به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۳۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۱۱ ساعت ۱۶:۰۱
کد مطلب : ۶۸۱۵۸
طنز

در دور همی کی‌روش چه گذشت؟

در دور همی کی‌روش چه گذشت؟
گروه ورزشی: آیدین سیارسریع در ستون طنز روزنامه قانون نوشت: آقای اقتدارزاده رو به کی‌روش گفت: آقای کی‌روش! یه سوال دارم. چرا آرای شما 88 درصد شد؟ موضع شما در مقابل این عدد چیست؟ چرا مجلس شورای اسلامی در مقابل این رای‌گیری ساکت است؟
کی‌روش گفت: این موضوع دست من نیست. مردم نظر دادند.
آقای اقتدارزاده گفت: مردم از این كارها زیاد می‌کنند. تو اگه ریگی توی کفشت نبود 63 درصد بیشتر رای نمی‌آوردی.
امیر قلعه نویی که روی کاناپه لم داده بود گفت: آقا این رای‌اش کجا بود؟ کل یوم دو درصد هم رای نداشت. بینی و بین ا... داشت؟
درخشان که تازه از جلوی آینه آمده بود با دو تا دستش روی هوا حجمی را نشان داد و گفت: تعریف از خود نباشه. من خودم این هوا رای دارم.
قلعه نویی گفت: این چقدره؟
درخشان گفت: 85 درصد.
مایلی کهن یهو گریه‌اش گرفت و گفت: من این فوتبال رو نمی‌خوام. من میرم. نمی‌خوام! ولم کن. من دیگه تو این فوتبال نمی‌مونم. (ناگهان گریه اش قطع می‌شود) آقای کی‌روشی‌پور! آقای علی منصوریان کی‌روش آبادی! آقای افشین کِی‌روانی! این تیم ملی ماست؟ این فوتبال ماست؟ از عراقی خوردیم که لیگ نداره.
يك خبرنگار ورزشي میان حرف‌های مایلی‌کهن پرانتزی باز کرد و گفت: عذر می‌خوام ولی اینکه عراق لیگ نداره از اشتباهات رایج این روزهای کارشناسان فوتباله.
حضار با لایک دو انگشتی با سخنان خبرنگار ورزشي همراهی کرده و حدود دو هزار نفر این جمله را با اجازه شیر کردند.
بیژن ذوالفقارنسب گفت: ولی خدایی امارات و قطر تیم‌های درجه دوی آسیا هستن. اینو که دیگه قبول دارین؟
اکثر کارشناسان با این گفته مخالفت کردند و شکست ژاپن توسط امارات را مثال آوردند.
ذوالفقارنسب: پس من یه موز با چند درصد از قرارداد کی‌روش رو بر‌می‌دارم، میدم به فقرا.
سیارسریع گفت: چرا از ظرفیت آقای علیدوستی در فوتبال استفاده نمیشه؟ دخترشون به این خوبی بازی می‌کنه. بزنم به تخته.
علیدوستی گفت: من الان سرمربی تیم نوجوانان هستم.
سیارسریع: حالا این زیاد مهم نیست، من بیشتر روی قسمت دوم جمله تاکید داشتم. در این لحظه حجت الاسلام علی‌پور با کمک کمیته انضباطی سیارسریع را از جمع بیرون می‌کنند که این اقدام با استقبال و همراهی حضار همراه می‌شود.
کی‌روش چند جمله به انگلیسی گفت و مترجمش این‌گونه ترجمه کرد: با این حال ما سعی کردیم یک اکشن عمودی بر یک درام افقی رسم کنیم وَ ... وَ ... متریال‌های داینامیکی که در اختیار داشتیم را در بستری از بازی شناور روی بلک بورد ... بله میگن که آی ام ا بلک بورد.
کی‌روش عصبانی شد و به فارسی گفت: چرا چرت و پرت میگی؟ درست ترجمه کن.
قلعه نویی همان‌طور که لم داده بود، گفت: اینم از مترجمش. اون‌وقت ما یه بار به جای شبای فیفا دی اشتباهی گفتیم روزای فیفا دی همین آقای فردوسی پور به قول گفتنی عرق گیر ما رو پرچم کرد.
در این لحظه شاغلام پیروانی به جمع ما اضافه شد و پشت میکروفن گفت: گفت ... گیرم که خلق را به فِریبت فِریفتی / با دست انتقام طبیعت چه می‌کنی؟ به نام خدا. آقای کی‌روش میگن که من امکانات ندارم. آقای کی‌روش! تو نبودی اون روزا رو ندیدی.
به وا... قسم! ما این تیم فجر رو می‌بردیم تهران، تو ورزشگاه آزادی، بازیکن ما اولین بارش بود زمین چمن از نزدیک می‌دید، چند تا بازیکن ما مصدوم بودن، یکیشون مرده بود، چندتا رو از سر عقد بلند می‌کِردیم می‌آوردیم بازی کنن، زمین تمرین نداشتیم، روی زمین بایر تمرین می‌کردیم. با این حال من به آقای کی‌روش تبریک میگم. به مخالفان ایشون هم تبریک میگم ... هرگز نمیرد آن که دلش زنده شد به عشق ...

بهرام شفیع که خودش را برای اجرای برنامه ورزش و مردم آماده می‌کرد خنده بلندی سر داد و گفت: ثبت است بر جریده عالم دوام ما! یوهاهاها ...
علی کفاشیان خنده را ادامه داد و کم کم همه داشتند می‌خندیدند که اقتدارزاده محکم کوبید روی میز و گفت: نخندین! پرونده 88 درصد هنوز بسته نشده.
دوباره همه خندیدند به جز مایلی کهن که هنوز داشت گریه می‌کرد و می‌‌گفت: این وضع فوتبال ماست ...