. (258691)
میلاد
United States
۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ۱۳:۱۸
هرکس از این مجلس رای اعتماد نگیره باید به خودش افتخار کنه و نامش ماندگار خواهد شد (258696)
رضاشمال
Europe
۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ۱۳:۲۱
زنده باد نمایندگان غیور و با دانش استان گیلان"اقای جعفرزاده و لاهوتی"واقعا مردم گیلان به نمایندگانی مثل شما افتخارمیکند (258700)
مهران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ۱۳:۲۹
آقای روحانی بازهم سکوت کن. آنقدر سکوت کن که بدانی رییس جمهور یک تدارکاتچی بیش نیست. (258709)
حبيبي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ۱۳:۳۱
نماينده مخالف گفته معاونش كه يك زن بود روزي با يك مرد دست داد...
اوخ اوخ سوختم و دلواپس شدم!! (258711)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ۱۳:۳۸
چیزی عجیبی نیست دولت انفعال باید منتظر بد تر ازین ها باشد (258722)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ۱۳:۳۸
باقری بناب(نمایند اصولگرای مجلس):افرادی بعد از چهار سال از گذشت انتخابات سال 88 هرکسی را که در تعارض با خودشان می‌بینند را به فتنه محکوم می‌کنند،متاسفانه عده‌ای کاسب و بدتر از آن دلال فتنه شده‌اند. (258723)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ۱۳:۴۷
هرچه جلوتر میرویم بیشتر به این نتیجه میرسم که این نمایندگان لیاقتشان همان احمدی نزاد است که هرچه دلش خواست به انها توهین کرد و وزرایش هم هرکاری کردند جز وزارت ولی انها جرات دخالت در امور انها را نداشتند. (258741)
آذربایجان(میاندوآب)
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ۱۳:۴۸
من به شخصه از دو نماینده یی که از شهر ما به مجلس راه یافته اند از همه عذر خواهی میکنم . این اصولگراها دارن نفسای آخرشونو میکشن. زنده باد اصلاحات (258744)
امیری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ۱۳:۴۸
برای این مجلس متاسف هستم خدایا این دوره مجلس کی تمام میشه بدترین دوره مجلس این دوره بوده (258745)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ۱۳:۴۹
دوستان اشکالی نداره. تاریخ خود قضاوت خواهد کرد. این آقایانی که مقابل دولت و اکثریت مردم ایستاده اند عمراً دوره بعد در مجلس حضور داشته باشند. مردم ایران روزبروز داناتر میشوند و بهتر تصمیم میگیرند. این را روند جریانات بعد از انقلاب نشان داده است. بقول بزرگواری: تا دانایی در این سرزمین هست اصلاحات زنده و پوینده هست. (258748)
اسدیان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ۱۳:۵۱
انچه دراینگونه تصمیمات ومصوبات سر سوزنی مورد توجه نیست سرنوشت ملت ومملکت است دلم برای جوانان این مملکت میسوزد (258749)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ۱۳:۵۷
اصولگرایان دوست دارند از جنس خودشان معرفی شوند پس از انتشار بورسیه ها فریاد واسلاما و فتنه فتنه کردن هایشان بلندتر شده و عصبانیتشان بیشتر شده است از دکتر روحانی میخواهیم اگر 10 وزیر هم به مجلس معرفی میکنید از جنس دکتر فرجی دانا باشد
اصولگرایان بدانند مردم ایران در 24خرداد 92 اعلام کردند دانشگاه آرام تر ، و باشاط تر میخواهند

آقایان اصولگرا بدانند این مجلس آخرین مجلسشان است و باید دیریا زود از صندلی های سبز خداحافظی کنند (258753)
منصور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ۱۳:۵۷
انگاراين كسايي كه نطردادن خيلي افراطي هستن نسبت به مجلس بابااين اقايان بزرگوارنمايندگان من توهستن پس بهتره احترامشون حفظ بشه (258755)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ۲۱:۳۲
با رد صلاحيت هاي برنامه ريزي شده و ..... اينها نماينده تو هستند ! نه ما ! ززرشك (258920)
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ۱۴:۰۰
مطهری در جمع خبرنگاران:(چون خیلی به ایشون ارادت دارید،تقدیم به شما)ضرورتی ندارد رئیس‌جمهور به نمایندگان گوشه و کنایه بزند/ پایداری‌ها بر روی رأی نمایندگان تأثیرگذار نبودند
نماینده مردم تهران یک علت رأی نیاوردن نیلی‌احمدآبادی را رفتار دولت دانست و گفت: ضرورتی ندارد رئیس‌جمهور به مجلس گوشه و کنایه بزند؛ چرا که در رأی مجلس تأثیر می‌‌گذارد و اگر روابط دو قوه خوب بود، همین گزینه می‌توانست رأی اعتماد بگیرد. (258757)
تلنگر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ۱۹:۱۷
تا حالا که تعامل کردند چه نتیجه ای گرفتند تعامل با افراطی جماعت معنی ندارد جلوی زیاده خواهی باید ایستاد . (258883)
جام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ۱۴:۰۳
کاسبین فتنه امروز بیشترین توهین را به رییس جمهور منتخب کردند (258759)
سید محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ۱۴:۰۹
چه انسان های عالم و خردمند و دلسوزی که این مجلس آنها را کنار می زند و خود را هم خانه ملت می خواند... (258766)
saam
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ۱۴:۱۳
