به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۹ - ۰۱:۰۷
 
۲۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۲۵ ساعت ۱۴:۰۵
کد مطلب : ۶۳۶۱۲
شمار قربانیان گروگانگیری در پیشاور همچنان در حال افزايش

قتل‌عام ۱۲۶ كودك در يك مدرسه توسط طالبان پاكستان

گروه بين‌الملل: در جریان حمله امروز تعدادي از گروه جنايت‌كار طالبان پاکستان به یک مدرسه در پیشاور، تاکنون دست کم۱۲۶ کشته و بیش از یکصد نفر دیگر هم مجروح شده اند.
قتل‌عام ۱۲۶ كودك در يك مدرسه توسط طالبان پاكستان
'پرویز ختک' سروزیر ایالت خیبر پختونخوا کشته شدن بیش از یکصد نفر و مجروح شدن بیش از یکصد نفر دیگر را در جریان این اقدام تروریستی و گروگانگیری تایید کرده است. اعضای گروه تحریک طالبان پاکستان روز سه شنبه با حمله به یک مدرسه متعلق به ارتش پاکستان در شهر پیشاور مرکز ایالت خیبرپختونخوا، حدود 500 دانش آموز و کادر آموزشی این مدرسه را به گروگان گرفتند. بیشتر قربانیان این حادثه، از دانش آموزان مدرسه هستند.

طالبان در تماس با برخی رسانه‌ها، مسوولیت این اقدام تروریستی را برعهده گرفته و اعلام کرده است که این اقدام را در تلافی حملات ارتش پاکستان به مواضع شبه نظامیان در مناطق قبایلی در شمال غرب این کشور انجام داده است. ارتش پاکستان از شش ماه پیش تاکنون، با انجام حملات نظامی گسترده به مناطق قبایلی وزیرستان شمالی علیه مواضع شبه نظامیان، حدود یکهزار و 300 نفر از شبه نظامیان را کشته است. 'محمد خوراسانی' سخنگوی گروه تحریک طالبان پاکستان در گفت و گو با برخی منابع خبری، از حمله شش نفر از مهاجمان انتحاری و تک تیرانداز این گروه تروریستی به مدرسه یاد شده خبر داد و گفت: از این افراد خواسته ایم به دانش آموزان خردسال این مدرسه آسیبی نرسانند.

تیراندازی و درگیری در محل حادثه گروگانگیری هنوز ادامه دارد. گزارش های حاکی است نیروهای امنیتی ضمن محاصره مدرسه، توانسته اند تعدادی از دانش آموزان را نجات دهند. تعداد دقیق دانش آموزان و افرادی که در این مدرسه از سوی طالبان به گروگان گرفته شده اند، مشخص نیست. 'محمد نواز شریف' نخست وزیر پاکستان و جمع زیادی از سیاستمداران ارشد این کشور ، اقدام امروز طالبان را به شدت محکوم کردند. نخست وزیر پاکستان به تمام نیروهای پلیس و امنتی در منطقه دستور داده است با اولویت حفظ جان دانش آموزان و معلمان، به سرعت به ماجرای گروگانگیری خاتمه دهند.

مقام‌های دولتی پاکستان می‌گویند حداقل ۱۲۶ نفر در یورش نفرات طالبان پاکستان به یک مدرسه در پیشاور در شمال غربی کشور کشته‌ شده‌اند. به گزارش بی بی سی، این مقام‌ها گفته‌اند که بیشتر کشته‌شدگان را دانش‌آموزان این مدرسه تشکیل می‌دهند. مقام‌های پاکستان گفته‌اند پنج یا شش تروریست که اونیفورم نیروهای امنیتی پاکستان را بر تن داشتند، وارد مدرسه شدند و سپس صدای تیراندازی و انفجار در محل شنیده شد. این مهاجمان توسط نیروهای امنیتی کشته شده‌ یا خود را منفجر کرده‌اند. نیروهای امنیتی اکنون این محل را به محاصره در آورده‌اند. این مدرسه توسط ارتش پاکستان اداره می‌شود اما دانش‌آموزان از اقشار مختلف جامعه بوده اند.

جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۵ ۱۴:۲۴
ويژگيه مشترك مردم كشورهاي عقب مانده دردرجه اول بي تفاوتي وعدم اگاهي نسبت به وضعيت سياسي اقتصادي وفرهنگيه جامعه خوشان هست دوم فراموشكاري عجيب انهانسبت به وقايع حتي نه چندان گذشته ميباشدواين باعث هرج ومرج وسوء استفاده جريانات خاص ميشوددرجايي گروهي اينچنين خون مردم بيگناه راميريزددرجايي هم ميلياردي سرمايه مردم روبه جيب ميزنن طوري كه فقط جندروزي حرفش توكوچه بازارردوبدل ميشه وتمام تااتفاق مشابه بعدي (270454)
عباس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۵ ۱۶:۳۲
بی تفاوتی مردم در یک کشور باعث می شود آن سرزمین ملجاء تروریستها گردد. دلسوزان و میهن پرستان بارها هشدار می دهند اما هیچ کس توجهی نمی کند و زمانی مردم چشم خود را باز می کنند و می بینند کشورشان در جنگ داخلی است. پاکستان جزء کشورهایی است که بعید است اصلاح شود .طالبان تا زمانی که از طرف مردم طرد نشود وجود خواهد داشت ..... (270499)
کار، آزادی، جامعه ی مدنی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۵ ۱۵:۱۰
مظهر، مادر و پناهگاه خشن ترین و منفورترین تروریستهای جهان؛ و از بدشانسی ما که با اینان همسایه ایم.بدترین همسایه ی ما بوده و هست...
خدایا... (270467)
سولدوز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۵ ۱۵:۱۶
مسلمان بکش مسلمان را. تا اروپاییها راحت تاراجت کنند.
1. پاکستان و افغانستان طالبان- 2. ایران وجو د تروریست ها در برخی نقاط 3. ترکیه وجود پ ک ک 4. سوریه و خاورمیانه که همه شاهدیم 5. ایا کشور مسلمان بدون جنگ و خونریزی وجود داره؟ چرا ما مسلمانها نمی توانیم جغرافیای ارام داشته باشیم؟ (270470)
عجب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۵ ۱۷:۳۱
چونكه........ همه ما جواب سوالتو ميدونيم ويكم ازگذشته تابحال رو توذهنمون مرور كنيم و ياداوري تاريخي داشته باشيم همه چيز مشخصه !!! (270518)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۵ ۱۶:۲۲
خوابی که اروپا وامریکا برای مسلمانان دیده اند که به دست خودشان همدیگر را قتل عام کنند که نتیجه آن در درجه اول کاهش مسلمانان ودر درجه دوم معرفی اسلام بعنوان دین خشن و مهمتر از همه خنثی کردن اثرات دین اسلام در جوامع اروپائی و . . . (270493)
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۵ ۱۸:۳۰
مرد حسابی عقل و شعور خود مردم کجا رفته؟
همش توطئه غربی ها، پس خود مردم چه جایگاهی دارن؟! مشکل از خودمونه دنبال شریک گناه نگردین. (270523)
ابراهیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۵ ۱۹:۲۲
یکی از راهای مبارزه با این بلیه که به تام ما مسلمانان انجام می شود، جستجوی راهی برای همفکری مسلمانان و ارائه دلائل مبنی بر رد چنین اقداماتی در مکاتب مختلف دینی و هماهنگی بیشتر در زمینه مسائل اجتماعی و فرهنگی است. و نیز تقویت نهاد های موجود مخصوص کشورهای اسلامی . (270530)
گم نام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۵ ۲۳:۳۵
خاک تو سر شون جرعت نداشتن بريزن سر دوسه نفر (270596)