به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۰۶ ساعت ۲۱:۰۵
کد مطلب : ۶۱۶۳۲

درمان سرطان پیشرفته مثانه در انگليس

گروه علمي: دانشکده داروسازی "دانشگاه کوئین مری لندن"، اعلام کرد: دانشمندان این دانشگاه به درمانی برای مبارزه با سرطان پیشرفته ثانه دست یافتند که در نوع خود، بی سابقه است.
درمان سرطان پیشرفته مثانه در انگليس
در تحقیقی که در مجله «نیچر» منتشر شد آمده است: این درمان با تخلیه تومورهای سرطانی از پروتئینی که به عنوان « کاموفلاژ» برای جلوگیری از مبارزه موثر سیستم ایمنی با آنان استفاده می شود صورت می گیرد. به وسیله داروی " آنتی بادی به نام MPDL3280A " با این پروتئین موسوم به PD-L1 fi مبارزه می شود. این دارو را شرکت دارویی روک تولید می کند. دکتر تام پاولز، نویسنده ارشد این تحقیق توضیح داد تلاش این مطالعه، برداشتن گامی بزرگ و مهیج رو به جلو در تحقیق برای درمان جایگزین سرطان پیشرفته مثانه است. وی تاکید کرد: تا چند دهه، شیمی درمانی تنها گزینه بود و به دلیل درآمد کم یا پیشروی بیماری، عملا نمی توانست مفید باشد.

پانزده دکتر و دانشمند دانشگاه کوئین مری، در این مطالعه داروهای تجربی را به 68 بیمار دارای سرطان پیشرفته مثانه تجویز کردند. این افراد قبلا روشهای درمانی دیگری را به طور ناموفق تجربه کرده بودند و به آنان گفته شده بود که در مراحل پیشرفته بیماری قرار دارند و شانس زندگی آنان شش تا هشت ماه است. این مطالعه همچنین تاثیرات منفی این نوع درمان را نیزمطرح کرد: بی حالی و کاهش اشتها در اغلب موارد به عنوان آثار جانبی این روش درمانی معرفی شدند.