آقای روحانی یه مداح رو اگه میفرستاد .. همین مداح محله ما.. به خدا با اکثریت آرا وزیر میشد . (258769)
حسین فسای
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ۱۴:۲۷
تنها راه حل بخشی از مشکلات دولت برچیده شدن این مجلس هست که انشاالله در انتخابات بعدی محقق می شود (258772)
هدهد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ۱۵:۰۳
اگر رئيس جمهور هر كس ديكري را معرفي كند همين كاسه و همين اش است. زيرا نادران چشم طمع به اين وزارت دارد .ديديد كه چطور به اقاي نيلي توپيد . من هر لحظه منتظر بودم كه بپرد و برسر اقاي نيلي بكوبد. (258788)
ابوالقاسم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ۱۵:۱۷
سلام ٰ
مردم ایران در طی 8 -9 سال اخیرٰ یک فرصتی پیدا کرد و سر صندوق رای به پایداریها و بقیه پایه دارها رای منفی داد و گفت " نه " در انتقام از ان رای ٰ حالا و بعدها هر جائی که اینها حق رای داشته باشند به مرم میگویند " نه "
گر چه منزل بس خطرناک است و مقصد ناپدید
هیچ راهی نیست که انرا نیست پایان غم مخور
این همه خون دل خوردیم ٰ تا انتخابات بعدی هم روی ان ! (258790)
وزیرمناسب نجفی وبس
United States
۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ۱۵:۳۰
بنظرم نادران انتظارداره معرفیش کنن. (258799)
سرخ ابی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ۱۵:۳۱
همه ما توپ فوتبالیم روحانی تیم اعتدال نادران تیم اصول گرا خوب دارن بازی میکنند (258801)
قاضی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ۱۶:۰۶
با این نماینده ها باید مثل اون رئیس . . . دولت تاریخ ایران رفتار کرد: . . .یا براشون هیچ ارزشی قائل نبود و با تمسخر باهاشون حرف زد. (258817)
Javad
Romania
۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ۱۶:۱۷
به نظرم روحانی تا انتخابات بعدی مجلس دیگه نباید وزیری معرفی کنه تا وزارت علوم با سرپرست اداره بشه و در این مدت تمام روسای اصولگرای دانشگاه ها رو با روسای اصلاح طلب "به قول دلواپسان فتنه گز" جایگزین کنه.

دیگه کوتاه اومدن کافیه. وقت نمایش اقتدار اصلاح طلبان فرا رسیده. (258819)
یک ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ۱۶:۵۸
انتخابات سال دیگه دیگه ما هستیم و یک مجلس غیر همسو (258827)
سينــــــــــــ بينا ــــــــــــــــا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ۱۷:۳۳
عجبم از معدود اصولگرایان منطقی است وگرنه افراطی های پنج درصدی که تکلیف شون مشخصه. (258842)
شهروند
Anonymous Proxy
۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ۱۷:۴۳
این مجلس درست شدنی نیست چون آن قشر از مردمی که باید رای بدهند اصلا پای صندوق نمیروند و کار به جای کشیده که گاه یک نماینده چندین دوره به خاطر همین شیرین کاری ها بر صندلی مجلس تکیه زده/واقعا متاسفم (258847)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ۱۷:۵۴
حقیقت پورنماینده اردبیل دوروزپیش علیه نیلی موضع گرفته بود.افضلی فردهم اورافتنه گر نامیده بود.مردم اردبیل جواب اینهارا خواهند داد درودبرکمال پیرموذن حامی روحانی (258852)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ۱۹:۴۲
من برای اقای دکتر روحانی متاسفم که فکر میکند میرود میخ اهنین درسنگ!!!!! (258889)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ۲۰:۲۲
درود بر مجلس
هر وقت بهتون رای ندن میشن تندرو (258900)
عليرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ۲۱:۲۹
در روزگار ركود همه چيز ، كاسبي فتنه همچنان پررونق !‌ (258919)
عبدالرضا
United States
۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ۲۲:۱۳
بیایید برای رضای خدا این بار همه پای صندوق های رای بروید و یک بار برای همیشه این تندروها را کنار بگذاریم. (258926)
سعادت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ۲۲:۵۳
به نظرم مجلس به اسامی میلی ونیلی حساسیت دارد!!!
آقای روحانی دل به دریا بزند عارف رامعرفی کند تاجرات مخالفت نداشته باشند. (258929)
قاسم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۸ ۰۷:۱۵
روحانی و عارف؟ (258969)
کد خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ۲۳:۳۷
از من می شنوید بروید همان وزیر اسبق را بیاورید که با ترازو مدرک کیلویی می داد تا شاید ما هم از پرتو ایشان مقالاتی آبکی طرح کنیم . زنده باد همه دوست داران ایران و ایرانی (258935)
اصلاحات
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۸ ۰۷:۱۵
اصولگرایان در عمل همه شان تندرو هستند وبس. زنده باد اصلاحات.
اعتدال هم مثل این می مونه بگیم یه عدد هم مثبت است و هم منفی. میشه؟ اصلا داریم؟ (258967)
رضا
۱۳۹۳/۰۸/۰۸ ۰۷:۴۳
خطاب به اصول گرایان:ای مسلمانان تسلیم خدا باشید و از شیطان بپرهیزید که او دشمن است.بترسید از روزی که هیج فریاد رسی جز خدا نیست . (258971)
اکبر
۱۳۹۳/۰۸/۰۸ ۰۷:۵۰
وزیر لازم نیست روحانی وزیر علوم هم باشد. (258975)